دوشنبه ۸ مرداد ۱۴۰۳

بیش از 15 تن انواع مواد مخدر در خراسان جنوبی کشف شد

کاری- فرمانده انتظامی استان گفت: با تلاش ماموران پلیس در استان از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 15 تن انواع مواد مخدر در خراسان جنوبی کشف شده است. سرهنگ”حسن شجاعی نسب” در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن گرامیداشت روز خبرنگار در خصوص عملکرد و خدمت رسانی پلیس اظهار کرد: شهید صارمی به عنوان یک خبرنگار توانمند از حضور در سخت ترین میدان ها باکی نداشت و در ۱۷ مرداد در مزار شریف افغانستان به شهادت رسید. فرمانده انتظامی خراسان جنوبی با اشاره به کشف و ضبط بیش از ۵۴۰ دستگاه خودرو در رابطه با مقابله با مواد مخدر نیز ادامه داد: ا در راستای پاسخگویی به مطالبات مردم برخورد با خرده فروشان مواد مخدر در محلات را نیز داشته ایم.شجاعی نسب با بیان اینکه ه در زمینه قاچاق کالا در خراسان جنوبی بیش از همه قاچاق سوخت و فرآورده های نفتی مشهود است، یادآور شد: از ابتدای سال تاکنون بیش از دو میلیون لیتر سوخت قاچاق در خراسان جنوبی کشف شده است.

صدور بیش از 13 هزار جلد گذرنامه
برای شهروندان خراسان جنوبی
وی با بیان اینکه در چهارماهه سال جاری ۱۳ هزار و ۹۳۸ جلد گذرنامه برای شهروندان خراسان جنوبی صادر شده است، ادامه داد: همچنین دو هزار و 139 نفر برای دریافت گذرنامه زیارتی اقدام کرده اند. وی با اشاره به اینکه ابتدای سال ۱۱۴ هزار تماس با مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ در خراسان جنوبی برقرار شده است که ۳۶ هزار تماس راهنمایی و ارشاد بوده است، یادآور شد: ز ابتدای سال تاکنون ۱۵ تن انواع مواد مخدر در خراسان جنوبی کشف شده و سه هزار نفر در رابطه با این موضوع دستگیر شده اند.وی با اشاره به کشف و ضبط ۱۱۰ هزار و ۷۲۵ قطعه گوشت مرغ از ابتدای سال ، خاط نشان کرد: این آمار نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود ۴۰۰ درصد افزایش داشته است.
وی با بیان اینکه ارزش ریالی پرونده های تشکیل شده در حوزه قاچاق در خراسان جنوبی بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان از ابتدای سال بوده است، اضافه کرد: در این زمینه هزار و ۱۲۴ دستگاه خودرو حامل کالای قاچاق نیز ضبط شده است.وی یادآور شد: از این تعداد خودرو ۷۱۳ دستگاه خودروی شوتی بوده است و در این زمینه طرح ها و برنامه های ویژه ای نیز اجرا کرده ایم.
فوتی های ناشی از تصادفات
در سال جاری کاهش یافته است
فرمانده انتظامی خراسان جنوبی با اشاره به کاهش فوتی های ناشی از تصادفات از ابتدای سال جاری فوتی های ناشی از تصادفات در استان کاهش داشته است، گفت: ۴ میلیون و ۶۵۸ هزار و ۲۴ تردد در جاده های خراسان جنوبی طی ۶ ماهه سال گذشته ثبت شده است. شجاعی ادامه داد: در تصادفات درون شهری با کاهش ۶ درصدی جانباختگان تصادفات و در برون شهری شاهد کاهش ۱۳ درصدی فوتی های حوادث ترافیکی بوده ایم. فرمانده انتظامی خراسان جنوبی با بیان اینکه از ابتدای سال ۴۷۰ هزار راننده متخلف در خراسان جنوبی اعمال قانون شده اند، ادامه داد : ۴ هزار و ۵۸ دستگاه نیز توقیف فیزیکی شده اند و ۹ هزار و ۶۰۲ خودرو را توقیف سیستمی همراه با محدودیت در خدمات کرده ایم.
شجاعی نسب خاطر نشان کرد: ۵ هزار و ۵۵۲ فقره گواهینامه نیز از ابتدای سال در استان صادر و تحویل همشهریان شده است.

49 درصد تصادفات ناشی
از خستگی و عدم توجه به جلو است
وی با اشاره به اینکه ه 49 درصد از تصادفات در خراسان جنوبی به علت عدم توجه به جلو و خستگی راننده رخ داده است، عنوان کرد: 40 درصد از تصادفات نیز در جاده های روستایی رخ می دهد.
فرمانده انتظامی خراسان جنوبی با بیان اینکه 6 هزار و 397 فقره تصادف در خراسان جنوبی از ابتدای سال رخ داده است، یادآور شد: افزایش 9 درصدی را نسبت به سال گذشته رخ داده است.
وی خاطر نشان کرد: ابتدای سال تاکنون هزار و 352 نفر سارق در خراسان جنوبی دستگیر کرده ایم و بخش زیادی از اموال مسروقه کشف شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بهروزی فر – همین چند روز قبل بود که معاون جوانان وزیر ورزش و جوانان

بیشتر

در گذشته دفاتر ازدواج و طلاق از هم جدا بودند یعنی یک دفترخانه ازدواج و

بیشتر

میرکلانی – ۴۱۵ هزار نهال از ابتدای سال تاکنون در سربیشه تولید شده است.محمودی سرپرست

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم

فرم گزارش اشکال در سایت