شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳

بند ناف اقتصاد کشور را از نفت جدا کنیم

حضرت آیت ا… خامنه ای، رهبر معظم انقلاب که به مناسبت سالروز رحلت امام خمینی(ره) صحبت می کردند، فرمودند: امام روحیه تحول را ایجاد کردند و میدانی وارد مسئله تحول شدند، نه فقط گفتاری و دستوری.امام ثابت کردند که ابرقدرت‌ها ضربه پذیر و شکست پذیرند، دیدید که شوروی چگونه فروپاشید و وضعیت امروز آمریکا را هم که می‌بینید. ما در مواردی تحول نداشتیم و حتی در برخی موارد عقب گرد داشتیم که این چیز بسیار ناپسند و برخلاف رویه انقلاب است. تحول خواهی به معنای اعتراض نیست بلکه گرایش مستمر به سمت بهتر شدن است.
تحول به معنای این است که به داشته‌های خود اکتفا نکنیم. حتی در مقوله علم هم که تحول ایجاد کرده‌ایم نباید قانع باشیم. این که یک پلیس با خونسردی تمام یک سیاه پوست را خفه کند، چیزی نیست که جدیدا به وجود آمده باشد. این طبیعت آمریکایی‌ها است که امروز خودشان را نشان می‌دهد. این شعارهایی که امروز در آمریکا داده می‌شود، حرف دل مردم آمریکا است.آمریکایی ها به لطف الهی رسوا شدند.ضعف مدیریت آمریکایی‌ها در موضوع کرونا باعث شده تلفات در آن کشور بیشتر از سایر کشورها باشد. آمریکایی‌ها در برخورد با مردم زبانشان دراز است.کسانی که از آمریکا دفاع می‌کنند، حتی ایرانیانی که از آمریکا دفاع میکنند، امروز از خجالت نمی‌توانند سرشان را بالا کنند.تحول در زمینه‌های بودجه این است که بودجه را جوری ببندند که عملیاتی باشد.غالبا دولت‌ها ادعا میکنند بودجه عملیاتی است که البته این گونه نیست.بند ناف اقتصاد کشور را از نفت جدا کنیم. آمارها می‌گویند که به سمت پیری می‌رویم؛ این خبر وحشتناک است.

طرح ۲ فوریتی برای جاماندگان سهام عدالت

دولت برای جاماندگان از سهام عدالت فرصت دوباره تعیین کرد محمدرضا پور ابراهیمی، نماینده مردم کرمان و راور در مجلس گفت: این طرح اعلام وصول شده و پس از تشکیل کمیسیون‌ها به کمیسیون مربوطه برای بررسی بیشتر برگردانده خواهد شد. در طرح یاد شده، برای افرادی که از دریافت سهام عدالت در سال ۸۵ جامانده‌اند و یا پس از آن مشمول دریافت شده‌اند، بند‌هایی آورده شده است. در این طرح پیش بینی شده از ۵۰ درصد سهام دولت و یا واگذاری شرکت‌های جدید به مشمولان سهام عدالت داده شود. سعی خواهیم کرد تا یک ماه آینده، افرادی که از دریافت سهام عدالت جامانده‌اند را در مجلس تعیین تکلیف کنیم.

سفارش فروش سهام عدالت ۵۰۰ هزار نفر در بانک‌ها

سخنگوی سهام عدالت گفت: حدود ۵۰۰ هزار سهامدار عدالت سفارش فروش سهام خود را در بانک‌ها به ثبت رسانده اند و به صورت تجمعی تاکنون حدود ۲۰۰ میلیارد تومان از سهام آن‌ها فروش رفته است. شورای عالی بورس هر تصمیمی که در زمینه تمدید مهلت ثبت سفارش فروش سهام عدالت به بانک‌ها بگیرد، شنبه اعلام می‌شود.

آغاز ثبت نام پیامکی مرحله دوم مسکن ملی

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی گفت:ثبت نام متقاضیان پیامکی مرحله دوم اقدام ملی مسکن در سامانه اینترنتی از امروز شروع خواهد شد و طبق برنامه زمانبندی شده که باز هم با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی صورت خواهد گرفت افراد می‌توانند به مراکز اعلام شده مراجعه و اطلاعات خود را تکمیل کنند.

۷ میلیون نفر برای ۲۵ هزار خودرو ثبت‌نام کردند

بر اساس آمار مقدماتی حدود ۷ میلیون نفر در طرح فروش فوری ۲۵ هزار دستگاه خودرو شرکت کرده‌اند. البته این آمار با راستی‌آزمایی ریزش خواهد کرد و در نهایت با قرعه‌کشی واجدین شرایط خرید خودرو اعلام خواهند شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کاری – ثروت های یک منطقه، همیشه معادن و گنجینه و دفینه هایش نیستند، گاهی

بیشتر

سلام و عرض خسته نباشید. چند وقتی است که برنامه ها و پروژه های شهری

بیشتر

هدیه ویژه دولت رئیس جمهور شهید به اهالی بخش دستگردان با ابلاغ عشق آباد به

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم

فرم گزارش اشکال در سایت