تأکید بر استفاده مطلوب از ظرفیت های کشور افغانستان

در دیدار استاندار خراسان جنوبی با وزیر نیرو بر استفاده مطلوب از ظرفیت های کشور افغانستان تأکید شد. به گزارش روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی؛ معتمدیان در این دیدار که با حضور دو تن از معاونین وزارت نیرو همراه بود، ضمن تشریح ظرفیت های بالقوه استان خاطرنشان کرد: از پتانسیل هم مرزی با کشور افغانستان می توان در بهره گیری هر چه بیشتر از این ظرفیت ها استفاده کرد.
وی با اشاره به مسئولیت وزیر نیرو به عنوان رئیس کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی ایران و افغانستان، توسعه روابط اقتصادی استان با کشور همسایه را خواستار شد. استاندار ضمن ارائه توضیحات جامع درخصوص مرز ماهیرود و اقدامات استان در راستای بهسازی شرایط برای تجار ایرانی و افغانستانی، متذکر شد: در موقعیتی که شیوع کرونا، مبادلات مرزی را در همه مناطق کشور تحت الشعاع قرار داده، تسهیل شرایط و تأمین زیرساخت های لازم در این مرز، رشد صادرات را به همراه داشت. معتمدیان تأکید کرد: با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی، مرز ماهیرود اصلاً تعطیل نشد. وی اظهار کرد: این زیرساخت مهم در شهرستان سربیشه و وجود سه بازارچه مرزی دیگر در شهرستان های نهبندان، درمیان و زیرکوه، فرصتهای خوبی برای توسعه مناسبات دو کشور در همه زمینه ها به ویژه در حوزه اقتصادی است. به گفته وی؛ از این طریق می توان در عرصه های صادرات برق ، توسعه کشت های فراسرزمینی به ویژه در محصولات آب بر و… فعالیت های چشمگیری داشت. استاندار از تلاش استان برای استفاده از انرژی های تجدیدپذیر در تولید برق گفت و خاطرنشان کرد: با راه اندازی نیروگاه های بادی و خورشیدی در دست اقدام و تولید برق در استان، زمینه برای صادرات انرژی فراهم می گردد. معتمدیان در بخش دیگری از صحبت هایش به موضوع آب استان اشاره کرد و گفت: تکمیل مجتمع های آبرسانی و موضوع آبرسانی پایدار به روستاها از اولویت های استان است که به طور جدی دنبال می شود.
وی با اشاره به برنامه وزارت نیرو برای احداث چهار سد تغذیه مصنوعی در شهرستان های مرزی استان، همراهی وزیر با تسریع در روند تأمین اعتبارات مورد نیاز و اجرای کار را خواستار شد. به گفته وی؛ درصورت تأمین به موقع اعتبارات مورد نیاز، تا پایان دولت شاهد افتتاح یکی از این چهار سد خواهیم بود. موضوعات فرسودگی شبکه ها و اهمیت اصلاح آن در کاهش هدر رفت آب، اجرای پروژه های آبرسانی به شهرها و روستاها در راستای پایدارسازی آب شرب و بهداشتی، کمک به توسعه زیرساخت های لازم در زمینه بهره برداری از انرژیهای تجدید پذیر از دیگر مواردی بود که در این جلسه مورد بحث و رایزنی قرار گرفت.

هفته آینده ؛ استان میزبان سفر وزیر جهاد کشاورزی

معاون اقتصاد استاندار از سفر دو روزه وزیر جهاد کشاورزی به استان خبر داد. عابدی با اعلام این خبر گفت: به دعوت شخص استاندار، دکتر خاوازی وزیر جهاد کشاورزی هفته آینده به خراسان جنوبی سفر می کند. وی تصریح نمود: مهمترین برنامه این سفر دو روزه، افتتاح پروژه آبرسانی به محلات عشایری بمرود به نمایندگی از پروژههای وزارت جهاد کشاورزی در سطح کشور، با حضور ویدئو کنفرانسی رئیس جمهور خواهد بود. به گفته وی؛ این پروژه ها به صورت متمرکز و در راستای برنامه های گرامیداشت روز ملی روستا و عشایر در خراسانجنوبی افتتاح می شوند. معاون استاندار متذکر شد: هدف از این سفر، رصد میدانی ظرفیت های استان در حوزه کشاورزی و بازدید از پروژه های در دست اقدام در زمینه بهره برداری از این پتانسیل ها می باشد.عابدی ادامه داد: دکتر خاوازی در این سفر با نخبگان بخش کشاورزی و نمایندگان تشکل های این حوزه نیز دیدار خواهد داشت. وی اظهار داشت: بررسی مسایل و مشکلات کشاورزان و دامداران استان نیز در برنامه های سفر وزیر جهاد کشاورزی گنجانده شده است. به گفته وی؛ چند تن از معانین وزارت جهاد کشاورزی نیز وزیر را در این سفر همراهی می کنند.
سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور باید به خراسان جنوبی نگاه ویژه داشته باشد
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار در دیدار با معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور نگاه ویژه سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور به این استان را خواستار شد. به گزارش تسنیم، سید کمالالدین میرجعفریان در دیدار با معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور با اشاره به شرایط شهرداریها و دهیاریهای خراسان جنوبی، ارتقاء سطح کیفی و کمی خدمات در این حوزهها را منوط به نگاهی ویژه عنوان کرد که تقویت این حوزههای خدمات رسان را نیز به همراه داشته باشد. معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار در این دیدار در زمینه نحوه تأمین اعتبار تفاهمنامه همکاری مشترک برای ارتقاء سطح خدمات و امکانات شهرداریهای استان بحث و بررسی شد. این دیدار معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار با معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان شهرداریها و دهیاری های کشور، با هدف پیگیری مفاد تفاهم نامه بین استاندار و معاون وزیر و رئیس سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور صورت گرفت. معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر و رئیس سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور، اواخر خردادماه امسال به منظور شرکت در نشست کاری شهرداران و رؤسای شوراهای اسلامی شهرها و شهرستانهای خراسان جنوبی که به میزبانی فردوس برگزار شد به استان سفر کرد. حضور در مراسم بازدید و افتتاح چندین طرح عمرانی در حوزه شهرداریها از برنامه های این سفر بود. در جریان این سفر، تفاهمنامه همکاری مشترک کمک به تقویت توان خدماتی و عمرانی شهرداریهای خراسان جنوبی نیز بین معتمدیان استاندار و جمالی نژاد رئیس سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور امضا شد.

معادن راکد خراسان جنوبی به سرمایهگذاران دارای صلاحیت واگذار میشود
ایرنا – سرپرست معاونت امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: تعیین تکلیف معادن راکد و غیرفعال و واگذاری به سرمایهگذاران با برنامه و دارای صلاحیت از اولویتهای سازمان صمت استان است. حجت ایمانطلب در حاشیه جلسه تعیین تکلیف معادن غیرفعال و راکد شهرستان بشرویه افزود: در این راستا جلسه تعیین تکلیف معادن شهرستان بشرویه با حضور هفت تن از بهرهبرداران معادن این شهرستان برگزار شد که بهرهبرداران مکلف به ارائه برنامه فعالسازی و تعیین تکلیف معادن شدند.
وی تاکید کرد: در غیر این صورت نسبت به سلب صلاحیت از بهرهبرداران این معادن اقدام و معادن از طریق مزایده به سرمایهگذاران جدید واگذار خواهد شد. سرپرست معاونت امور معادن و صنایع معدنی سازمان صمت استان از سرمایهگذاری ۲۹۹ میلیارد و ۸۳۸ میلیون ریالی در بخش معدن شهرستان بشرویه تاکنون خبر داد و گفت: در مجموع ۲۶ فقره پروانه بهرهبرداری معدنی در بشرویه صادر شده است.
وی استخراج اسمی سالانه مواد معدنی در بشرویه را حدود ۳۹۵ هزار تن عنوان و تصریح کرد: مجموع ذخایر قطعی معدنی این شهرستان بیش از ۳۱ میلیون تن است.ایمانطلب افزود: فعالیتهای معدنی در این شهرستان برای حدود ۲۰۰ نفر اشتغال مستقیم ایجاد میکند.وی با اشاره به ظرفیتهای معدنی شهرستان بشرویه گفت: انواع گرانیت، سرب و روی، هماتیت، خاکهای صنعتی، کلسیت، مرمر، بنتونیت و سنگ لاشه از جمله مهمترین مواد معدنی استخراجی این شهرستان است.

شناسایی ۶۱بیمار کرونایی در ۲۴ساعت گذشته

صداوسیما- ۲۴ساعت گذشته، ۶۱مبتلای جدید به ویروس کرونا در استان شناسایی شدند که ۳۰نفر از این تعداد از بیماران بستری در بیمارستانهای استان هستند و ۳۱نفر هم سرپایی بودند. رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: از ۱۸۵بیمار با علائم بیماری حاد تنفسی در بیمارستانهای استان ، ۶۰نفر مبتلای قطعی بیماری کرونا و ۱۴نفر از مبتلایان کرونا در بخش مراقبتهای ویژه بستری هستند که حالی یکی از آنان وخیم است. دکتر دهقانی گفت: متاسفانه در ۲۴ساعت گذشته ۲نفر از هم استانیها در اثر این بیماری جان باختند که تعداد قربانیان در استان به ۱۶۳نفر رسید.

امام جمعه بیرجند: عزاداری اربعین با رعایت کامل بهداشت همراه باشد

تسنیم – نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: امسال با وجود کرونا باید با داشتن طرحی جامع و کامل از شور وشعور اربعین حسینی کاسته نشود و مراسم با شکوهتر از سالهای قبل برگزار شود. حجت الاسلام والمسلمین عبادی در دیدار با اعضای ستاد اربعین استان اظهار کرد:اربعین حسینی نیازمند یک همت و طرحی است تا همه شرایط جهانی، روان شناسی، جامعه شناسی و بیش از همه، ارزشهای ایمانی را به گونهای شناسایی و عرضه کند که از شکوه شور، عشق و اربعین حسینی کاسته نشود. وی بیان کرد: مردم ایران در دهه اول محرم زیبا در سطح جهان درخشیدند همه مسائل هم رعایت شد و امیدواریم در اربعین هم همین گونه باشد.

توجه به دانش آموزان مرزنشین لازمه ساختن فرداهایی بهتر

صداوسیما- معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: توجه به دانش آموزان مناطق محروم ، عشایری و مرزنیشن در راستای تحقق عدالت آموزشی و لازمه ساختن فرداهای بهتر است. رضوان حکیم زاده در بازدید از دبستان مرزی و عشایری چاه شهید عبداللهی شهرستان سربیشه گفت: معلم ، تنها مرجع فرایند یاد دهی و یادگیری برای دانش آموزان به ویژه در مناطق روستایی، عشایری و مرزی کم برخوردار است. وی، هدف از بازدید خود را ابلاغ سلام وزیر آموزش و پرورش به دانش آموزان و معلمان خراسان جنوبی به ویژه معلمان و دانش آموزان مناطق روستایی، عشایری و مرزنشین دانست و افزود: سرلوحه کار ما باید پوشاندن جامه عمل به برقراری عدالت آموزشی تا سرحد ممکن است.

نماینده مردم فردوس در مجلس: کمبود نیروی انسانی و تکمیل تجهیزات درمانگاهها باید مورد توجه قرار گیرد

تسنیم-نماینده مردم فردوس، طبس، سرایان و بشرویه در دیدار با وزیر کار بر تکمیل کادر درمان و کمبود نیروی انسانی، تکمیل تجهیزات درمانگاهها و ایجاد بستر مناسب برای بهرهمندی بیمهشدگان تامین اجتماعی از خدمات حوزه درمان تأکید کرد. حجتالاسلام مجید نصیرایی، با اشاره به دیدار خود با شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: جامعه کارگری به عنوان پر جمعیتترین قشر شهرستانهای فردوس، طبس، سرایان و بشرویه است که به علت نبود یا ضعف مراکز درمانی، این قشر زحمتکش از کمترین مزایای قانونی درمان، برخوردار هستند.

افزایش ۲ و نیم برابری ظرفیت شبکه اینترنت خراسان جنوبی

سرپرست مخابرات منطقه خراسان جنوبی: ظرفیت شبکه اینترنت استان دو و نیم برابر افزایش یافت. آذری با بیان اینکه پس از شیوع کرونا و لزوم استفاده از خدمات غیر حضوری، شبکه ارتباطی مخابرات در برخی موارد دچار اختلال گردید گفت: برای رفع این مشکل ظرفیت شبکه دیتای استان ۲/۵ برابر افزایش پیدا کرده است. وی با اشاره به اینکه پنجاه روستا پس از شیوع کرونا از ADSL روستایی بهرهمند شدند افزود: در این مدت همچنین پهنای باند چهل روستا افزایش پیدا کرده تا روستائیان خدمات را بهتر دریافت کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


یعقوبی – رئیس پلیس راهور استان خراسان جنوبی از اجرای طرح کنترل و برخورد با

بیشتر

غلامی – رئیس پلیس آگاهی خراسان جنوبی از شناسایی و دستگیری ۳۲ سارق با اجرای

بیشتر

بصیرت – مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی از ابلاغ مصوبه وزیر نیرو در

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت