بسته موفقیت

نحوه شکایت از کلاهبرداری اینترنتی

کلاهبرداری اینترنتی نوعی جرم است و برای این جرم در قانون مجازات نیز پیش بینی شده است. به همین منظور ، مانند سایر جرایم در این حوزه، باید در اولین گام ، نسبت به طرح شکایت در مراجع قضایی صالح اقدام نمود تا این شکایت، مورد رسیدگی قرار گیرد. اما گاهی این سوال مطرح می شود که نحوه شکایت از کلاهبرداری اینترنتی چگونه است ؟در پاسخ به این سوال باید گفت که در اولین گام ، شاکی یا بزه دیده باید به یکی از دفاتر خدمات الکترونیک قضایی مراجعه نموده و طرح شکایت نماید . به یاد داشته باشید که طرح شکایت منوط به ثبت نام در سامانه ثنا است ؛ پس مدارک هویتی تان را نیز با خود به همراه ببرید . در صورتی که توضیحات خاصی برای شکایت از جرم کلاهبرداری اینترنتی دارید می توانید آن را ضمن شکواییه قید نمایید و یا اینکه از نمونه شکواییه کلاهبرداری استفاده نمایید . همه اسناد و مدارکی که در خصوص وقوع جرم کلاهبرداری اینترنتی و اثبات جرم کلاهبرداری اینترنتی در اختیار دارید را نیز باید به شکایت خودتان ضمیمه نمایید تا به آن رسیدگی شود. به عنوان مثال، اگر از طریق پرداخت در درگاه های جعلی مورد کلاهبرداری اینترنتی قرار گرفته اید و یا اینکه قربانی جرم فیشینگ شده اید ، می توانید پرینت صفحه سایت متخلف و آدرس آن را ضمیمه نموده و یا اینکه اگر شکایت از سایت های اینترنتی است، آدرس و نشانی آن سایت یا پیج های متخلف را به شکایت ضمیمه نمایید.مرجع رسیدگی به جرم کلاهبرداری اینترنتی، دادسرای جرایم رایانه ای است؛ با این حال این دادسرا و همچنین پلیس فتا صرفا انجام تحقیقات مقدماتی در خصوص جرم کلاهبرداری اینترنتی را در اختیار دارند و نمی توانند رای به مجازات صادر نمایند ؛ بلکه اگر شکایت را مقرون به صحت دانستند ، باید پرونده را ضمن صدور قرار جلب به دادرسی، برای صدور رای نهایی به دادگاه کیفری بفرستند .در صورتی که برای ارائه توضیحات و اثبات کلاهبرداری از وی دعوت می شود ، در آنجا حاضر و مدارک و اظهارات خود را ارائه نماید. برای پیگیری شکایت از کلاهبرداری اینترنتی و رای صادر شده توسط دادگاه می توانید به سامانه ثنا مراجعه نمایید .

چگونه کم رویی را کنار بگذاریم؟
این مورد می‌تواند شامل فروشگاه‌ها، موزه‌ها یا حتی جایی باشد که در زمان کوتاهی با جمعیت زیادی برخورد داشته باشید. می‌توانید برخوردهای اجتماعی را با لبخند‌ زدن و گفتن سلام به هر چند نفری که می‌توانید آغاز کنید. از یک نفر ساعت بپرسید، از فرد دیگری تعریف کنید و یا به کسی کمک کنید. روشهای آسانی برای صحبت‌کردن با دیگران پیدا کنید. در مقابل شرایط تهدید‌کننده قرار گرفتن می‌تواند به آرامی کمک کند بر ترس‌های خود غلبه کنید. چند موضوع آماده برای صحبت با افرادی که می‌بینید، داشته باشید. مانند اتفاقی خبری و یا نظری درمورد اتفاقات دوروبرتان. سوال‌هایی با پایانِ باز بپرسید و جواب‌های فرد روبرو را دنبال کنید. حتی می‌توانید پیش از اینکه در شرایط قرار بگیرید، برخی از این موضوعات را با خود تمرین کنید. پس از برخوردی اجتماعی به جای اینکه به اشتباهات و ایرادات خود بچسبید، به کارهای خوبی که در آن زمان انجام داده اید و اینکه چگونه بر یک لحظه‌ی خجالت‌آور غلبه کرده‌اید، تمرکز کنید. تمرین زیاد، موفقیت‌های بسیاری را به همراه خواهد داشت. ترس از قضاوت و انتقاد کردن خیلی وقتها می توانند واقعا جلوی ما را بگیرد و کاری کنند که ما کاملا در جای خود بایستیم و کاری انجام ندهیم. چنانچه ما نتوانیم جلوی این ترس های مان را بگیریم در طولانی مدت، آسیب های خیلی زیادی را به ما میزند و نباید این گفته را هیچ وقت از یادمان برود که « ترس برابر با شکست است » و تفکری که بر پایه ترس بود در آخر شکست را برای ما به ارمغان خواهد آورد.

غار جوجه قاین

این غار در ۲۵ کیلومتری شرق قائن و ۵ کیلومتری جنوب غرب روستای خونیک علیا قرار دارد. غار جوجه یکی از شگفت‌انگیزترین غارهای طبیعی قائن است که از لحاظ باستان‌شناسی اهمیت دارد. این غار برخلاف اسم آن از بزرگ‌ترین غارهای شناسایی شده در استان خراسان جنوبی است که انتهای آن بر اثر زلزله یا فرسایش سنگ‌ها به مرور بسته شده است. دهانه این غار در ارتفاع تقریبی ۸۰ متر از کف دره رو به شرق قرار دارد. ابعاد دهانه غار ۲×۴ متر است و ارتفاع داخل غار به ۴۰ متر نیز می‌رسد. داخل غار متشکل از یک تالار اصلی است و تشکیلات زیبای بلوری و گل کلمی بر سطح دیواره‌ها و سطح کف مشاهده می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


سیل کم سابقه اردیبهشت ماه در خراسان جنوبی طبق برآورد اولیه حدود ۲۰ هزار میلیارد

بیشتر

آدینه – صبح دیروز مراسم گرامیداشت هفته معلم دانشگاه فرهنگیان با حضور مسئولان استانی و

بیشتر

اکبری – یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی نیز آخرین ماه فعالیتش را سپری می کند واز

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت