بسته موفقیت

دکتر محمدرضا حافظ نیا

دکتر محمدرضا حافظ نیا در سال ۱۳۳۴ ه. ش در روستای خراشاد بیرجند و در خانواده ای کشاورز متولد شد. وی فرزند بزرگ خانواده بود و در سن شش سالگی پدر خود را از دست داد و تحت سرپرستی مادر و به همراه دو برادر کوچکترش (علی رضا و حسن رضا حافظ نیا) به زندگی پر از مشقت خود ادامه داد. او تحصیلات ابتدائی خود را در دبستان دقیقی روستای خراشاد و تحصیلات متوسطه خود را در دبیرستانهای خزیمه علم و شوکتی شهر بیرجند به اتمام رسانید و در سال ۱۳۵۲ ه.ش دیپلم خود را در رشته طبیعی اخذ نمود. همان سال او در کنکور دانشگاهها شرکت نمود و در رشته جغرافیای طبیعی دانشسرای عالی ( که دو سال بعد به دانشگاه تربیت معلم تغییر نام یافت) پذیرفته شد. او دوره لیسانس (کارشناسی) را در رشته جغرافیای طبیعی(علمی) با معدل ۸۱/۳ (از ۴) به پایان رسانید و در جریان انقلاب اسلامی به زندان افتاد. با پیروزی انقلاب اسلامی از زندان رهایی یافت و بمدت ۴ سال مسئولیتهای سیاسی به عهده داشت و سپس در سال۱۳۶۳ ه.ش از سیاست کناره گیری کرد و به فعالیتهای آموزشی و علمی رو آورد. او در سال ۱۳۶۴ه.ش در کنکور فوق لیسانس (کارشناسی ارشد) دانشگاه تربیت مدرس پذیرفته شد و تحصیلات خود را در رشته جغرافیای انسانی ادامه داد و در سال ۱۳۶۶ ه. ش از این مقطع فارغ التحصیل شد و بلافاصله در اولین کنکور دکتری جغرافیای انسانی (گرایش سیاسی) همین دانشگاه شرکت نمود و به عنوان اولین و تنها دانشجوی دکتری پذیرفته شد. سپس او بهمراه دانشجویان پذیرفته شده در دومین کنکور دکتری که در ترم بعد برگزار شد تحصیلات خود را ادامه داد و آنرا در بهمن ماه ۱۳۶۹ با درجه ممتاز به پایان رسانید. دکتر حافظ نیا در سال ۱۳۶۷ ه.ش به عنوان مربی در دانشگاه تربیت مدرس به کار مشغول شد و در سال ۱۳۷۰ به رتبه استادیاری و در سال ۱۳۷۸ به رتبه دانشیاری و در سال۱۳۸۲ به رتبه استادی ارتقاء یافت. او پس از سالها تدریس و تحقیق هم اکنون (۱۳۸۵ه.ش) به عنوان استاد تمام پایه ۲۵ در دانشگاه تربیت مدرس مشغول به خدمت می باشد.

آرامش خود را پیدا کنید
گاهی سخت است که بخواهید از جای‌تان بلند شوید و حرکتی انجام دهید، اما اگر بخواهید، می‌توانید. اولین قدم برای این منظور، نوشتن اهداف‌تان است. در تهیه این فهرست واقع‌بین باشید و تلاش کنید واقعا مرحله به مرحله و قدم به قدم پیش بروید. اگر موضوع شغلی است، از کارهای کوچک شروع کنید تا به نتایج بزرگ برسید. اگر فهرستی از کارهایی را که باید تا آخر روز، هفته یا ماه انجام دهید، آماده کرده‌اید، حتما به آن فهرست وفادار بمانید. به تعویق انداختن کارها یکی از دلایل ایجاد استرس و اضطراب و از دست رفتن آرامش است؛ حتی اگر آن کار، خریدن یک بسته آدامس از بقالی سر کوچه باشد! پاکسازی، یکی دیگر از راهکارهای شروع دوباره است. رایانه، تبلت، تلفن همراه‌تان را از پیغام‌های غیرضروری و ایمیل‌ها و پیغام‌هایی که برای شما یادآور خاطرات ناخوشایند است، پاکسازی کنید. چسبیدن به گذشته، مانع از رسیدن به آینده است. در این راستا، اتاق کار، اتاق شخصی‌تان در منزل و هرجایی که خاطرات گذشته در آن پنهان شده را پاکسازی کنید.به هر کسی دروغ بگویید، نمی‌توانید به خودتان دروغ بگویید. به این دلیل که دست‌تان برای خودتان رو می شود. هرچه تعداد پنهان‌کاری‌های‌تان از خودتان بیشتر باشد و به قول روانشناسان، مسایلی که زیر فرش زده‌اید، بیشتر باشد، ذهن ناآرام‌تری خواهید داشت. پس اول از همه با خودتان روراست باشید و داشته‌ها و نداشته‌های‌تان را بسنجید. خیلی سخت است که از گذشته دست بکشید و به آینده فکر کنید، درحالی که حال‌تان خوب نیست و نمی‌خواهید یا نمی‌توانید گذشته را فراموش کنید.

قلعه افین

قلعه افین در داخل بافت تاریخی روستای افین در شهرستان زیرکوه، استان خراسان جنوبی قرار دارد. با پلان دایره‌ای شکل، این قلعه یک ورودی بزرگ با در سنگی دارد که ضخامت سنگ آن برابر ۱۰ سانتی‌متر و قطر آن نیز بیش از یک و نیم متر است. قلعه دو خروجی دارد که در مواقع اضطراری مورد استفاده قرار می‌گرفتند و یک مسجد، مدرسه و تعدادی خانه را که به شیوه سنتی و با استفاده از مصالح موجود ساخته شده‌اند، در خود جای داده است. سقف‌های چوبی پوشیده‌شده با گز از جمله ویژگی‌های جالب توجه خانه‌های قلعه است. همچنین وجود دالان‌های پوشیده و چند طبقه‌ای بودن خانه‌ها از زیبایی‌‌های آن‌ها هستند. قلعه افین در دوره اسماعیلیان توسط پیروان حسن مصباح مورد استفاده قرار گرفت. روستای افین از جمله روستاهای بزرگ و پرجمعیت شهرستان قاین محسوب می‌شود. زلزله‌های پی‌درپی باعث تخریب بخش وسیعی از روستا شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


سربازی – رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان فردوس در آئین تجلیل از خیرین مدرسه

بیشتر

دادرس مقدم – «همه ما برای بارش باران دعا می‌کنیم اما غافل از آنکه خدا به

بیشتر

یادم می آمد که مسئولان ما خوششان آمده بود که هر موضوعی پیش می آمد

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت