تأمین ماسک مورد نیاز استان

ایرنا – معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اشاره به الزامی شدن استفاده از ماسک در اماکن عمومی و سرپوشیده گفت: ماسک مورد نیاز مردم در داروخانه‌ها و مراکز عرضه تامین شده است. غلامرضا آهنی افزود: با توجه به اینکه ماسک یکی از نیازهای مردم برای اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی است و از امروز (۱۵ تیرماه) براساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا همه شهروندان باید از ماسک استفاده کنند امکان دارد نگرانی‌هایی درخصوص تامین ماسک وجود داشته باشد.
وی گفت: این اطمینان را به مردم استان می‌دهیم ماسک مورد نیاز در سطح عرضه وجود دارد و به طور پیوسته تامین می‌شود لذا جای هیچ گونه نگرانی در این خصوص وجود ندارد. معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اظهار کرد: قیمت ماسک در سطح داروخانه‌ها و سایر مراکز عرضه با توجه به نوع و کیفیت آن امکان دارد، متفاوت باشد. وی تصریح کرد: به مردم توصیه می‌کنیم حتما هرگونه ماسک استاندارد را که دسترسی دارند، استفاده و این دستورالعمل بهداشتی را رعایت کنند.
آهنی افزود: در ارتباط با مواد ضدعفونی کننده دست بر پایه الکل نیز شهروندان باید بدانند این مواد را از مراکز مجاز مانند داروخانه تهیه کنند چون امکان تقلب در الکل وجود دارد.معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی بیرجند چندی پیش بر توجه به نحوه صحیح استفاده از ماسک تاکید کرد و گفت: قبل و بعد از پوشیدن ماسک باید دست‌ها به دقت شسته یا ضد عفونی شوند. وی افزود: همچنین هنگام پوشیدن یا درآوردن ماسک نباید به قسمت پوشش پارچه‌ای جلوی ماسک دست زد بلکه باید بند یا کش ماسک را گرفته و آن را از صورت جدا کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


دیدار جواد قناعت استاندار خراسان جنوبی با علی اکبر محرابیان وزیر نیرو، با دستورات ویژه

بیشتر

کاری – مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی بیان کرد: سازمان حفاظت محیط زیست برای

بیشتر

نسرین کاری- خراسان جنوبی بیش از ۲۰ هزار معلول ثبت شده در سامانه بهزیستی دارد

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت