بسته موفقیت

کتاب ۱۹۸۴

داستان کتاب ۱۹۸۴ درباره‌ی زندگی وینستون اسمیت است. وینستون اسمیت کارمند سازمانی حکومتی تک حزبی و توتالیتر در شهر لندن است. حکومتی که همه‌جا دم از برابری و برادری می‌زند اما ذاتش به شدت طبقاتی است و به شدت همه زندگی مردم را زیر نظر دارد. هیچ‌کس هیچ‌جا تنها نیست، تمام حرکات و رفتار آدم‌ها ثبت و ضبط می‌شود، حق عاشق شدن ندارند، حق ازدواج ندارند، مگر برای تولید مثل، حق تفکر و مطالعه ندارند مگر آنچه حزب می‌گوید و حق تشکیل محافل دوستانه ندارند، مگر این که در آن سخن از حکومت باشد. فضایی پر از خفقان، وحشت و همراه با حس انزجار از وضعیت سرد و خوفناک جامعه در رمان ۱۹۸۴رمان ۱۹۸۴رمان ۱۹۸۴ در جریان است. در یک جمله، انسان بودن در جامعه‌ای که اورول توصیف می‌کند، جرم است و داشتن عواطف انسانی گناه به شمار می‌رود. در رأس این حکومت، فردی قرار دارد که مردم جز نامی از او نشنیده‌اند و حتی در وجود او شک است اما همانطور که خدا را می‌پرستند، او را هم می‌پرستند. وزارت‌خانه‌ها و نهادهای این کشور هم عجیب‌اند و همه‌شان کاری را انجام می‌دهند که بر خلاف نام و وظیفه‌شان است. در میان این جامعه عجیب، وینستون اسمیت ۳۶ ساله مخفیانه برای خودش یک دفترچه یادداشت دارد و افکار آزادی‌خواهانه‌اش را در آن می‌نویسد. او دست به کارهای ممنوعه می‌زند، عشق، تفکر، قرارهای پنهانی و مبارزه.داستان کتاب ۱۹۸۴، در سال ۱۹۸۴ و در شهر لندن رخ می‌دهد، اما جورج اورول ۳۵ سال قبل از آن و در سال ۱۹۴۹ آن را نگاشته است، درست زمانی که جنگ جهانی دوم به تازگی پایان یافته بود و جهان خطر تسلیم‌شدن در مقابل حکومتی ظالم و دیکتاتوری را به خوبی احساس می‌کرد.خواندن کتاب ۱۹۸۴ را به تمام علاقه‌مندان رمان‌های خارجی پیشنهاد می‌دهیم.اریک آرتور بلر با نام مستعار جورج اورول در ۲۵ ژوئن ۱۹۰۳ در شهر موتیهاری، بیهار در هند متولد شد. او داستان‌نویس، روزنامه‌نگار، منتقدِ ادبی و شاعر انگلیسی بود که بیشتر برای دو رمان سرشناس و پرفروشش مزرعه حیوانات و رمان ۱۹۸۴ می‌شناسند.

این قوانین را به فرزندمان بیاموزیم
اگر شما به عنوان پدر و مادر با همه اعضای خانواده با احترام صحبت کنید،. بنابراین اولین قدم این است که اگر بچه ها شما را صدا می کنند، بگویید: «بله مامان، بله بابا»، «جانم عزیزم». وقتی می خواهید وارد اتاق بچه ها شوید، اول در بزنید و به بچه ها نیز یاد دهید که وقتی می خواهند وارد اتاق مامان و بابا بشنوند اول در بزنند و بعد بگویند که «اجازه دارن وارد اتاق بشن؟»شما با این کار رعایت ادب برای ورود به مکان هایی که حریم خصوصی افراد است را به بچه ها آموزش می دهید. یکی از قوانین شما در خانه این باشد که در خانه تان اصلا رفتارهایی مثل لگد زدن، هل دادن و کتک زدن ممنوع باشد. بدون داد و بیداد خودتان این رفتارها را به بچه ها آموزش دهید و اگر کسی رعایت نکرد، به او تذکر دهید، مثلا : «چون موهای خواهرتو کشیدی و ما در خانه مان قانون کتک زدن ممنوع داریم، امشب نمی‌تونی فوتبال تماشا کنی» در خانه تان با تن صدای بلند صحبت نکنید و این را هم به عنوان قانون قرار دهید که صدای بلند ممنوع است. بنابراین باید با هم آرام و با احترام صحبت کنید تا توافق کنید. اگردیدید بچه ها رعایت نمی کنند، خود را به نشنیدن بزنید و بگویید که من فقط صداهای آرام را می شنوم در این صورت کم کم یاد می گیرند که باید آرام و با احترام با هم صحبت کنند. برای بچه هایی که به یک سن و سال عقل رسی رسیدند اما خواسته هایشان را نقل و غرولند می گویند، این قانون را مشخص کنید که نق زدن ممنوع است و اگر چیزی را می خواهند با صدای معمولی بگویند : «من این را دوست ندارم»

چشمه مرتضی علی

چشمه مرتضی علی از دیدنیهای نزدیک به شهرستان طبس در مسیر روستای خرو است. این چشمه در دامنه‌های غربی کوهستان «شتری» قرار دارد و از سه چشمه اصلی و چند چشمه فرعی تشکیل می‌شود. وجود این چشمه میان منطقه‌ای کویری در طبس توجه گردشگران را به این ناحیه جلب می‌کند.چشمه‌های قنبر و آبگرم مرتضی علی در بالادست کوه قرار دارند. این دو چشمه با یکدیگر یکی می‌شوند و به چشمه جعفری در پایین دست کوه می‌رسند. این چشمه‌ها در نهایت به سد خاکی نهرین می‌ریزند و آب مورد نیاز مزارع و باغ‌های شهرستان طبس را تامین می‌کنند.آب چشمه‌های مرتضی علی خواص درمانی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


باران رحمت است و همه مردم استان دلخوش از این سخاوت آسمان اند اما غم

بیشتر

مقدم – مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان جنوبی گفت: فروش مرزی فرآورده‌های

بیشتر

اصغری – پانزدهمین نمایشگاه گل و گیاه در نمایشگاه بین‌المللی بیرجند گشایش یافت.،مدیر عامل نمایشگاه

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت