بسته موفقیت

موفقیت در درس خواندن

سعی کنید با افرادی که انگیزه‌ی زیادی برای درس خواندن دارند درس بخوانید. وقتی اطرافیان تان حواس‌پرت باشند و یا بدتر از آن، حواس شما را پرت کنند؛ باعث می‌شود نتوانید به خوبی برای امتحان آماده شوید. پس بهتر است با افرادی درس بخوانید که به شما انگیزه می‌دهند. می‌توانید با یکی از دوستان‌تان قرار بگذارید و هر روز اهداف درسی کوچکی را با هم مشخص کنید. از یکدیگر بپرسید چقدر درس خواندید و سوال‌های درسیتان را هم برطرف کنید.یک روش سریع برای این که ببینید چقدر خوب درس یاد گرفتید این است که سعی کنید مطالبی را که خواندید برای کسی که چیزی از آن نمی‌داند توضیح دهید.

پرورش ذهن کودکان

اگر پدر یا مادر شده باشید، قطعا نگرانی‌هایی را در زمینه‌ی رشد و پرورش ذهن کودکانتان تجربه کرده‌اید. اما باید بدانید با چند راه ساده می‌توانید به‌راحتی ذهن کودکان دلبندتان را پرورش دهید.
روزانه زمان مشخصی را برای صحبت کردن با فرزندتان در مورد نگرانی‌ها و اضطراب‌هایش اختصاص دهید. برای انتخاب ساعت و طول زمان این مکالمه نظر فرزندتان را جویا شوید. در طول این زمان کودکتان می‌تواند نگرانی‌ها یا دلایل اضطرابش را یادداشت کند و بعد در مورد آن‌ها با یکدیگر صحبت کنید و در صورت امکان راهکار‌هایی را برای برطرف شدن نگرانی‌هایش به‌کار برید. به کودکتان بیاموزید که در لحظه زندگی کند. حاضربودن ذهن در لحظه با انجام تمرین‌های ساده‌ای قابل دستیابی است. برای مثال زمانی را به قدم زدن با کودکتان اختصاص دهید و سعی کنید همه حواس پنجگانه‌اش را به‌کار بگیرید تا ذهنش در لحظه حضور داشته باشد. از کودکتان بخواهید که هر فکر اضافه، حواس پرت‌کن و بی‌فایده‌ای را که دارد، یادداشت کند. سپس چالشی با این افکار برایش ایجاد کنید. از او بخواهید به این افکار بی‌پایه و اساس فکر کند و آن‌ها را به سمت افکار واقع‌بینانه سوق دهد. همراه با کودکتان دفتری برای برنامه‌ریزی فعالیت‌های روزمره‌اش درست کنید. از او بخواهید برای انجام کارها، تفریحات و فعالیت‌های مورد علاقه‌اش برنامه‌ریزی و خود را ملزم به رعایت این برنامه کند.زمانی را در هفته به این اختصاص دهید که کودکتان از احساسات و افکارش با شما صحبت کند. سعی کنید این مکالمه دو طرفه باشد.

افزایش رضایت از زندگی با چند نکته کلیدی

لیلا شقاقی، روانشناس بالینی درباره احساس رضایت و خوشبختی در زندگی اظهار کرد: یکی از نیازهای اساسی زندگی حس خوشبختی و رضایت است که نمی توان اصلا آن را انکار کرد. ممکن است برخی افراد راه خشنودی و رضایت را کلا بلد نباشند همین امر موجب می شود که مسیر را به اشتباه رفته و کل زندگی خود را بیهوده طی کنند. او افزود: کیفیت زندگی، احساس رضایتمندی و خشنودی از آن است که به سلامت ذهنی و کیفیت آگاهی یعنی میزان مثبت بودن تجربه درونی انسان‌ها اشاره دارد. عواطف و هیجانات مثبت شامل احساس امنیت، آرامش، امید، خوش بینی، احساس غرور و افتخار نسبت به دستاوردها، عشق و دلبستگی، رهایی است. پژوهشگران شادی مستمر و رضایتمندی از زندگی را نشانه عملکرد خوب در تحقق بخشیدن به جنبه‌های ارزشمند زندگی می‌دانند که به فواید بیشماری منجر می‌شود.شقاقی بیان کرد: رضایت در زندگی به افزایش موفقیت، سلامتی و روابط ارزشمند منجر می‌شود. اما باید مسیر درست رسیدن به آن را یاد گرفت. بسیاری از افراد رسیدن به اهدافی چون ازدواج پایدار، پردرآمدبالا، سلامت جسمی و روانی، عملکرد شغلی خوب را دلیل رضایتمندی از زندگی می‌دانند. برآورده شدن نیاز‌های پنج گانه اساسی نیاز به بقا، نیاز به احساس ارزشمندی و احترام، نیاز به عشق، آزادی، تفریح در هر فرد منجر به احساس رضایتمندی در او می‌شود. برای همه انسان‌ها برآورده شدن این پنج نیاز اساسی ضروری است؛ اما شدت و میزان هر یک از این نیاز‌ها در افراد متفاوت است. کیفیت زندگی که میزان رضایتمندی افراد از زندگی است به نوع برداشت افراد از رویداد‌ها بوده که منجر به رضایتمندی آنها خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


سیل کم سابقه اردیبهشت ماه در خراسان جنوبی طبق برآورد اولیه حدود ۲۰ هزار میلیارد

بیشتر

آدینه – صبح دیروز مراسم گرامیداشت هفته معلم دانشگاه فرهنگیان با حضور مسئولان استانی و

بیشتر

اکبری – یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی نیز آخرین ماه فعالیتش را سپری می کند واز

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت