بهتر است بعد از بازگشایی مدارس، حداقل دو هفته آموزش حضوری جبرانی برگزار شود

بهتر است بعد از بازگشایی مدارس، حداقل دو هفته آموزش حضوری جبرانی برگزار شود

دفتر مطالعات آموزش و فرهنگ مرکز پژوهش های مجلس در گزارشی با عنوان «ملاحظات و الزامات کرونایی آموزش و پرورش برای سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹» آورده است؛ براساس اظهارنظر مقامات رسمی وزارت بهداشت، در فصل پاییز کرونا دوباره اوج می‌گیرد، هم‌زمان آنفلونزا نیز به پیک خود می‌رسد. مرکز پژوهش‌های مجلس در گزارش‌های خود به بایسته‌های سال تحصیلی فعلی (۱۳۹۸-۱۳۹۹) پرداخته است و پیشنهادهایی برای ادامه سال تحصیلی ارائه کرده است که کلیات آنها عبارت است از: آموزش‌های تلویزیونی مکمل فرآیند یادگیری است و از همین رو بعد از بازگشایی مدارس، به مدت حداقل دو هفته آموزش حضوری جبرانی و رفع اشکال برگزار شود، از ظرفیت روزهای پنجشنبه، افزایش ساعت تدریس روزانه و شیفت مخالف مدارس تک نوبته استفاده شود. آزمون سراسری حداقل به مدت دو هفته بعد از پایان امتحانات پایه دوازدهم برگزار شود، مدارس به تناسب کنترل ویروس کرونا در استان‌های مختلف با حفظ سلامت دانش‌آموزان و کاهش تراکم کلاسی برگزار شود، امتحانات و ارزشیابی‌های پایانی بر ۷۰ درصد محتوای آموزش‌دیده حضوری قبل از شیوع ویروس کرونا، تمرکز یابد.مرکز پژوهش‌ های مجلس در گزارش خود به ملاحظات و الزامات سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ مدارس نیز پرداخته است و در آن به مواردی همچون بازگشایی مدارس و آموزش‌های حضوری، آموزش‌های الکترونیک و مجازی آموزش و پرورش و آموزش‌های تلویزیونی پرداخته است؛ ضمن اینکه در این موارد به نکاتی همچون اصلاح قانون، کاهش تراکم کلاسی، ارزیابی کیفیت یادگیری سال تحصیلی ۱۳۹۹-۱۳۹۸، ثبت‌نام در مدارس دولتی و غیردولتی در سال تحصیلی جدید، رعایت ملاحظات بهداشتی در مدارس، اجرای قوانین، تدوین ضوابط حکمرانی آموزش‌های مجازی، الزامات مدیریتی و اجرایی آموزش‌های مجازی، ادامه روند آموزش تلویزیونی و گسترش و کیفیت‌بخشی به آموزش‌های تلویزیونی، اشاره کرده است.

تایید شدگان مسکن ملی پایان اردیبهشت مشخص می‌شوند

بر اساس اعلام معاون وزیر راه و شهرسازی، نتایج پالایش متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن که به صورت اینترنتی ثبت نام کرده‌اند اواخر اردیبهشت ماه اعلام می‌شود. در مرحله دوم ثبت نام طرح اقدام ملی مسکن حدود یک میلیون و ۳۶۰ هزار نفر نام نویسی کردند که از این تعداد بیش از ۵۰۰ هزار نفر از طریق سامانه اینترنتی tem.mrud.ir و بیش از ۸۰۰ هزار نفر از طریق پیامک ثبت نام کردند. کسانی که از طریق سامانه نام نویسی شدند، اطلاعات شان کامل روی سامانه ثبت شده و مراحل پالایش اطلاعات آن‌ها در حال انجام است که نتایج آن تا پایان اردیبهشت ماه اعلام می‌شود. محمود محمودزاده، معاون وزیر راه و شهرسازی، ضمن اعلام این خبر گفت: آن تعداد از متقاضیانی هم که از طریق پیامک ثبت‌نام کرده‌اند اگر تا پایان ماه شرایط مراجعه حضوری مهیا شود، باید نسبت به تکمیل مدارک و اطلاعات خود اقدام کنند. به نظر می‌رسد بسیاری از شهر‌ها از نظر بهداشتی به‌عنوان شهر‌های سفید اعلام شوند که در آن شهر‌ها مشکلی از نظر مراجعه و تکمیل مدارک وجود ندارد که به زودی به متقاضیان برای مراجعه اعلام خواهد شد.وی افزود: به لحاظ محدودیتی که بحران کرونا پیش آورد باید تاریخی مشخص شود تا دیگر متقاضیان واجد شرایط بتوانند تشکیل پرونده دهند و چنانچه همه موارد برای آن‌ها کامل باشد به بانک مراجعه کنند. همچنین افرادی که اعتراض داشتند که بیشتر آن‌ها مربوط به قرمز بودن فرم «ج» و مشابهت اسمی بود، با پیگیری‌هایی که از سوی سازمان ملی زمین و مسکن انجام شد، این کنترل به استان‌ها تفویض شد.

پیش‌بینی احتمال شکست ۵۸ درصد واکس‌های جدید کرونا

روزنامه اسرائلی هاآرتص در گزارشی نوشت: احتمالا ۵۸ درصد واکسن های کرونا در مرحله تست با شکست و عدم کارایی مواجه خواهند شد لذا با این پیش‌بینی در مرحله تولید ضمانت نامه با اوراق قرضه بلند مدت، نیاز به برآورد خسارت در رقمی حدود ۲ تا ۳ میلیارد دلار ضرر برای مدت زمان چهار تا شش پروژه تحقیقاتی دارد.

اگر پس از ۳۰ روز روش آزادسازی سهام عدالت تعیین نشود، چه می شود

براساس اعلام منابع خبری تا جمعه بالغ بر یک میلیون و ۳۵۰ هزار نفر از سهامداران عدالت، روش آزادسازی سهام خود را مشخص کرده‌اند. چنانچه سهامداران خودشان یکی از این دو روش را انتخاب نکنند در پایان مهلت اعلام شده روش غیر مستقیم برای آنها انتخاب خواهد شد.

افزایش ۴۴ درصدی چک‌های برگشتی

براساس تازه‌ترین آمار بانک مرکزی حدود یک میلیون و ۳۶ هزار فقره چک به ارزش حدود ١٧٧ هزار میلیارد ریال در اسفند ماه ١٣٩٨ در کل کشور برگشت خورد که نسبت به بهمن‌ماه از نظر تعداد ۴۴.۲ درصد و از نظر ارزش ۵۱.۹ درصد افزایش داشته است.

رئیس سازمان غذا و دارو: موج دوم و سوم کرونا قطعا رخ خواهد داد

رئیس سازمان غذا و دارو با بیان اینکه موج دوم و سوم شیوع کرونا قطعا رخ خواهد داد، گفت: ما در رخداد موج های بعدی آن هیچ شکی نداریم. شانه ساز افزود: در ماه‌های مهر، آبان و آذر نگرانی ما بسیار جدی است و در این ایام می‌تواند موج بعدی کرونا رخ دهد.

رگه‌هایی از تغییر رفتار در بازار مسکن

ایسنا- طبق بررسی‌ها در ۱۰ روز ابتدایی بازگشایی بازار مسکن، معاملات نسبت به روزهای تعطیل کرونایی افزایش یافته اما در مقایسه با زمان مشابه سال گذشته ۴۹ درصد کاهش نشان می‌دهد؛ البته در شرایط رکود فعلی نیز رگه هایی از انتظارات تورمی دیده می‌شود. مشاهدات میدانی نشان می‌دهد که معاملات نسبت به اسفند و فروردین به طور محسوسی افزایش یافته اما در حالت کلی به وضعیت نرمال نرسیده است. آمار اتحادیه املاک نشان می‌دهد که از یکم تا نهم اردیبهشت ماه ۱۳۹۹ مبایعه نامه‌ها در کل کشور ۲۵ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش یافته است.

احتمال افزایش ۳۰ درصدی قیمت انواع گوشی های تلفن همراه

انجمن واردکنندگان موبایل، تبلت و لوازم جانبی از افزایش قیمت تلفن همراه در روزهای اخیر خبر داد و اعلام کرد: اگر توقف‌های متعدد و زمان‌بر در ثبت سفارش و تخصیص ارز به شیوه حاضر ادامه پیدا کند، با معضل بزرگ کمبود جهانی کالا و افزایش بی‌سابقه بیش از ۳۰ درصدی قیمت‌ها مواجه خواهیم شد. در همین حال اما رئیس اتحادیه فروشندگان گوشی همراه گفت: پیش بینی می‌شود قیمت تلفن همراه در هفته‌های آینده کاهش داشته باشد چرا که روند فعالیت کسبه به حالت قبل باز می گردد و از این حالت التهابی خارج خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


بهروزی فر – در مجموعه سازمان، بخش های مختلف بسته به نوع کار و اهمیت جایگاه

بیشتر

سلام. آوای عزیز این روزها متاسفانه شاهد ترویج استعمال دخانیات در بین نوجوانان و دختران

بیشتر

بیشترین تصادفات درون شهری استان از آغاز امسال مربوط به بیرجند با ۶۷ درصد بوده

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت