بسته موفقیت

قوانین همسایه در ساخت و ساز

هرگونه اقدامی که باعث آلودگی صدا یا ایجاد مزاحمت برای ساکنان مجاور شود عملی خلاف قانون بوده و مالکان یا سازندگان این گونه اماکن این حق را ندارند که محدودیت تردد را بهانه ایجاد مزاحمت نمایند. به این دلیل سازندگان بهتر است مصالح سنگین را به محل ساخت بنا حمل کرده و روزها با استفاده از تجهیزاتی همانند جرثقیل اقدام به تخلیه بار نمایند.ساختمان سازی باید در ساعات مشخص انجام شده و تا ساعت ۲۱ به پایان برسد. برای آلودگی صوتی از ساعت هفت صبح تا ۱۰ شب، استاندارد صدا ۵۵ دسی‌بل و از ساعت ۱۰ شب تا هفت صبح، استاندارد صدا ۴۵ دسی‌بل باشد (این قانون به دلیل وجود شبهات و عدم اعمال جریمه به درستی اعمال نمی‌شود).
تردد ماشین‌های سنگین و کامیون‌ها در شب جهت حمل و تخلیه مصالح که ممکن است باعث سلب آسایش همسایه‌ها شود، باید در روزهای عادی بین ساعات شش تا ۱۲ صبح و روزهای تعطیل بین ۱۰ شب تا شش صبح انجام شود. ساختمان‌های بلند که موجب تضییع حقوق همسایه در استفاده از نور، مناظر و مواهب طبیعی می‌شوند، ممنوع است ( این قانون مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری ایران مورخ ۱۳۷۸ است، ولی اجرا نمی‌شود). سازنده موظف به پیام رسانی مؤثر و مطلوب به منظور تامین ایمنی، بهداشت کار و حفاظت محیط زیست در داخل و اطراف کارگاه ساختمانی است. او این کار را باید با استفاده از علائم تصویری هشداردهنده، الزام کننده و آگاه کننده مطابق مفاد مبحث « علائم و تابلوها (مبحث بیستم مقررات ملی ساختمان )» انجام دهد.کارگاه ساختمانی باید به طور کاملاً مطمئن و ایمن محصور شده و از ورود افراد متفرقه و غیرمسئول به داخل آن جلوگیری شود. همچنین در اطراف کارگاه ساختمانی نصب تابلوها و علائم هشدار دهنده که در شب و روز قابل رویت باشد، ضروری است. مسدود یا محدود نمودن موقت پیاده‌روها و سایر معابر و فضاهای عمومی، برای تخلیه مصالح، وسایل و تجهیزات و یا انجام عملیات ساختمانی ممنوع است، مگر مجوز از مراجع ذیربط برای مدت معین و با رعایت مفاد مورد نظر اخذ شود.

ولادت امام علی(ع)؛ مصداق کامل اسوه حسنه مبارک باد
سیزدهم ماه رجب سال ۱۴۳۹ هجری قمری برابر با ۱۱ حمل ۱۳۹۷، سالروز میلاد حضرت امیرالمومنین علی (ع)، امام اول شیعیان جهان است. تولد آن حضرت در شهر مکه معظمه و در داخل خانه خدا (کعبه) واقع گردید. تولد در خانه کعبه، فضیلتی ویژه حضرت علی علیه‌السلام است و خدای متعال تنها وی را به چنین امتیازی کرامت نمود. نه پیش از او و نه پس از او، برای هیچ کسی چنین فضیلتی پدید نیامده است. مادر این حضرت، خداپرست بوده و با دین حنیف ابراهیم زندگى می‌کرد و پیوسته به درگاه خدا مناجات کرده و تقاضا می‌نمود که وضع این حمل را بر او آسان گرداند. حضرت امام علی (ع) از دوران نوجوانی نزد رسول گرامی اسلام (ص) پرورش یافتند؛ ایشان نخستین فردی بودند که به اسلام ایمان آوردند و در همه مراحل تبلیغ و ترویج دین مبین اسلام از سوی
نبی اکرم (ص)، اصلی ترین یاور آن حضرت به شمار می رفتند. در بعضى روایات آمده است که فاطمه بنت اسد پس از وضع حمل نام وی را حیدر انتخاب کرده بود؛ و چون نام آن حضرت على گذاشته شد، “حیدر” یکی از القاب آن حضرت گردید. در تقویم جمهوری اسلامی ایران سالروز ولادت امام اول شیعیان جهان، «روز پدر» نامگذاری شده است.مردم ایران، سالروز میلاد حضرت امام علی (ع) را که در حقیقت پدر امامت هستند، گرامی
می دارند.مردم علاوه بر حضور در اماکن مقدس و برگزاری جشن های مختلف در سالروز ولادت حضرت امام علی (ع)، برای تبریک روز پدر و تحسین شخصیت و جایگاه پدر، به دید و بازدید اقدام می کنند.

قلعه باغ مود

از قلعه‌های معروف خراسان جنوبی قلعه باغ مود سربیشه است.باغ مود بنای بزرگی بوده که مدت‌های طولانی مورد استفاده قرار می‌گرفته‌‌ است.آنچه در بررسی نخستین بنا مشخص می‌‌شود این است که این بنا در طول دوران دارای دو کاربری جداگانه بوده است. قسمت‌های اصلی بنا شامل حصار، برج‌ها، دروازه‌های ورودی و عمارت قدیمی می‌شود.باغ، قلعه مود بنایی است منحصر به فرد با ویژگی‌های خاص معماری و هنری، که یکی از ویژگی‌های این بنا تغییرات صورت گرفته در طول تاریخ است.آنچه از بررسی بنا به دست می‌آید این است که این بنا در اصل قلعه‌ای دفاعی بوده که وجود حصار قوی و قطور با برج‌های متعدد دلیل این مدعا است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


سربازی – رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان فردوس در آئین تجلیل از خیرین مدرسه

بیشتر

دادرس مقدم – «همه ما برای بارش باران دعا می‌کنیم اما غافل از آنکه خدا به

بیشتر

یادم می آمد که مسئولان ما خوششان آمده بود که هر موضوعی پیش می آمد

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت