بسته موفقیت

معلول نخبه ایرانی مالک سه شرکت کارآفرینی است

وحید رجبلو، نخبه کارآفرین معلول ایرانی و مالک سه شرکت کارآفرینی در شبکه جام جم، گفت: هرچقدر کاری کنیم که دوست داشتنی شویم و دیگران ما را دوست داشته باشند زندگی بهتری خواهیم داشت. اینکه برخی نکته‌ها از استوین هاوکینگ را به من نسبت می‌دهند دوست ندارم. او استاد ماست ولی اینکه بخواهم صفت او را به همراه خودم داشته باشم موافق نیستم.رجبلو تصریح کرد: آدمی هستم که طبیعتم آدم کم نیاور و پر شور و نشاط هستم. از جایی به بعد متوجه شدم با دیگران تفاوت‌هایی دارم اما مبنی بر اینکه ناامید شوم نبود و فکر کردم که چرا من نباید در جریان زندگی باشم و سعی کردم که خودم را با شرایط زندگی وفق دهم. حوزه IT حوزه‌ای بود که به تحرک خاصی نیاز نداشت و باید پشت یک سیستم می‌نشستیم و حالا ۱۶ سال است در این حوزه و ۸ سال است که در کارآفرینی هم فعال هستم. وی درباره سختی‌ها و مشکلاتش بیان کرد: بیماری من SMA است و پیش رونده است که با عصب و عضله درگیر است و هرسال بخشی از بدن را از کار می‌اندازد. با کامپیوتر خریدن من به این معنا نبود که به راحتی بتوانم با آن کار کنم چون کمرم، دست هایم و.. از کار می‌افتاد و باید به دنبال راه حل می‌گشتم. از دیگر چالش‌های در مسیرم این بود که نمی‌توانستم در کلاس‌های آموزشی مثل سایر افراد استفاده کنم و باید خودم استاد خودم می‌شدم.نخبه معلول ایرانی ادامه داد: از جایی به بعد حس کردم زندگی مثل یک بازی است که هر مرحله را می‌گذرانیم زیبایی مرحله بعدی به چالش‌های جدید آن است. وقتی رسید که به جایی رسیدم که باید چند مجموعه را رهبری می‌کردم اما عملا دست‌هایم کار نمی‌کرد و به دنبال تجهیزاتی بودم که بدون لمس کردن کامپیوتر را مدیریت کنم و توانستم دستگاهی را وارد کنم که با حرکات چشم کامپیوتر را کنترل می‌کند.این معلول نخبه افزود: در سال ۲۰۲۰ به عنوان یکی از جوانان موفق دنیا انتخاب شدم. وقتی اولین شرکتم راه افتاد در یک بازه ۶ ماهه توانستم برای هزار نفر را مشغول به کار کردم و به ۱۳ هزار نفر از افراد دارای معلولیت خدمات سلامتی ارائه دهم.

با مثبت اندیشی، چگونه به زندگی ایده آل برسیم؟
افکاری که شما درباره خودتان، توانایی‌هایتان، دستاوردهای مالی‌تان دارید و همچنین تصوری که در ذهن‌‌تان نسبت به توانایی‌تان برای رسیدن به موفقیت دارید، در نهایت در زندگی‌تان عملی خواهند شد. اعمال از افکار سرچشمه می‌گیرد. برای موفق بودن، افکارتان را با فکر و درایت انتخاب کنید. اگر انگیزه‌های روشنی داشته باشید می‌توانید سریعا نگرش خود را به سمت مثبت‌اندیشی تغییر دهید. زیرا زمانی که بتوانید به خودتان برای یک هدف انگیزه بدهید، نگرش شما از قدرت درونی‌تان سرچشمه می‌گیرد، که باعث می‌شود سریع‌تر در مسیرتان حرکت کنید، بیشتر بخندید، اعتماد به نفس بیشتری پیدا کنید، که تمام اینها در نهایت موجب خواهد شد که موفقیت‌های بیشتری به دست آورید. الگوهایی برای خود انتخاب کنید که به تجسم اهدافتان کمک کند تا برای رسیدن به آنها، مهارت‌های خود را افزایش دهید. برای حفظ نگرش مثبت و مشتاقانه، الگوهایی برای موفقیت خلق کنید و مدام درباره آنها فکر کنید. هرچقدر عمیق‌تر به تحقق یک هدف باور داشته باشید، احتمال بیشتری برای محقق شدن آن وجود دارد. این نوع تمرین ذهنی، باعث مثبت‌اندیشی شما می‌شود و شما را به سمت دستیابی به موفقیت سوق می‌دهد. من معتقدم که شما به شکل طبیعی برای آنچه که تجسم می‌کنید، تلاش خواهید کرد. به خودتان یادآوری کنید که «چه می‌شود اگر» در حال حاضر رخ نداده است. این تنها یک تئوری است. پس بر آنچه که در حال حاضر می‌توانید کنترل کنید، تمرکز کنید. هر فکر دانه‌ای برای موفقیت است.‌‌‌‌‌

مزار چهارگنبد قاین

این مزار در داخل روستای افین از بخش مرکزی شهرستان قاین واقع شده است. بنای مزار متعلّق به عمر بن داوود مشهور به چهارگنبد، دارای پلانی مربع شکل می‌باشد. ورودی اصلی بنا از داخل حیاطی مستطیل شکل است. این حیاط و اطاق‌های ضلع شمال شرقی بنا در سال‌های اخیر به آن الحاق شده است. ایوان ورودی بنا به صورت قوس تیزه دار با سکوهایی جهت نشستن و طاقچه‌هایی در آن و نزدیک به پوشش قوس می‌باشد که در جنوب شرقی بنا واقع شده است. در جبهه جنوب شرقی بنا ۱۴ پله وجود دارد که امکان دسترسی به پشت بام مزار را فراهم نموده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


سیل کم سابقه اردیبهشت ماه در خراسان جنوبی طبق برآورد اولیه حدود ۲۰ هزار میلیارد

بیشتر

آدینه – صبح دیروز مراسم گرامیداشت هفته معلم دانشگاه فرهنگیان با حضور مسئولان استانی و

بیشتر

اکبری – یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی نیز آخرین ماه فعالیتش را سپری می کند واز

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت