بسته موفقیت

نکات مهم در مورد آداب هدیه دادن

هدیه دادن نشانه‌ی عشق و علاقه و توجه به طرف مقابل می‌باشد و هرگز نباید آن را به فراموشی سپرد. زمان بازدید از خانه اقوام می‌توانید برای فرزند کوچک آن‌ها یک هدیه خریداری کنید در تهیه نوع هدیه و تناسب آن با هدیه گیرنده با ابراز سلیقه و ظرافت در بسته‌بندی و نوع اهدای آن به کار ببرید، زیرا ندادن هدیه نامناسب و توهین‌آمیز خیلی بهتر از دادن آن است.هدیه‌ای که دریافت می‌نمایید به عللی مورد نظر و پسند شما نمی‌باشد، آن را با خوش‌رویی بپذیرید و از هدیه دهنده تشکر کنید.هدایای شما برای فرزندان اگر دوقلو باشند باید حتی الامکان یک جور باشد تا موجب دلخوری هیچ یک نشود.‌

تربیت تک‌فرزندهای لوس و نُنُر

حتما در این سال‌ها با تک‌فرزندان لوس و نُنُری مواجه شده‌اید که در جمع‌های دوستانه و خانوادگی، همه را عاصی می‌کنند، در این مطلب راهکار برای کنترل رفتارهای غیرقابل تحمل این بچه‌ها پیشنهاد داده‌ایم. شاید مهدکودک و آمادگی، مکانی است که در آن کودک می‌تواند احساسات نابهنجار را در بازی با کودکان هم‌سن و سال خود تجربه کند. کودکان در سنین مهدکودک دوست دارند بیشتر اوقات را با والدین خود سپری کنند به همین دلیل گاه مهدکودک برای آنان ناراحت‌کننده است، اما آن‌ها نیاز دارند در برخورد و صمیمیت با کودکان هم‌سن و سال خود تجربه کسب و احساسات خود را عاقلانه کنند. تعامل با کودکان دیگر به اشتراک‌گذاری، همدلی و توانایی مقابله با مشکلات و مسائل فردی را زمانی که با هم‌سن و سالانش در یک مکان قرار می‌گیرد می‌آموزد. فعالیت‌های گروهی در مهدکودک و یا کلاس‌های تفریحی و آموزشی در پرورش شخصیت مستقل در کودکان بسیار اهمیت دارد. ثبت‌نام در مهدکودک البته اولویت دوم است و اگر می‌تونید فضاهای خانوادگی را احیا کنید، بر مهدکودک اولویت دارد. دعوت دوستان کودک به منزل و رفتن به منزل دوستان یا داشتن هم‌بازی‌هایی در همسایگی، از دیگر فرصت‌های مناسب است. هنگامی که کودکان مشغول بازی با دوستان هم‌سن خود هستند ممکن است به رفتارهایی چون مشارکت و ناتوانی در صحبت یا بحث کردن با دیگران برای دفاع از حقوق خود و. . . تمایل داشته باشند، پس والدین باید در این‌باره با تک فرزند خود صحبت کنند.

مهارت آموزی، با نهایت سرعت!

در محیط‌های کاری امروز، توانایی یادگیری سریع مهارت‌های جدید، بسیار اهمیت دارد. اما عادت‌های یادگیری معمولی که می‌شناسیم، سریع نیستند. اگر بتوانید مهارت‌هایی که می‌خواهید یاد بگیرید را به اجزای کوچک‌تر تقسیم کنید، می‌توانید سرعت یادگیری خود را بالا ببرید. دانستن هدف نهایی، اولین مرحله‌ی الزامی یادگیری است. هدف داشتن باعث می‌شود در مسیر خود ثابت‌قدم باشید، به خصوص در مواقعی که اوضاع سخت می‌شود. پس مهم است که تا می‌توانید هدف سفت و سختی برای یادگیری پیدا کنید. مثلاً فرض کنیم می‌خواهید زبان جدیدی یاد بگیرید. تا چه حد می‌خواهید به آن زبان مسلط شوید؟ نکته‌ی عالی ماجرا این است که خودتان می‌توانید تصمیم بگیرید! به عنوان مثال هدف‌تان می‌تواند این باشد که به درجه‌ای از تسلط در مکالمه برسید که بتوانید مکالمه‌ا‌ی ۶۰ دقیقه‌ای با کسی که آن زبان، زبان مادریش است؛ داشته باشید. یا می‌توانید هدف کوچک‌تری انتخاب کنید. بستگی به خودتان دارد. اولین هفته‌ها و حتی اولین روز‌های شروع یادگیری یک مهارت جدید، از همه سخت‌تر است. شروع یادگیری زمانی است که برای اولین بار با حجم انبوهی از کار‌هایی که نمی‌دانیم چطور باید آن‌ها را انجام دهیم رو به رو می‌شویم و بیشتر از هر وقت دیگری مستعدیم انگیزه‌ی خود را از دست بدهیم و از تلاش کردن دست بکشیم.
با خودتان روراست باشید و فهرستی از بهانه‌های ممکن تهیه کنید. سپس حداقل در ۵ تلاش اول‌تان برای یادگیری، سعی کنید در دام بهانه‌هایی که فهرست کردید نیفتید. نیازی به گفتن نیست که خیلی از بهانه‌ها به خرده مهارت‌هایی که مشخص کرده بودید برمی‌گردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


آدینه – پنجشنبه هفته ی گذشته افتتاحیه اولین گفتاورد ملی نخبگان پهنه خراسان و سمنان

بیشتر

سربازی – شهرستان فردوس با قدمت چند هزار ساله و جاذبه های طبیعی و ساخته

بیشتر

مهدی آبادی – ماجرای اجاره خانه سال هاست دغدغه شهروندان است و در این چند سال

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت