بسته موفقیت

حتما صبحانه بخورید

از دلایل ضعف کردن و احساس گرسنگی مداوم، عدم مصرف صبحانه است. افرادی که روز خود را با مصرف صبحانه آغاز می‌کنند کمتر گرسنه می‌شوند؛ اما زمانیکه روز خود را بدون صبحانه آغاز می‌کنید معده‌تان سیگنال‌هایی به مغز فرستاده و اعلام خالی بودن می‌کند؛ در نتیجه از همان ابتدای روز حس گرسنگی در بدنتان شکل گرفته و باقی می‌ماند. هر چه دیرتر اقدام به خوردن بکنید نیز احساس گرسنگی تان بیشتر خواهد شد.

بهبود کیفیت پوست با آب لیمو

ویتامین C موجود در لیمو ممکن است به کاهش چروک پوست، خشک شدن پوست و جلوگیری از پیری و کاهش آسیب های احتمالی از خورشید را در بر داشته باشد. چگونگی بهبود آب لیمو بر پوست بحث انگیز است، اما یک چیز مشخص است. اگر پوست شما رطوبت را از دست می دهد، خشک می شود و به چین و چروک ها مبتلا می شود. نوشیدنی هایی بر پایه مرکبات باعث جلوگیری از ایجاد چین و چروک می شود.

منبع کلسیم برای بهبود مشکلات مفصلی

پای مرغ یکی از غنی ترین منابع کلسیم و ویتامین (D) هست تحقیقات نشان میده پای مرغ سرشار از کلاژن و حاوی اسید هیالورونیک هست. این اسید چشمه جوانی نامیده شده و می تونه پیری رو به تأخیر بیندازد. در واقع پای مرغ سیستم ایمنی بدن رو تقویت می کند و مواد مغذی پای مرغ، ازجمله کلسیم، پروتئین، غضروف و کلاژن، می تونن مفاصل بدن رو قوی و از شکنندگی استخوانی در کهن سالی پیشگیری کنند..

درمان تیره ترین لک های صورت

جای جوش و آکنه و خشکی پوست و لک صورت درمانی دارند کاملا طبیعی که به سادگی می توان ان را روی پوست صورت ماسک کرد. این ماسک به طور طبیعی پوست را روشن و لک ها را از بین میبرد واز پیری پوست جلوگیری می کند ، اگر جای جوش و آکنه دارید به شما کمک می کند ظرف مدت یک هفته اسکارها را ناپدید کنید مواد مورد نیاز برای تهیه ماسک درمان لک صورت پیاز قرمز، ماست و کشک، روغن اسطوخودوس.

کاهش مبتلا شدن به سرطان با قهوه

از جمله مهم‌ترین سرطان‌ها در کشورهای صنعتی و توسعه‌یافته، سرطان‌های کبد و روده بزرگ است که به ترتیب در رده سوم سرطان‌های شایع قرار دارند و عمدتا به دلیل سبک زندگی ناسالم و مصرف بیش از اندازه غذاهای ناسالم، فست‌فود و غذاهای سرخ شده رخ می‌دهند. در این میان مطالعات نشان می‌دهد از جمله خواص و فواید درمانی قهوه کاهش ریسک ابتلا به سرطان کبد در افرادی که قهوه مصرف می‌کنند تا۴۰ درصد پایین‌تر است.

خطر مرگ و ابتلا به کرونا در این کودکان بیشتر است
خطر مرگ و میر و ابتلا به ویروس کرونا در افراد چاق و بویژه کودکان و نوجوانان چاق بیشتر است شانس ابتلا و مرگ و میر بر اثر کرونا در کودکان و نوجوانانی که چاق هستند بیشتر است. ۴۰ درصد مرگ و میر در کودکان و نوجوانان و افراد چاق بیشتر است. یکی از علت‌ها الگوی غذایی و مصرف بی رویه فست فودهاست. مصرف نوشیدنی‌های گازدار و مواد غذایی شیرین نیز یک علت اصلی برای افزایش روز به روز چاقی و اضافه وزن است. همچنین علت دیگر کم بودن تحرک بدنی در کودکان و نوجوانان است. تماشای تلویزیون و بازی با کامپیوتر و گوشی و فعالیت‌های نشستنی و تحرک بدنی کم و الگوی غذایی نامناسب باعث شده کودکان و نوجوانان روز به روز چاق‌تر شوند.

توصیه های تغذیه ای در پیشگیری از بیماریهای تنفسی و COVID-19
روزانه از منابع غذایی ویتامین های گروه B مانند انواع سبزی ها برگ سبز و میوه ها، شیر و لبنیات، انواع گوشتها، زرده تخم مرغ، غلات سبوسدار، حبوبات ماننند انواع لوبیا، عدس، باقلا، لپه و ماش و مغزها (پسته،گردو، بادام وفندق جهت ارتقای سیستم ایمنی بدن استفاده شود.
مصرف ۶-۸ لیوان آب آشامیدنی سالم و یا سایر مایعات به صورت روزانه توصیه می شود. نوشیدن مایعات به اندازه کافی و فراوان به حفظ ایمنی بدن کمک می کند.

مرکز اطلاع رسانی غذا معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


آدینه – پنجشنبه هفته ی گذشته افتتاحیه اولین گفتاورد ملی نخبگان پهنه خراسان و سمنان

بیشتر

سربازی – شهرستان فردوس با قدمت چند هزار ساله و جاذبه های طبیعی و ساخته

بیشتر

مهدی آبادی – ماجرای اجاره خانه سال هاست دغدغه شهروندان است و در این چند سال

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت