بسته موفقیت

بگذارید و بگذرید

هنگامی که فردی انتقاد نابه جایی از شما می کند یا صحبت ناخوشایندی به شما می زند، بهترین راه این است که آن را فراموش کنید. این را در ذهن تان داشته باشید که گاهی حرف ها بی قصد و نیت قبلی و قلبی گفته می شوند؛ ولی اگر به نظرتان شخص مقابل تان با اگاهی کامل و نیت قلبی صحبت نامناسبی کرده باز به خاطر داشته باشید که شما با تمرین بخشش و فراموشی به شخصی قدرتمند تر بدل می شوید. درصورتی که ذهن تان را درگیر این بحث ها نگه دارید، انرژی منفی زیادی در وجودتان شکل می گیرد که به حس نفرت، کینه و حتی تصمیم انتقام جویی می رسد. این حس ها مانع درک خوشحالی هستند.

تاسوعا؛ روز آمادگی برای شهادت
تاسوعا یعنی روز نهم محرم و یک روز مانده به عاشوراست. در فاصله میان رسیدن شمر در روز نهم تا روز دهم حوادثی اتفاق افتاد که می توانیم آن را آمادگی روانی برای شهادت بخوانیم. در اینجا پنج حادثه که در خلال تاسوعا و شب عاشورا گذشت یادآوری می کنیم تا نقش روانی تاسوعا در آمادگی برای شهادت روشن شود.
در کربلا تا روز نهم محرم خبری از جنگ نبود. سپاهیان دشمن مانع حرکت آن حضرت به کوفه شده بودند و اصرار می کردند که ایشان با یزید بیعت کند و امام هم نمی پذیرفت. در روز نهم یعنی تاسوعا – شمر وارد کربلا شد و نامه ابن زیاد را به عمر بن سعد داد که دستور جنگ بود. در ابتدا ابن سعد رغبتی به این کار نداشت اما حاضر نشد که کنار بکشد. به این جنگ راضی شد و خود را بدبخت جاویدان کرد.در فاصله میان رسیدن شمر در روز نهم تا روز دهم حوادثی اتفاق افتاد که می توانیم آن را آمادگی روانی برای شهادت بخوانیم. در اینجا پنج حادثه که در خلال تاسوعا و شب عاشورا گذشت یادآوری می کنیم تا نقش آنها در آمادگی برای شهادت روشن شود. روز تاسوعا و شبی که بعد از آن آمد مقدمه ای برای روز شهادت بود. در تاسوعا روشن شد که سرنوشت همه مردان شهادت است و آنها هم به میل خود آن افتخار را پذیرفتند و زینب (س) به مقام صبر رسید. تعدادی از افراد خوشبخت از لشکرگاه دشمن به آنها ملحق شدند و سید الشهداء علیه السّلام و اصحاب سعادتمند ایشان فضای خیمه گاه را به نور قرآن و استغفار و مناجات روشن کردند و با آمادگی کامل صبحگاه فردا پا به نبرد گذاشتند.

عاشورا نماد عشق و ایثار و همدلی است

عاشورا مکتب همدلی است؛ عاشورا پیام آور صلح، صمیمت و مساوات بین مردم و جوامع اسلامی است.
در روزهای ماه پربرکت محرم، عاشورا و ماجرای پر افتخار عاشورایی (کربلا) سالروز شهادت بزرگ مرد تاریخ و نواسه گرامی رسول خدا حضرت حسین و خاندانش قرار داریم؛ لذا خواستم تا به تاسی و یادی از آن بزرگ مردان تاریخ؛ چشم انداز کوتاهی در سیر تاریخی سنت عاشورایی، پیام ها، دست آوردها و…. داشته باشم.
عاشورا جلوه ایثار، گذشت و ایستادگی و مقاومت محسوب می‌شود و در طول تاریخ دشمنان همواره سعی کردند این نماد و جلوه را تحت تاثیر قرار دهند.جریان کربلا تابلوی عجیبی است که با تحلیل‌های اندک قابل فهم نیست.
امام سجاد (ع) و حضرت زینب کبری (س) تلاش کردند نماد و نمود عاشورا باقی مانده و برای نسل‌های آینده استفاده شود.هر ساله میلیون‌ها انسان مراسم اربعین را برگزار می‌کنند که این مراسم جلوه‌ای از دلدادگی به اباعبد… الحسین (ع) محسوب می‌شود. حضرت زینب با وجود همه مصائب و سختی‌ها که در حادثه عاشورا به وقوع پیوست، پیام قیام عاشورا را منتقل کردند.بهترین زمان و بهترین حالت انسان حالت عبد بوده و بهترین حالت انسان با کربلا پیوند زده شده است، افزود: حضرت محمد (ص) از زمان تولد امام‌حسین هر وقت به ایشان نگاه می‌کردند، گریه می‌کردند، گویا قضایایی در پیش است.همه میدانیم که کلمه عاشورا بنام عشق ثبت شده است. عشق به انسانیت و عبودیت مطلق انسانی در پیشگاه پروردگار؛عاشورا درس عشق و ایثار و مقاومت در برابر مظالم است که توسط حضرت امام حسین و اهل بیت رسول اکرم از اعتقاد و عبادت به میدان کار و زار جامه عمل پوشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


آدینه – پنجشنبه هفته ی گذشته افتتاحیه اولین گفتاورد ملی نخبگان پهنه خراسان و سمنان

بیشتر

سربازی – شهرستان فردوس با قدمت چند هزار ساله و جاذبه های طبیعی و ساخته

بیشتر

مهدی آبادی – ماجرای اجاره خانه سال هاست دغدغه شهروندان است و در این چند سال

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت