بسیج سازندگی به مسئله آب ورود می‌کند

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور از ورود بسیج سازندگی به اجرای پروژه‌های بخش آب جهت کمک به دولت خبر داد و افزود: در ۷ هزار و ۲۰۰ روستای کشور چه به صورت تک روستایی چه مجتمع‌های آبرسانی آب شرب با کمک دولت، مجلس و قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) همکاری داریم. سردار زهرایی روز گذشته در آئین بهره‌برداری از ۶۲۰ کارگاه اشتغال خرد خانگی در خراسان‌جنوبی، اظهار داشت: ما در کنار دولت سیزدهم با اقتدار و حمایت بیشتر در جهت ریشه‌کنی محرومیت تلاش خواهیم کرد. وی افزود: دولت سیزدهم با شعار «ما می‌توانیم و اعتماد می‌کنیم» روی کار آمده است و با مشکلات عدیده‌ای روبرو است اما همه ما باید کمک کنیم این مشکلات به راحتی حل شود‌. رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور مردم را کلید طلایی مشکلات کشور دانست و با تأکید بر اینکه تنها نهادی که می‌تواند مردم را به صحنه بیاورد بسیج است، بیان داشت: طرح جامعه محرومیت‌زدایی مردم‌پایه در سازمان بسیج سازندگی شکل گرفته است. زهرایی اضافه کرد: دولت بدون نگاه مردم و کمک مردم نمی‌تواند از توانمندی بگوید ولی ما دربستر سازندگی می‌توانیم بازوی توانمند دولت در زمینه اقتصاد و‌ اشتغال خرد کمک شایان توجهی داشته باشیم. وی با تأکید بر اینکه امروز مردم از ما خدمات هدفمند می‌خواهند، تصریح کرد: همیشه خدمات به تسهیلات دادن نیست و اگر رویکرد خودمان را در خدمت دادن به مردم تغییر دهیم و مانع جلوی پای آن‌ها نباشیم این خود نوعی خدمت است. وی با اعلام اینکه بسیج سازندگی هفته گذشته بسته جامع محرومیت و مردم پایگی را تقدیم رئیس‌جمهور کرده است، عنوان کرد: بسیج قرار است مردم را برای حل مسائل به صحنه بیاورد چراکه اگر اعتقاد و باور داشته باشیم جنبش از درون ما شکل خواهد گرفت.

صندوق‌های قرض‌الحسنه پیشران حرکت بانکداری اسلامی در اقتصاد

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور صندوق‌های قرض‌الحسنه مردمی بسیج را پیشران حرکت بانکداری اسلامی در اقتصاد خرد دانست و تصرح کرد: در صندوق‌های قرض‌الحسنه دو بازوی کمکی داریم که شامل محرومیت‌زدایی و خدمت به مردم وشورای جهادی استان می‌شود. ضمن اینکه صندوق‌های قرض‌الحسنه بازویی برای اقتصاد مقاومتی است. زهرایی با بیا اینکه راه‌اندازی دو هزار صندوق جزو برنامه‌های پیش‌بینی شده در سال جاری است، مطرح کرد: مجلس شورای اسلامی برای بسیج سازندگی حدود ۴ هزار میلیارد تومان تسهیلات در نظر گرفت که بانک‌ها این تسهیلات را با ۴ و ۱۸ درصد در اختیار متقاضیان قرار می‌دهند‌. وی تبیین کرد: ۹۲ قرارگاه جهادی محرومیت‌زدایی در سطح کشور عملیات جهادی را انجام می‌دهند و گروه‌های جهادی و صندوق‌های قرض‌الحسنه نیز کمک کننده اقتصاد هستند.

ایجاد ۷۰ هزار فرصت شغلی

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور از ورود بسیج سازندگی به اجرای پروژه‌های بخش آب جهت کمک به دولت خبر داد و افزود: در ۷ هزار و ۲۰۰ روستای کشور چه به صورت تک روستایی چه مجتمع‌های آبرسانی آب شرب با کمک دولت، مجلس و قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) همکاری داریم. زهرایی با اشاره به اینکه برای آب کشاورزی نیز با گاویون‌بندی، احداث استخر، قنات و کانال‌کشی سر مزارع صحبت‌های اولیه برای ۵ هزار و ۵۰۰ روستا انجام شده، اضافه کرد: در حال حاضر در کشور ۲۶ هزار و ۲۰۰ صندوق، یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر عضو و ۳ هزار میلیارد تومان گردش پول مردم است. وی خاطرنشان کرد: سال گذشته ۷۰ هزار فرصت شغلی توسعه و تثبیت شغل ایجاد شده و هدف حرکت اشتغال به سمت محصولات مزیت‌دار از جمله در خراسان‌جنوبی زرشک، زعفران و عناب و صنایع دستی است.

افتتاح ۶۲۰ کارگاه اشتغال خرد و خانگی در استان

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی در آئین افتتاح این طرح‌ها که با تجلیل از صندوق‌های قرض‌الحسنه و کارآفرینان برتر همراه بود، گفت: از ابتدای امسال ۶۲۰ شغل خرد و خانگی با همراهی صندوق‌های قرض‌الحسنه به بهره برداری رسیده و با ظرفیت قانونی که در بودجه قرار گرفته بود تا الان ۳۶۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی به صندوق‌های استان تخصیص پیدا کرده است. مهدی هنری افزود: از سال گذشته در بحث کیفی‌سازی صندوق‌های قرض‌الحسنه صندوق‌ها را به سمت اشتغالزایی راهنمایی کردیم که نتیجه آن تاکنون پنج هزار و ۳۰۰ اشتغال خرد خانگی بوده که عدد قابل توجهی است و ۱۹۰ میلیارد ریال از منابع داخلی صندوق‌ها به این مشاغل پرداخت شد. وی گفت: درخصوص صندوق‌های قرض‌الحسنه که از سال ۹۷ ورود جدی به این حوزه شده با محوریت مساجد و فعالیت ۲۰ تسهیل‌گر ۴۵۶ صندوق قرض‌الحسنه مردمی در استان تشکیل شد که ۲۹ هزار و ۳۸۰ نفر عضو این صندوق‌ها هستند. در ادامه این آئین از تسهیل‌گران و مسئولان صندوق‌های قرض‌الحسنه برتر خراسان جنوبی تجلیل شد.

افتتاح نمایشگاه صنایع دستی و طرح راهبری شغلی بسیج سازندگی

همچنین روز گذشته نمایشگاه صنایع دستی و طرح راهبری شغلی بسیج سازندگی با حضور سردار زهرایی در میدان ابوذر بیرجند گشایش یافت.این نمایشگاه با ۵۱ غرفه به مدت سه روز برای بازدید عموم دایر است.در این نمایشگاه صنایع دستی و محصولات کشاورزی و غذایی برای فروش به نمایش گذاشته شد
.فارس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


سیل کم سابقه اردیبهشت ماه در خراسان جنوبی طبق برآورد اولیه حدود ۲۰ هزار میلیارد

بیشتر

آدینه – صبح دیروز مراسم گرامیداشت هفته معلم دانشگاه فرهنگیان با حضور مسئولان استانی و

بیشتر

اکبری – یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی نیز آخرین ماه فعالیتش را سپری می کند واز

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت