بسته موفقیت

فضا مهم تر است یا محتوا؟

طرق عادی شکایت از آراء دادگاه ها

روش های عادی اعتراض به رای دادگاه، به روش هایی گفته می شود که اصولا مجاز هستند؛ مگر در مواردی که در قانون استثناء شده باشند. مطابق قانون آیین دادرسی مدنی، روش های عادی شکایت از آراء دادگاه ها را می توان به واخواهی و تجدید نظر خواهی تقسیم بندی نمود که هر یک از آنها، دارای احکام متفاوتی هستند.
واخواهی : یکی از روش های اعتراض به رای دادگاه، واخواهی است . به موجب ماده ۳۰۵ قانون آیین دادرسی مدنی، واخواهی از رای صادر شده، مخصوص احکام غیابی است، نه احکامی که به صورت حضوری صادر می شوند. بنابراین، واخواهی، اعتراض به حکم غیابی می باشد. بنابراین، در شرایطی که یک حکم غیابی از دادگاه صادر شود، محکوم علیه دعوای نخستین، می تواند در مهلت مقرر که در ماده ۳۰۶ قانون آیین دادرسی مدنی، احکام آن مشخص شده است، اعتراض خود را به صورت واخواهی مطرح کند. به موجب این ماده، افراد مقیم ایران، ۲۰ روز، افرادی که خارج از کشور اقامت دارند، دو ماه از تاریخ ابلاغ واقعی، می توانند ، تقاضای واخواهی نماید. تمامی احکام غیابی، قابل واخواهی هستند. به موجب قانون، دادخواست واخواهی در دادگاه‌ صادر کننده حکم غیابی، قابل رسیدگی است. تجدید نظر : اگر آرایی که از دادگاه ها صادر شده اند، قابل تجدید نظر خواهی باشند، طرفین دعوی حق دارند در مهلت مقرر شده در قانون(برای اشخاص مقیم ایران، ۲۰ روز و برای اشخاص مقیم خارج از کشور، ۲ ماه از تاریخ‌ابلاغ یا انقضای مدت واخواهی)، از آن حکم صادر شده، تجدید نظر خواهی کنند. اصولا آراء صادره از دادگاه ها، قابل تجدید نظر خواهی هستند ؛ مگر آن که به موجب قانون استثناء شده باشند و امکان تجدید نظر خواهی از آنها وجود نداشته باشد. جهات تجدید نظر خواهی در دعاوی کیفری، در ماده ۴۳۴ قانون آیین دادرسی کیفری، بیان شده است که شامل مواردی مانند مخالف بودن رای با قانون، عدم صلاحیت دادگاه صادر کنند رای و غیره می باشد. مهلت قانونی برای طرح دادخواست و یا درخواست تجدیدنظر در دعاوی کیفری، مانند دعاوی حقوقی ‌می باشد.

هفت توصیه برای برقراری روابط صمیمانه با فرزندتان
در فعالیت هایی که فرزندتان به آنها علاقه دارد – ورزش، موسیقی، هنر، تکنولوژی، سینما و … مشارکت کنید. سرگرمی هایی که فرزندتان به آنها می پردازد را کشف کنید تا به وسیله آنها به او نزدیک شوید.
فرزندتان را تشویق کنید تا در فعالیت های فوق برنامه مشارکت کند. مشارکت در فعالیت های فوق برنامه، در حفظ تندرستی فرزندتان موثر است. هنگام گفت و گو با فرزندتان خشم تان را کنترل کنید ( به عنوان مثال: به آرامی گفت و گو کنید، سعی کنید رفتار تدافعی نداشته باشید و به حرف های فرزندتان واکنش مثبت نشان دهید.)
برای حل و فصل چالش ها به فرزندتان کمک کنید. تلاش کنید با فرزندتان ارتباط صمیمانه و صحیح برقرار کنید. سعی کنید توصیه های مناسبی برای گفت و گو درباره مواد مخد–ر و الکل بیابید. پس از کسب موفقیت به فرزندتان پاداش دهید و تشویق اش کنید. فعالیت های او را کنترل کنید و با طرح سوالات گوناگون سعی کنید از اتفاقاتی برایش افتاده آگاه شوید. اگر چنین نکنید، مشکلات نمایان می شوند. به فرزندتان اجازه دهید مستقل بودن را تجربه کند. سعی کنید فرزندتان را به خانه علاقه مند و او را در مواجه با مشکلات یاری کنید. اجازه دهید فرزندتان با حفظ حد و مرزها همراه دوستان اش به گردش برود و تفریح کند. به او اجازه دهید تا درباره توقعات والدین اش حرف بزند و اظهار نظر کند. با این کار به او می آموزید هنگامی که از خانه و خانواده دور است اظهار نظر و از خود محافظت کند.

دره سرسبز پیرمردان شاه

دره سرسبز پیر مردان شاه در فاصله ۶۰ کیلومتری مرکز شهرستان قاینات در بخش نیم بلوک و حوالی روستای علی زنگی واقع شده است. این منطقه باطراوت دارای پوشش خاص و انبوه درختان بادامشک می باشد دره پیر مردان شاه دارای چشم اندازی بسیار زیبا و مشرف به رودخانه مردان شاه است که معمولا برای کوهنوردی و طبیعت گردی به ویژه در فصل بهار حایز اهمیت گردشگری می باشد.بنا به باور اهالی امامزاده عبداله(ع) در این محل به شهادت رسیده و سپس از آن جا به وسیله شتر به محل کنونی (روستای کارشک) انتقال داده شده است و به همین سبب پیر مردان شاه مورد احترام بسیار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


سربازی – رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان فردوس در آئین تجلیل از خیرین مدرسه

بیشتر

دادرس مقدم – «همه ما برای بارش باران دعا می‌کنیم اما غافل از آنکه خدا به

بیشتر

یادم می آمد که مسئولان ما خوششان آمده بود که هر موضوعی پیش می آمد

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت