بسته موفقیت

وقت دیگران را هدر دادن

هر زمان که دیر به قرار یا جلسه ای برسید، این پیام را به دیگران می رسانید که زمان شما بیش از دیگران اهمیت دارد.هر زمان که در فروشگاه یا سوپرمارکتی فروشنده را منتطر نگه می دارید تا کارت عابر بانک خود را پیدا کرده و پرداخت لیست عظیم خریدهایتان را انجام دهید به دیگران می فهمانید که تنها شما اهمیت دارید و بس.هر زمان که در صفی طولانی منتظر می مانید تا بطری [بیش از اندازه بزرگ] خود را فارغ از گرمای هوا و خیل عظیم جمعیتی که پشت سرتان ایستاده، با آسودگی خیال از آب پر کنید این را به دیگران می رسانید که در دنیای کوچک خود به سر می برید و این تنها دنیایی است که اهمیت دارد. همه این موارد، موضوعات در ظاهر کوچکی [و البته آزار دهنده در نظر دیگران] برای شما هستند اما آیا این کوچکی دلیل بر کم اهمیت بودنشان است؟ اشتباه فکر می کنید. افرادی که به امور کوچک آزاردهنده برای دیگران فکر نمی کنند، نسبت به مسائل بزرگ هم بی توجه هستند. نحوه برخوردتان با افراد در مورد موضوعات کم اهمیت (خصوصا زمانی که نقش یک مدیر را بر عهده دارید) همه چیز را در مورد شما نشان می دهد. بهتر است همواره طوری با اطرافیان خود برخورد کنید که گویی نیازهای آنها نسبت به شما از اهمیت بیشتری برخوردار است و مطمئن باشید که با این شیوه دیگران قطعا شما را دوست خواهند داشت. نادیده گرفتن زیر دستان مساله ایست که غالبا توسط همه افراد انجام می شود. زمانی که قدم به داخل شرکتی می گذاریم، صرفا با افرادی حرف می زنیم که با آنها کار داریم و این مساله در همه حوزه ها مشهود است.در اینجا قصد داریم یک قاعده ساده را به شما نشان دهیم: برای هر کسی که می بینید سر تکان دهید یا لبخند بزنید یا حتی به او سلام کنید؛ در واقع اگر بخواهیم ساده تر بگوییم طوری رفتار کنید که به وجود آن فرد پی برده اید. تصور کنید فردی که اصلا نمی شناسیدش از شما درخواست یک لطف [بزرگ] و البته وقت گیر را کند. به احتمال زیاد درخواستش را رد خواهید کرد. باید به او ماهیگیری یاد بدهید به جای ماهی دادن در واقع هیچ فردی مستحق مراقبت یا کسب موفقیت نیست و تنها، شایستگی چیزی را دارد که به دست می آورد.

فاطمه معصومه (س) مظهر عصمت و نجابت
حضرت معصومه (س) خواهر پاکدامن امام رضا (ع) می باشند که به مرقد مطهرشان در شهر قم می باشد و مردم ایران آنجا را قطعه ای از بهشت می دانند حضرت معصومه (س) دختر امام موسی کاظم می باشند که در اول ذیقعده سال ۱۷۳ هجری قمری در شهر مدینه متولد شدند . ایشان در پی سفر به ایران و دیدن برادرشان امام رضا (ع) بیماری سختی گرفتند و از دنیا رفتند . پیکر ایشان را در شهر قم به خاک سپرده شدند .
از القاب معروف ایشان می توان به : معصومه، (س) کریمه اهل بیت، طاهره، حمیده، بَرَّه (نیکوکار)، رشیده، تقیه، نقیه، رضیه، مرضیه، سیده، صدیقه کبری اشاره کرد.حضرت معصومه یکسال پس از ورود برادرش حضرت امام رضا (علیه‌السّلام) به ایران به همراه عده‌ای از برادران و خواهران و عده دیگری از خویشان به منظور دیدار امام رضا (علیه‌السّلام) وارد ایران شدند. جعفر مرتضی عاملی می‌نویسد:«حضرت معصومه (س) در راس یک قافله ۲۲ نفری متشکل از علویان و برادران امام رضا (علیه‌السّلام) برای دیدار با آن امام همام رهسپار ایران گردید و در میانه راه بیمار گشت.برخی از محققان معتقدند که حضرت معصومه (سلام‌الله‌علیها) در ساوه، مسموم شد و سپس با حالت بیماری وارد قم شد. و پس از مدت کوتاهی به شهادت رسید.روز رحلت حضرت معصومه دهم ماه ربیع الثانی سال ۲۰۱ هجری بوده و پس از رحلت حضرت معصومه (س) زنان آل سعد بی بی فاطمه معصومه را غسل دادند و کفن کردند و سپس جسم مطهر آن حضرت به باغ موسی بن خررج (محل فعلی حرم مطهر ایشان) برده شد

روستای تاریخی اصفهک

روستای “اصفهک” در “طبس” در کنار پوشش گیاهی خاص خود، چاه ها و قنات های پر آبی همانند: قنات عباس آباد، دهنو، و “اسکندر آباد” را جای داده است. قنات هایی با آب شیرین و گوارا که از گردشگران و بومیان در طی سال به ویژه در گرمای تابستان پذیرایی می کند. پس از زلزله ای که در سال ۱۳۵۷ هجری شمسی در این منطقه اتفاق افتاد و روستا تا حد زیادی تخریب شد، روستاییان روستا را ترک کرده ودر نزدیکی آن روستایی جدید را بنا گذاشته و در آن ساکن شده اند. تمام بافت این روستا را خانه های گلی و خشتی، تشکیل داده اند که با هنرمندی تمام در زمان خود توسط قدما و گذشتگان ساخته شده اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


نسرین کاری – روز گذشته مراسم اختتامیه دومین جشنواره منطقه ای مطبوعات شرق کشور به

بیشتر

میرکلانی – مدیرکل حفاظت محیط زیست استان از مشاهده یک قلاده یوزپلنگ آسیایی برای اولین

بیشتر

نصرآبادی – گروه دوچرخه سواری همرکاب شهرستان طبس سفر پنج روزه خود را با ورود

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت