بسته موفقیت

مهمترین عادت های کارمندان مؤثر

توانایی حفظ آرامش در شرایط پرفشار نکته‌ای بسیاری کلیدی است. البته بررسی دقیق این موضوع در طول فرآیند مصاحبه کار دشواری است، به همین دلیل استخدام برمبنای این ویژگی همیشه ممکن نیست.کاوش عمیق در خود شجاعت می‌خواهد و در این مسیر گفت‌وگوهای معنادار و عمیق و بسیاری از اشتباهات در زندگی، و کار می‌تواند به شناخت بهتر از خود منجر شود.وقتی فردی متواضع، دلسوز و باهوش است و دوست دارد سوال بپرسد، احتمالا به اندازه کافی خویشتن‌آگاهی دارد تا بفهمد که «آنچه را که نمی‌داند، نمی‌داند».این ویژگی در فرد داوطلب جویای کار می‌تواند نکته بسیار جذابی باشد، زیرا نشان می‌دهد آنها برای رشد و یادگیری چیزهای جدید آماده و در مورد جهان پیرامون‌شان کنجکاو هستند.. افرادی که برای کار درخواست و طوری رفتار می‌کنند که انگار همه چیز را می‌دانند و تجربه حرفه‌ای فراوانی دارند، به دلیل منیت‌شان، سخت‌ترین افراد برای همکاری خواهند بود.
داشتن مهارت‌های ارتباطی قوی برای آغاز همکاری خوب در تیم کاری ضروری است. فرد داوطلب باید اعتمادبه‌نفس کافی برای بیان کردن و به‌اشتراک‌گذاشتن ایده‌هایش داشته باشد. آن‌قدر جسارت داشته باشد که وقتی چیزی درست کار نمی‌کند یا می‌تواند بهتر انجام شود آن را مطرح کند و ذکاوت کافی برای حل اختلاف‌نظرهای اجتناب‌ناپذیر بر سر ایده‌ها یا با چالش‌هایی که با کارمندان دیگر ممکن است به وجود بیاید را داشته باشد.اگر کارکنان توان مدیریت احساسات و تطبیق با شرایط را نداشته باشند، می‌توانند شرایط کار را هم برای خودشان و هم برای سایرین با چالش‌های بزرگی روبه‌رو کنند.به همین دلیل توان حفظ خونسردی اصل مهمی در عملکرد نهایی افراد خواهد بود.تدبیر یک ویژگی مهم است و منظور از «مدبر بودن» توانایی خارج‌شدن از فضای امن و شناخته‌ها برای یافتن پاسخ چیزی است که ممکن است با آن آشنا نباشید. این ویژگی به معنی پذیرا بودن برای یادگیری روش‌های جدید در برخورد با مسائل نیز هست.در فرآیند استخدام، توانمندی‌های تخصصی و فنی افراد با دقت بررسی می‌شودو افراد متخصص انتخاب شوند.

امام سجاد (ع) اسوه زهد و تقوا و نمونه صبر و شکیبایی
در تاریخ ولادت امام زین العابدین(ع) این است که آن حضرت پنجم شعبان المعظم سال ۳۸ هجرى قمرى دیده به جهان گشوده است .در سال تولد آن گرامى جز سال ۳۸ که معروفترین و صحیح ترین نظر شناخته مى شود، برخى از مورخان و محدثان به سال ۳۷ و ۳۶ و حتى ۳۵ اشاره کرده اند.در روز و ماه ولادت آن امام دو قول وجود دارد. بیشتر مورخان چنان که یادآور شدیم پنجشنبه ، پنجم شعبان را ترجیح داده اند. و برخى دیگر جمعه یا یکشنبه نیمه ماه جمادى الاولى را برگزیده اند. مالک بن انس می‌گوید: علی بن حسین در شبانه روز هزار رکعت نماز می‌خواند تا اینکه از دنیا رحلت کرد. لذا به ایشان «زین العابدین» می‌گویند.ابن عبد ربّه نیز می‌نویسد: هنگامی که علی بن حسین آماده نماز می‌شد، لرزه عجیبی وجودش را فرا می‌گرفت. از ایشان در این باره سؤال شد، فرمود: «وای بر شما! آیا می‌دانید که من در برابر چه کسی می‌خواهم بایستم و در برابر چه کسی می‌خواهم مناجات کنم؟!»
به گفته شیخ مفید، علمای اهل سنت علوم بسیاری را از امام سجاد(ع) نقل کرده‌اند و پندها، دعاها، احادیثی در فضل قرآن، حلال و حرام، جنگ‌ها و روزها (تاریخ) از وی بجا مانده است که نزد علما مشهور است.گفتنی است از امام سجاد حدود سیصد حدیث در کتب اربعه شیعه آمده است.مجمع جهانی اهل بیت کتابی با عنوان «کتاب شناسی امام سجاد، صحیفه سجادیه و رساله حقوق» را به چاپ رسانده که کتب مرتبط با امام سجاد(ع) را معرفی نموده است. صحیفه سجادیه، مجموعه دعاهای امام سجاد(ع) و آینه‌ای است که تصویر اجتماع آن روز -به ویژه مدینه- را در آن می‌توان دید.

کویر حلوان

کویر حلوان در شمال شرقی خراسان جنوبی قرار دارد و از مناطق کویری محبوب میان طبیعت گردان به شمار می‌رود. این کویر از دو سو به کوهستان‌های پر حاجات و عاشقان می‌رسد و دریاچه نمک و کویر مرکزی ایران در غرب آن قرار گرفته‌اند. کویر حلوان شکل مثلثی دارد و راس آن در بخش شرقی این کویر واقع شده است.بیشترین ارتفاع تپه‌های شنی در کویر حلوان در بخش شرقی دیده می‌شوند که ارتفاع آن‌ها به حدود ۸۰ متر می‌رسد. هرچه به‌سمت غرب بروید از ارتفاع این تپه‌ها کم می‌شود و به ریگ دره‌ها وارد می‌شوید. امتداد ریگ دره‌ها به ارتفاعات کوهستانی می‌رسند. تلاقی کوهستان با ریگ دره‌های بیابانی مناظری تماشایی به وجود آورده‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


سربازی – رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان فردوس در آئین تجلیل از خیرین مدرسه

بیشتر

دادرس مقدم – «همه ما برای بارش باران دعا می‌کنیم اما غافل از آنکه خدا به

بیشتر

یادم می آمد که مسئولان ما خوششان آمده بود که هر موضوعی پیش می آمد

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت