بسته موفقیت

‌سه گام تا پیروزی بر احساسات

گام اول شناخت احساس شما باید علاوه بر آشنایی با نام احساستان بتوانید در لحظه نخستین هیجان خود را تشخیص دهید. معمولاً در صورت ناتوانی در تشخیص آن احساس خاص مثلاً ناراحتی یا اضطراب، هیجانات دیگری مانند خشم و ترس جایگزین می‌شوند.گام دوم پذیرش احساس است. یعنی هر چه بیشتر عواطف و احساسات خود را انکار کنید و نادیده بگیرید، بیشتر درگیر رفتارهای معیوب و اشتغال‌های ذهنی می‌شوید، پس آنها را بپذیرید و دنبال راهکار برای رد شدن از بحران باشید.و آخرین گام باید به جای تخلیه احساسات آنها را ابراز کنیم یعنی به جای پرخاشگری بگوییم این رفتار من را عصبانی کرده است ‌‌‌‌‌.

قدرت مهارت نقد

بعد از این که تفکر نقاد را در زندگی به کار بردید به اهمیت ان پی می برید. این مهارت به شما قدرت های زیادی می دهد: مهارت تفکر نقادانه به شما کمک می کند تا اطلاعات اساسی برای یک تصمیم گیری صحیح جمع آوری کنید. مهارت تفکر نقادانه این قدرت را به شما می دهد که بتوانید از میان اطلاعات و پیشنهادهای فراوانی که به شما می شود، پیشنهادهای سالم را از پیشنهادهای ناسالم تشخیص بدهید. مهارت تفکر نقادانه به شما کمک می کند واقعیت ها را بیابید و خود را محدود به حدس و گمان نکنید. مهارت تفکر نقادانه از آسیب های روانی، اجتماعی، خشونت، بی توجهی به قوانین و مقررات و… پیشگیری می کند. اما بر سر راه آموزش این مهارت، موانعی هم وجود دارد مانند این نگراش ها. من بیش تر ترجیح می دهم دیگران به من بگویند چه کاری بکنم و چگونه انجام دهم، تا این که خودم بخواهم به آن برسم. من همان کاری را انجام می دهم که به نظرم خوب است. مهم نیست که چرا دیگران با آن موافق نیستند. دوست ندارم درباره تصمیماتم خیلی فکر کنم. از این که خودم دنبال کشف چیزی باشم متنفرم. دوست ندارم مورد انتقاد واقع شوم. به آن چه گفته می شود یا آن چه که از شما درخواست می شود خوب توجه کنید. از جنبه های مختلف موضوع را بررسی کنید. بر روی آن چه که برای شما مهم و باارزش است تمرکز کنید. در مورد آن چه که برای شما مشخص نیست و مبهم است، بپرسید. افکار، احتمالات، مفروضات، حقایق، تفاسیر و فرضیه های دیگران را هم در نظر بگیرید.

چطور سرصحبت با دیگران را باز کنیم ؟
تعریف کردن : تعریف از دیگران یکی از بهترین راه های ممکن برای شروع سخن و مکالمه با طرف مقابلتان میباشد. شما با تعریف کردن از دیگران و… در های مکالمه را هم به سمت خود و هم به طرف مقابلتان باز می کنید. بحث کوتاه : بحث های کوتاه در نظر اکثر افراد، می توان گفت که از آن راضی نمی باشند و از بحث های بلند لذت بیشتری میبرند. خب، جالب است که بدانید بحث های کوتاه در ابتدا نامشان بحث کوتاه است ولی در آخر تبدیل به بحث های بلند می شوند یا به عبارت دیگر بحث های کوتاه راهی برای بحث های عمیق و بلند می باشد. سوالات متعدد و متنوعی بپرسید :اگر به طور قطعی می خواهید که بحث های کوتاه را تمام کنید و وارد یک بحث واقعی شوید، باید دنبال فرصت باشید تا فورا بتوانید موضوع بحث را تغییر دهید و وارد یک بحث و گفتگو واقعی شوید. سعی نکنید که بدون هیچ مقدمه ای وارد یک بحث عمیق و قابل توجهی شوید، اگر می خواهید وارد گفتگوی عمیق شوید با طی مراحل و صبر کردن، به آن قسمتی که مورد دلخواه شما می باشد برسید و در این قسمت میتوانید مکالمه را عمیق تر کنید. مهربان باشید : این مورد یقینا باید واضح باشد، اما متاسفانه اکثرا این موضوع را فراموش میکنیم و آن را به مرحله عمل نمی رسانیم. اگر شما در حین مکالمه با شخصی با لفظی آرام، لبخند روی لب هایتان و در آرامش باشید شخصیت بهتری نسبت به افرادی که با لفظی تند و عصبانیت محض با طرف مقابل خود سخن می گویند خواهید داشت. صرفا شما گفتگو را در دست نگیرید: منظور از این مورد این است که به طرف مقابلتان اجازه نظر دادن و حرف زدن دهید و مانع ارائه نظرات و سخنان آن نشوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


سربازی – شهرستان فردوس با قدمت چند هزار ساله و جاذبه های طبیعی و ساخته

بیشتر

مهدی آبادی – ماجرای اجاره خانه سال هاست دغدغه شهروندان است و در این چند سال

بیشتر

هر روز تصمیمات غیر مسولانه از این مجلس بیرون می‌رود کاش زودتر دوره ی این

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت