به هر کشوری که مقابل اسرائیل و آمریکا صف آرایی کند، کمک میکنیم

سخنگوی ارشد نیروهای مسلح با تشریح راهبرد نظامی کشورمان گفت: هر کشوری که در مقابل رژیم صهیونیستی و رژیم خونخوار آمریکا صف آرایی کند، هرآنچه را بتوانیم به آن کمک کنیم. سردار ابوالفضل شکارچی با بیان اینکه تجربه فناوری در حوزه دفاعی را به ‎یمن منتقل کردیم اظهار کرد: افراد مجرب ما به آنجا میروند و کمک می کنند.این مقام نظامی کشورمان با تاکید بر اینکه کسی را مجبور نکرده ایم که مثلا از افغانستان به سوریه برود و بجنگند افزود: دخالت نظامی زمانی است که ما لشکری و یا تیپی را به سوریه ببریم؛ چنین چیزی را نداریم وی درباره حضور نظامی ایران در کشورهای منطقه با بیان اینکه حضور ما حضور معنوی و مستشاری است و به هیچوجه دخالت نمیکنیم، گفت: ما حضور نظامی به هیچ عنوان در جایی بنا نیست داشته باشیم، کشورهای جبهه مقاومت خودشان ارتش و نیرو دارند؛ ما به اینها کمکهای مستشاری می کنیم.

شورای نگهبان جهرمی را تائید صلاحیت نمیکند ؛ لاریجانی نمی آید
سید محمد جواد ابطحی گفت: دولت نمی تواند نامزد داشته باشد چون دخالت در انتخابات محسوب می شود اما حزب اعتدال و توسعه در ظاهر نام آقای آذری جهرمی را مطرح می کند. او جوان و مورد اعتماد آقای واعظی و نوبخت است و تصمیمات متهورانه ای هم می گیرد اما احتمال آنکه تأیید صلاحیت شود خیلی کم است بنابراین آنها کس دیگری را به عنوان نامزد اصلی خود در نظر دارند. این فعال سیاسی در خصوص ظریف و لاریجانی نیز گفت : آقای ظریف مطلوب دولتی هاست اما خودش نمی آید. او می داند وضعیت دولت به لحاظ اقتصادی خیلی به هم ریخته است بنابراین جمع کردن آن راحت و آسوده نخواهد بود بنابراین با یک حساب دو دو تا چهار تا قطعا نامزد ۱۴۰۰ نمی شود. وی گفت: لاریجانی هم قطعا کاندیدا نمی شود. آن طور که من از یکی از نزدیکان آقای لاریجانی شنیدم شرط او برای نامزدی در انتخابات این است که همه حمایتش کنند. آقای لاریجانی فعلا دارد رایزنی می کند و جلساتی با نمایندگان ادوار و دیگران دارد آقای لاریجانی حسابگر خوبی است و نمی آید. نیامدنش هم در انتخابات مجلس به دلیل همین حسابگری خوبش بود. چرا که او در گذشته نیز شانس خودش را امتحان کرد و توفیقی به دست نیاورد.

اصولگرایان برای ریاست جمهوری چهره موجهی ندارند ؛ اصلاح طلبان در سال ۹۲ توافق ارزشمندی کردند
فعال سیاسی اصلاح طلب گفت : تجربه نشان داده است که اصلاحطلبان در انتخابات ریاست جمهوری به سهولت به وحدت نظر میرسند به عنوان مثال در انتخابات ریاست جمهوری ۹۲، شش کاندیدای اصولگرا، یک کاندیدای اصلاحطلب و یک کاندیدای میانهرو مطرح بودند، که در نهایت جریان اصولگرا از میان آن شش کاندیدا موفق شد، حدادعادل را راضی کند، که کنارهگیری کند اما هیچکدام از ۵ کاندیدای دیگر حاضر نبودند که به وحدت نظر برسند و بر روی یک نفر توافق کنند، که این نکته بیانگر ضعف یک جریان سیاسی است. شیرزاد افزود: در این انتخابات جریان اصلاحطلبی توانست با یک مدیریت ارزشمند و تاریخی کاندیدای نزدیک به خود، یعنی عارف را کنار بگذارد و بر روی روحانی به توافق برسد. شیرزاد مدعی شد: چهرههای مطرح در قواره ریاست جمهوری در جریان اصلاحطلب بسیار زیاد است در حالی که جریان اصولگرا، فاقد چهرههایی است که وجاهت ریاست جمهوری را داشته باشند.

نماینده آمریکا : از کشورهای اروپایی درباره تحریم ایران، ناامید شدیم
«الیوت آبرامز» نماینده ویژه آمریکا در امور ایران گفت که امید واشنگتن به کشورهای اروپایی درباره ایران ناامید شده است. وی که با شبکه خبری العربیه مصاحبه میکرد گفت امیدواریم که اروپایی ها در اجرای تحریم ها علیه ایران با واشنگتن همکاری کنند.این مقام آمریکایی مدعی شد: «اطمینان داریم که بازگشت اعمال تحریم ها اجرایی خواهد شد شد و درباره آن جدی هستیم.»آبرامز گفت: «ایرانیان امید کاذبی درباره عدم انتخاب مجدد ترامپ دارند و واشنگتن برای هرگونه تهدید ایران آماده است.»وی اضافه کرد: «حداکثر میزان فشارها را تا زمانی که ایران رفتارش را تغییر دهد حفظ خواهیم کرد و اگر ایران بخواهد که تحریم ها علیه این کشور برداشته شود باید همانند یک کشور طبیعی رفتار کند.»

ترجیحی در انتخابات آمریکا نداریم
وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران در توییتی تاکید کرد: ایران هیچ ترجیحی در خصوص نتیجه انتخابات ایالات متحده ندارد. «محمدجواد ظریف» در پیامی توئیتری نوشت که گفتوگویی صریح در شورای روابط خارجی داشتم و تاکید کردم بر: ۱ – انزوای کامل ایالات متحده با شکست در شورای امنیت سازمان ملل؛ ۲ – ایران هیچ ترجیحی در خصوص نتیجه انتخابات ایالات متحده ندارد؛
۳ – تنها گزینه هر رئیس جمهوری در ایالات متحده این است که برای بازگشت به برجام کسب اعتماد کند؛
۴ -ایران همواره برای گفتوگوی فراگیر منطقهای آماده است.

نامزد روحانی در انتخابات کیست؟

نامه نیوز نوشت : حسن روحانی که از فردای انتخابات ۱۴۰۰ تنها یک چهره سیاسی و رئیس جمهور سابق است، مایل است چه کسی جای او را بگیرد ؟ شاخصترین افرادی که میتوانند روحانی را به اهداف پیش گفته برسانند، اما بیشتر از چهار نفر نیستند. محمدباقر نوبخت، محمود واعظی، محمد جواد ظریف و علی لاریجانی. در بررسی و ارزیابی این چهار گزینه، اما خیلی زود میتوان نوبخت و واعظی را کنار گذاشت. این دو اگرچه از قدیم به روحانی نزدیک بوده و از جمله نیاورانیها به حساب میآیند، اما قابلیت تبدیل شدن به یک کاندیدای جدی را ندارند چه رسد به رئیس جمهور آتی بر این اساس به دوگانه
ظریف – لاریجانی خواهیم رسید که ریاست جمهوری هر کدام در تامین خواستههای روحانی به کار می‎آید. حال باید دید که روحانی کدام یک از این دو را ترجیح میدهد؟

نمیتوان برای مردم تعیین تکلیف کرد

چهره سیاسی اصلاح طلب گفت: با توجه به شرایطی که کشور با آن مواجه است نمیتوان، برای مردم تعیین تکلیف و یا پیش تکلیف کرد؛ به عنوان مثال مجلس چگونه باید باشد یا رئیس جمهور آینده باید چگونه باشد. نتیجه همین میشود که در بررسی صلاحیت کاندیداها، اکثریت قاطع کاندیداهای اصلاح طلب و حتی برخی اصولگرایان و مستقلین رد صلاحیت میشوند و در نهایت یک رقابت غیررقابتی، برگزار میشود.

محسن رضایی: سالهای آینده سال فرار آمریکاییها از منطقه است

محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: رژیم تروریستی آمریکا با حضور در منطقه و با استفاده از ابزارهای غیرانسانی مانند تحریم و جنگ دنبال تضعیف و محاصره و اسارت کشورهای مسلمان منطقه است. فرمانده سابق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تاکید کرد: منطقه غرب آسیا زمانی روی آرامش را میبیند که رژیم تروریستی آمریکا از منطقه خارج شود؛ سالهای آینده سال فرار آمریکاییهای تروریست از منطقه است.

پرونده احمدی نژاد بسته شده است

حاضری فعال اصلاحطلب گفت: پرونده احمدینژاد به لحاظ سیاسی در ایران بسته شده و دیگر موضوعیتی ندارد و لازم نیست بیشتر از این به آن پرداخت. او نه از جانب اصولگرایان و نه از جانب اصلاحطلبان محبوبیتی ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرماندار شهرستان زیرکوه نیز به خبرنگاران گفت: تاکنون یک هزار میلیارد تومان خسارت به حوزه

بیشتر

سربازی – رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان فردوس در آئین تجلیل از خیرین مدرسه

بیشتر

دادرس مقدم – «همه ما برای بارش باران دعا می‌کنیم اما غافل از آنکه خدا به

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت