بسته موفقیت

درمان بیماران حرکتی با دستگاه ایران‌ساخت تسهیل شد

دستگاه اصلی و مهمی که در فیزیوتراپی استفاده می‌شود، دستگاه اولتراسوند است که تا پیش از این، تماما وارداتی بود و تنها یک شرکت داخلی اقدام به مونتاژ این دستگاه می‌کرد.کاری که اکنون در داخل کشور انجام شده، این است که شرکت قلب صنعت جهان، در جهت بومی‌سازی تولید این دستگاه، آن را نمونه‌سازی کرده است. به‌طوری‌که اکنون نمونه اولیه آن تولید شده و صاحبان، درصدد تجاری‌سازی آن هستند.این دستگاه کارکردهای بسیاری برای بدن دارد. به گفته احسان باقری مدیرعامل شرکت صنعت قلب جهان، برای اختلال‌هایی چون کشیدگی تاندون، مشکلات عضله، تحریک‌های عصبی و نخاعی، آسیب‎های ورزشی، رماتیسم، آرتروز، خار پاشنه، قولنج و . . . این دستگاه با بالا بردن گردش خون و گرمادهی عمقی، با ویبره و لرزشی که به سلول‌ها وارد می‌‍کند، سبب برطرف شدن کامل یا کاهش این اختلال‌ها می‌شود. این دستگاه مناسب مراکز فیزیوتراپی، مطب‌ها و حتی باشگاه‌های ورزشی است. افراد کهنسال، ورزشکاران و تمام کسانی که بدنشان به یک‌باره تحت انرژی زیاد قرار گرفته و عضله‌هایشان کشیده شده، می‌توانند از خدمات این دستگاه بهره ببرند. طول درمان رایج برای رفع یا کاهش این اختلال‌ها در شرایط کنونی، بین ۳ هفته تا ۲ ماه است اما این دستگاه با خون‌رسانی و امواج فراصوتی که وارد می‌کند، این زمان را به ۱ تا ۲ هفته تقلیل داده است. خدمت جدیدی که قرار است در آینده به این دستگاه افزوده شود، کارآیی آن در درمان و بهبودی سرطان است. بدین‌ترتیب که در شرایط کنونی، فرد مبتلا به انواع سرطان، تحت شیمی‌درمانی قرار گرفته و داروهایی که آنها استفاده می‌کنند، با پخش در تمامی نقاط بدن، آسیب‌هایی را به برخی اعضا وارد می‌کند که یکی از این عوارض، ریزش مو است.این دستگاه در فرآیند مطالعاتی و پژوهشی خود مترصد است تا با خون‌رسانی و امواج صوتی، داروها را تنها به همان نقطه موردنظر بدن رسانده تا از آسیب‌رسانی به دیگر اندام‌ها خودداری شود. با استفاده از این دستگاه می‌توان در بافت‌های هدف، عمل جذب دارو را سریع‌تر، بیشتر و یا حتی مختص همان قسمت از بدن کرد.

درمان های روانشناسی کودک
روش های درمانی متعددی برای حل مشکلات رفتاری و اختلالات کودکان وجود دارد. برخی از شایع ترین این روش ها به شرح زیر هستند: در این روش درمانی سعی بر این است که با آموزش متناسب با سطح سن و رشد کودک تفاهم برقرار شود و این گونه درمان اختلال هدف آغاز می گردد. هر چقدر که کودک کوچک تر باشد، درمان موفقیت آمیز تر خواهد بود و اعضای خانواده نیز مشارکت فعال تری خواهند داشت. درمان فردی می تواند با دارو درمانی و مشاوره خانواده همراه گردد. مشاوره افسردگی برای کودکان مبتلا به افسردگی می تواند مفید باشد. خانواده نقش اساسی در تربیت فرزند دارند و تمام رفتارهای کودک می تواند نشانه‌ ای از برخی مشکلات در خانواده باشد. به همین دلیل ممکن است در روانشناسی کودک درمانگر از خانواده درمانی استفاده نماید تا این گونه به صورت ریشه ای مشکلات کودک را درمان کند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مشاوره خانواده کلیک کنید. کودکان مانند بزرگسالان نمی توانند احساسات و هیجانات خود را بروز دهند و آن ها را به روشنی بیان کنند. زمانی که کودک این احساسات را سرکوب می کند، روان او با خطر مواجه می شود. بازی های کودکان مهم ترین روشی هستند که می‌ توانند از احساسات و هیجانات درونی آن ها پرده بردارند. به همین دلیل اکثر روانشناسان کودک از بازی درمانی استفاده می کنند تا این گونه بتوانند مشکلات کودک را تشخیص دهند و برای درمان گام بردارند

حمام کوشک فردوس

حمام کوشک در مجاورت مسجد کوشک واقع گردیده است. سابقه تاریخی این حمام به طور دقیق مشخص نیست و در این خصوص دو احتمال وجود دارد اول اینکه همزمان با مسجد کوشک ساخته شده باشد که در این صورت در سده های نخستین اسلامی بنا شده است و دیگر اینکه با توجه به فرم های معماری بنا در دوره‌ی صفویه بنا شده باشد. موقعیت حمام در کنار مسجد و آب انبار تعریف خاصی از فضای معماری شهری در این محدوده می باشد. در خصوص معماری حمام، جهت کاهش تبادل حرارتی بین داخل و خارج فضای حمام، بنای حمام داخل زمین قرار گرفته است که در مقابل زلزله نیز بر مقاومت آن می افزاید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


سربازی – رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان فردوس در آئین تجلیل از خیرین مدرسه

بیشتر

دادرس مقدم – «همه ما برای بارش باران دعا می‌کنیم اما غافل از آنکه خدا به

بیشتر

یادم می آمد که مسئولان ما خوششان آمده بود که هر موضوعی پیش می آمد

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت