بسته موفقیت

نداشتن هدف

معمولا همه افراد در زندگی خود راهی را طی میکنند بی آنکه هدفی برای آن در نظر گرفته باشند. دلایلی وجود دارد که افراد برای زندگی خود هدفگذاری نمی کنند. خیلی از افراد اصلا با هدفگذاری آشنایی ندارند و اصلا نمی دانند که هدف چیست؟ معمولا این افراد در خانواده هایی بزرگ شده اند که یا سرپرست خانواده کارمند بوده و به صورت روتین زندگی خود را دنبال کرده و به دنبال تحول زندگی خود نیستند بنابراین با مفهوم هدف گذاری زیاد آشنایی ندارند. خیلی از افراد راه رو بلد نیستند و همچنین به درستی آموزش ندیده اند و خیلی از این افراد با نحوه صحیح هدفگذاری آشنایی ندارند.

راه های افزایش اعتماد به نفس

ممکن است یک ایده در نظر یک فرد تجسم گردد که تا بحال کسی به آن توجه نکرده باشد. اما به این دلیل که او از اعتماد به نفس پایینی برخوردار است، این ایده یا فرضیه را بدون بررسی دقیق و لازم از نظر دور می کند. فراموش نکنیم ایده هایی مثل همین اینترنت و تماس تلفنی، زمانی احمقانه ترین ایده های بیان شده از سمت افراد تلقی می شدند. اولین قدم برای افزایش اعتماد به نفس این است که خودتان را باور داشته باشید. بپذیرید که شما منحصر به فرد هستید. به قول والت ویت‌من، شاعر معروف قرن ۱۹، «تو اینجا هستی و زندگی و هویت تو جاری است. و تو تاثیر منحصر به فرد خود را بر بازی قدرتمند زندگی خواهی گذاشت.»
هیچ‌کسی با مشابهت کامل به شما روی کره‌ی زمین وجود ندارد. هیچ‌کس با توانایی‌هایی دقیقا مشابه به شما نه به دنیا آمده و نه به دنیا خواهد آمد. هیچ‌کس استعداد‌ها، توانایی‌ها، تجربه‌ها و زاویه نگاه شما را ندارد. همه‌‌ی این‌ها فقط متعلق به شخص شماست. فراموش نکنید که شما منحصر به فرد هستید و برای این به دنیا آمده‌اید که اثر منحصر به فرد خود را بر جهان هستی بگذارید.شاید بدیهی به نظر برسد، اما آراستگی می‌تواند تاثیرات چشمگیری روی بالابردن اعتماد به نفس و خودپندارۀ شما داشته باشد. روزهای فراوانی بوده که فقط با انجام همین کار، خُلق خود را کاملاً تغییر داده‌ام.این مورد اثری عمیق بر اعتمادبه‌نفس دارد. ورزش منظم و همیشگی سطح انرژی شما را بالا می‌برد و موادشیمیایی مختلفی تولید می‌کند.

چگونه بین کار و درس تعادل برقرار کنید؟

حتماً علت خوبی دارید که هم درس می خوانید و هم کار می کنید. ولی گاهی لازم است حتماً این دلیل را به خودتان بارها و بارها یادآوری کنید. برنامه ریزی روزانه شیوه بسیار خوبی است برای اینکه بتوانید اولویت هایتان را پیدا کنید و ببینید چه قدر وقت لازم دارید که تمام کار های خویش را به انجام برسانید. هر چه قدر برنامه دقیقتر و جزیی تر نوشته شود، بیشتر ممکن است که به آن عمل کنید.سعی کنید کم تر در راه دانشگاه یا محل کار باشید. ممکن است ناچار شوید برخی از سرگرمی هایتان را تا آخر تحصیل حذف کنید یا کاهش دهید. کم تر پای تلفن بنشینید و کم تر فیلم و سریال ببینید. ممکن است حتی ناگزیر شوید دیگر بازی کامپیوتری انجام ندهید( البته تنها تا پایان تحصیل) یا شاید فرصت نکنید مطالعه اضافی داشته باشید به احتمال زیاد در خصوص فواید خواب بسیار شنیده اید، مزایایی مثل کاهش استرس، بهبود سیستم ایمنی بدن، بهبود روحیه و خلق و خوی دربرخی موارد حجم کاری بالا و افزایش استرس میتواند سبب بیخوابی شما شود، ولی اگر بتوانید ساعتهای عادی را برای خواب خویش در نظر بگیرید این استرس کم می شود. بدن شما در وضعیت خواب الودگی کارایی بالایی ندارد و امکان دارد وظایف و کارهای خویش را به سختی انجام دهید.برای تعادل بین کار و دانشگاه باید زمانی را بخود اختصاص دهید، فیلم ها و آهنگ های مورد علاقه تان را گوش دهید به سینما بروید و به زیبایی و پوست و موی خویش بیشتر اهمیت دهید. بنابراین غرق کردن خویش در کار و درس امکان دارد در بلند مدت شما را خسته نموده و انگیزه شما را از بین ببرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


عملیات انفجار و خاکبرداری قطعه ۱۸ پروژه راه آهن بیرجند- قاین- یونسی که از آروزهای

بیشتر

بهروزی فر – در مجموعه سازمان، بخش های مختلف بسته به نوع کار و اهمیت جایگاه

بیشتر

سلام. آوای عزیز این روزها متاسفانه شاهد ترویج استعمال دخانیات در بین نوجوانان و دختران

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت