بسته موفقیت

زود قضاوت نکنید

برای این که بدن انسان بتواند یک کار را به صورت کامل انجام دهد احتیاج به توجه و تمرکز دارد. چنانچه می خواهید گوش بدهید، تنها گوش بدهید! بنابراین در آن واحد تنها می توانید یکی از این کارها را به صورت فعال و مؤثر انجام دهید:گوش دادن یا قضاوت کردن و یا پاسخ دادن. به مغزتان اجازه دهید اجازه دهید هر کدام از این کارها در جای خودش انجام دهد. تحلیل سخنان طرف مقابل، ارائه راهکار یا آماده کردن پاسخی که قرار است به وی بدهید را فعلاً کنار بگذارید. پس نخست کل پیغام گوینده را گوش دهید و آنگاه آنرا تجزیه و تحلیل نموده و در پایان پاسخ دهید.

به مناسبت بازدید یار و دیار

باید دل کنی و در گرمای امرداد ماهی پا به سفر گذاری. از بیابانی به بیابانی بروی. بروی تا برسی به آن جا که شهر بیرجند، بین دو رشته کوه گسترده شده. و در آرامش بودایی مشرق زمینی این شهر تمیز بگردی. با مردم آرام و بردبارش سروکله بزنی. از مخیله نیرومندشان به شگفت آیی که به دستان هنرآور این قوم، فرمان کار و آفرینندگی در دل هیچستان کویر داده است. تا حاصلش شده تاب زندگانی. تاب تحمل آن بار امانتی که شاید خیال آن هم حتی یکی چون حافظ را زنهاری می کرد، از راه بی نهایتی دیگر. پیشینیان به آن “کل پسته” گفته اند. رنگ و شکل آن اگر افسونگری نکند باری، آزمودنش در دهان تجربه ای است بدیع؛ از جنس افسانه. یکی از بسیار بر و بارهای این دیار خموش دور. باید دل کنی و در گرمای امرداد ماهی پا به سفر گذاری. تاب آوری و از کویر تفته رو نگردانی. از بیابانی به بیابانی بروی. بروی تا برسی به آن جا که شهر بیرجند بین دو رشته کوه گسترده شده.
و آن وقت از این محصول فتان بخوری و لذت ببری که زنده ای و می توانی چنین مزه ها را بچشی. در ایران. در بیرجندِ ایران. خوشا خاک ایران عنبر نسیم. دوم شهریور ۱۳۹۹ – محمود، فاضلی بیرجندی

شهادت امام زین العابدین پیام آور کربلا تسلیت باد

همان طور که در روز تولد حضرت زین العابدین (ع) در بین مورّخین اختلاف است، در روز و سال شهادت او نیز اختلاف وجود دارد. دامنه این اختلاف از سال ۹۲ هجری تا سال ۱۰۰ هجری است، اما آنچه از همه مشهورتر است، یکی سال ۹۴ هجری است که آن را به مناسبت ارتحال فقهای بیشماری از اهل مدینه، « سنه الفقهاء » نامیده اند و دیگری سال ۹۵ هجری. « حسین » فرزند امام علی بن الحسین علیه السلام وفات پدر خود را در سال ۹۴ اعلام کرده است و بر این اساس بزرگانی نظیر شیخ مفید و شیخ طوسی و محقق اربلی و ابن اثیر نیز همین نظر را داشته اند. حضرت علی بن الحسین علیه السلام در زمان خلافت ولید بن عبدالملک به شهادت رسید.بنا به گفته عمر بن عبدالعزیز، ولید که حاکم جبّار و ظالمی بود، زمین را از جور و ستم لبریز کرده بود. در دوره‌ی حکومت او، رفتار مروانیان و کارگزاران آنها با دودمان پیامبر (ص)، بنی هاشم و به خصوص امام سجاد علیه السلام بسیار ظالمانه و بی‌رحمانه بود. والی مدینه – هشام بن اسماعیل – گر چه از زمان عبدالملک بن مروان مسئول اداره شهر مدینه بود، ولی در دوران ولید رفتار ظالمانه ای با حضرت زین العابدین علیه السلام در پیش گرفت و هنگامی که به دلیل بدرفتاری زیاد با مردم مدینه از منصب خود عزل شد، او را در کنار منزل مروان نگه داشتند تا مردم از او تقاص بگیرند. او خود معترف بود که از کسی جز علی بن الحسین علیه السلام بیم ندارد، اما هنگامی که امام با جمعی از اصحاب خود از کنار او عبور کردند، هیچ یک به او متعرض نشدند و از او شکایتی نکردند. این جا بود که هشام فریاد زد:خدا می‌داند رسالت خود را در کدام خاندان قرار دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


امین جم – جلسه گرامیداشت هفته کار و گارکر و تجلیل از کارگران نمونه زنجیره

بیشتر

بهروزی فر – شمارش معکوس لحظه های برزخی دو کاندیدای انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه

بیشتر

سیل چند روز پیش در استان خسارات های زیاد مالی فراوانی به بار آورد و

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت