بسته موفقیت

موفقیت را با چشم ببینید

یک ورزشکار بزرگ برای انجام یک حرکت خاص تا قبل از انجامش شاید صدها و یا هزاران بار آن را دیده و در ذهن خود تصور کرده است. بار ها آن حرکت را که توسط بزرگان انجام شده است با چشم مشاهده و در ذهن خود حفظ کرده است و زمانی که به سراغ ان حرکت می رود ضمن اینکه شرایط لازم را دارد در ذهن قدم به قدم و مرحله به مرحله آن را به خاطر دارد. تمرین مشابه هم برای کار های شما در مسیر رسیدن به هدف باید بارها دیده، شنیده و البته خوانده شود تا مراحل و جاده موفقیت را با همه پستی بلندی هایش از حفظ شوید.

کمک کردن بجای نصیحت کردن

ما برای اعضای خانواده و دوستانمان اهمیت
ویژه ای قائل هستیم و دوست داریم که در مشکلات به آنها کمک کنیم اما؛ این مسئله نباید سبب شود که ما در زمینه ای صحبت کنیم که در آن نه تجربه ای داریم نه اطلاعاتی. چنانچه این کار را بکنیم نه تنها وی را به مشکل می اندازیم بلکه اعتبار و کیفیت خود را هم از بین می بریم. بهترین کار برای کمک به آن شخص معرفی او به فردی است که می دانیم در این زمینه اطلاعات دارد و میتواند کمکش کند.
کلمات، قدرت باور نکردنی ای دارند و می توانند زخم ها را درمان کنند، مخصوصا اگر صمیمانه استفاده شوند. مطالعات اخیر نشان می دهد
دکتر هایی که از ادبیات صمیمانه ی هم دردی و درک متقابل استفاده می کنند، تأثیر مثبت بیشتری بر روند بهبود بیماران دارند. بخاطر داشته باشیم که علاوه بر ادبیات، بهتر است با تن صدای اطمینان بخش گفت و گو و مشاوره دادن انجام شود. از بلند تهاجمی صحبت کردن بپرهیزید. خانم مارشال می گوید:« مردم معمولاً در مقابل موعظه و پند گیری مقاومت می کنند. چنانچه من تجربه همسانی با موقعیت آنها داشته باشم می گویم:« من در این موقعیعت بودم و این کاری است که انجام دادم. این سبب می شود بیش تر پذیرا باشند».
همچنین خانم مارشال منابع حقیقی از جمله کتاب و اصول پایه ای درست را معرفی می کند و معتقد است اینکار بیشتر جواب می دهند تا به آن ها بگوید باید چه کاری کنند. بهتر است بگوییم انجام دادن این کار در موقعیت مشابه به من کمک کرد، ممکن است برای توهم مناسب باشد.

عواقب ترس و اضطراب از کرونا
ترس و استرس بیش از حد باعث حساسیت بیش از حد افراد می‌شود به صورتی که بسیاری از افراد علائم بدنی خود را به صورت نادرست تفسیر می‌کنند و احساس می‌کنند به بیماری مبتلا شده اند بنابراین به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی می‌روند. رفتن به مراکز درمانی در صورتی که علائم بیماری را نداشته باشید باعث افزایش فشار بر سیستم درمانی خواهد شد. تضعیف سیستم ایمنی: ترس و اضطراب سبب تضعیف سیستم ایمنی و سرکوب سیستم دفاعی در برابر ابتلا به بیماری‌های ویروسی می‌شود. اختلالات روانی: ترس و نگرانی از ابتلا به این یبماری در بیماران اعصاب و روان، اختلالات روانی به وجود می‌آورد.
افزایش شایعات: اضطراب و استرس زیاد بیش از حد سبب می‌شود افراد شایعات را بیشتر قبول کنند و خود به شایعات دامن بزنند تا بتوانند کمی از ترس و نگرانی خود بکاهند.
‌ در زمانی که اضطراب و استرس مبتلا شدن به بیمار تمام وجود فرد را فراگرفت از ترس اینکه آلودگی به سراغش نیاید مدام دستان خود را هر لحظه با ژل و یا مواد ضدعفونی می کند و این در حالی که اصلا نیاز نیست این کار با هر شک و تردید به آلوده شدن،‌ انجام شود. برای کاهش فشار عصبی در شرایط بحرانی گاهی از یاد می بریم که به هر حرفی که از رسانه‌ها اعلام می شود نباید اطمینان کرد، از این رو ذهن و روان گاهی دوست دارد چیزهایی را پررنگ‌تر ببیند، حواسمان به این توانایی آسیب‌رسانِ مغز و اعصاب باشد.وضعیت ترس سیستم ایمنی بدن را از بین می برد. وقتی ترس را به دوستان و اعضای خانواده خود انتقال دهید، تقریباً شبیه به انتشار میکروب به آنها است. شما نمی خواهید مردم با شما چنین کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


یعقوبی – رئیس پلیس راهور استان خراسان جنوبی از اجرای طرح کنترل و برخورد با

بیشتر

غلامی – رئیس پلیس آگاهی خراسان جنوبی از شناسایی و دستگیری ۳۲ سارق با اجرای

بیشتر

بصیرت – مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی از ابلاغ مصوبه وزیر نیرو در

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت