بسته موفقیت

محمد حقگو

محمد حقگو متولد ۱۳۴۱ شهرستان بیرجند می باشد. او موسیقی را با ساز سنتور در سال ۱۳۶۰ در شهر بیرجند آغاز کرد. به دلیل علاقه ای که به موسیقی خراسان وآهنگسازی داشت سعی می کرد با سفر و استفاده از تجربیات آهنگسازان وقت ایران علوم پایه را فرا گیرد.استفاده از مهارت استادانی همچون مرحوم رضا درمان در مشهد وپشنگ کامکار ومجید کیانی علاقه او را به سنتور ارضا ء می کرد اما او به دنبال آهنگسازی بود و همین علاقه باعث شد که در ردیف دانشجویان موسیقی دانشگاه تهران قرار بگیرد .او سعی داشت که با استفاده از کلاسها و استادان به نام تهران هر روز بیشتر بیاموزد .نزد فرهاد فخرالدینی ، علیرضا مشایخی ، پروفسور کریستین داوید علوم هارمونی و کنترپوان و فرم را می آموخت وآشنائی او با دکتر محمد تقی مسعودیه باعث گردید تا به پژوهش در موسیقی محلی خراسان نیز بپردازد.شاید حضور پر رنگ ویژه گی موسیقی محلی خراسان در آثار او بازتاب پژوهش همان سالهاست.پس از اتمام تحصیل در دانشگاه موسیقی تهران (هنرهای زیبا) برای مدت کوتاهی به شهر مشهد رفت و پایه گذار اولین آموزشگاه موسیقی آن شهر گردید. سپس جهت ادامه تحصیل در رشته آهنگسازی به شهرکیف مرکز کشور اکراین رفت و در کنسرواتوار چایکوفسکی نزد یوگینی استانکویچ به فراگیری تجربیات مکتب روس در موسیقی پرداخت.استانکویچ از نامداران موسیقی اکراین است که آثار او نیز عموما مبتنی بر اصالت های فرهنگ زادگاهش با نگرشی آوانگارد به معماری صوتی به جا مانده از گذشته است .برای استانکویچ که از طریق آثار حقگو با موسیقی ایرانی آشنائی بیشتری پیدا کرده بود حضور این شاگرد ایرانی بسیار مغتنم می نمود و در واقع آنچه را که از دانش مکتب روس تجربه نموده بود با اشتیاق در اختیار حقگو می گذاشت و دریافته بود که شاگردش ارزش آنرا دانسته و هر نکته جدید را در آثارش به آزمون می گذارد .همانگونه که ذکر گردیداو معتقد است ، با توجه به ساختار مدال موسیقی ایران و تحقیقاتی که در گذشته تئوری موسیقی ایران شکل گرفته است می توان نظیر رخداد گروه پنج نفره در موسیقی روسیه را در ایران تجربه کرد.

عصبانیت تان را کنترل کنید
تا ۱۰ شمردن فقط برای بچه‌ها نیست. قبل از اینکه در یک موقعیت پیچیده واکنش نشان دهید، چند لحظه صبر کنید، نفس عمیق بکشید و تا ۱۰ بشمرید. کُند کردن واکنش می‌تواند کمکتان کند اعصابتان آرام‌تر شود. در صورت لزوم، کمی از فرد یا موقعیت مورد نظر دور شوید تا کمی عصبانیتتان فروکش کند. به محض اینکه توانستید خود را کنترل و درست فکر کنید، ناراحتی و عصبانیتتان را به طریقی قاطع اما غیرمقابله‌ای ابراز کنید. نگرانی‌ها و نیازهایتان را واضح و مستقیم بیان کنید، بدون اینکه بخواهید کسی را ناراحت یا کنترل کنید. در آن لحظه که از عصبانیت داغ کرده‌اید، خیلی راحت اتفاق می‌افتد که چیزی به زبان بیاورید که بعد احساس پشیمانی کنید. قبل از اینکه حرفی بزنید، زمانی وقت صرف کنید تا هم خودتان خوب فکر کنید و هم اجازه دهید افراد دیگر درگیر در آن موقعیت خوب فکر کنند. برای جلوگیری از انتقاد کردن و تقصیر را به گردن کسی انداختن که ممکن است فشار موقعیت را بیشتر کند برای توصیف وضعیت از جملات “من” دار استفاده کنید. محترمانه و مشخص صحبت کنید. مثلا به جای اینکه بگویید، “تو هیچ وقت در کارهای خانه به من کمک نمی‌کنی”، بگویید، “من ناراحتم که بدون اینکه به من برای جمع کردن ظرف‌ها کمک کنی، میز غذا را ترک کردی.” وقتی از کوره در می‌روید، مهارت‌های تمدد اعصاب را وار-د کار کنید. تمرینات تنفس عمیق، تجسم یک صحنه آرامش‌ بخش، تکرار یک کلمه یا جمله تسلی‌ بخش می‌تواند کمکتان کند. همچنین می‌توانید به موسیقی گوش دهید، در دفترخاطراتتان بنویسید یا چند حرکت یوگا انجام دهید.

آرامگاه ابوذجمهر قاینی

در ۳ کیلومتری جنوب قاین، بر دامنه کوه ابوذر مقبره ای وجود دارد که متعلق به یکی از عرفای نامدار و شاعران قرن چهارم و پنجم هجری قمری به نام بوذرجمهر قاینی است. بنای مقبره بوذرجمهر در قرن ۶ و ۷ هجری قمری به صورت چلیپایی و با معماری زیبایی ساخته شده است. بقعه آن چهار ایوانی است که گنبدی برفراز ایوان ها استوار می باشد. برای تزئین داخلی بنا از گچ استفاده شده و نوع کاربندی پیشانی ایوان ها به شکل طاق نماهای جناقی می باشد. تزئینات گچ کاری زیر گنبد نیز یکی از زیباترین بخش های این بنا محسوب می شود . یکی از اتاق ها ا گنبد زیبایی دارد که با سنگ کار شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


بهروزی فر – در مجموعه سازمان، بخش های مختلف بسته به نوع کار و اهمیت جایگاه

بیشتر

سلام. آوای عزیز این روزها متاسفانه شاهد ترویج استعمال دخانیات در بین نوجوانان و دختران

بیشتر

بیشترین تصادفات درون شهری استان از آغاز امسال مربوط به بیرجند با ۶۷ درصد بوده

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت