بسته موفقیت

گوگل لنز برای نسخه دسکتاپ کروم عرضه شد

کاربرانی که قصد دارند گوگل لنز را روی کامپیوتر خود استفاده کنند دیگر نیازی نیست در صفحه نمایش کامپیوتر خود روی نشان تلفن همراه کلیک کنند زیرا گوگل اعلام کرده است که لنز به زودی و در طی ماه‌های آینده برای نسخه دسگتاپ کروم عرضه خواهد شد.به این ترتیب کاربران لنز تنها کافی است روی وب‌سایتی کلیک کرده، گزینه جستجو با لنز را انتخاب کنند و بخشی از صفحه که قصد بررسی آن را دارند انتخاب کنند و نتایج مرتبط با محتوای انتخاب شده را ببینند. لازم به ذکر است که این قابلیت زمانی مفید واقع خواهد شد که در وب‌سایت مورد نظر به دنبال شی خاصی می‌گردید.البته نسخه لنز تلفن‌های همراه هوشمند نیز از این به روز رسانی‌ها بی نصیب نخواهد بود و کاربران با نصب به روز رسانی اوایل سال ۲۰۲۲ می‌توانند پس از ثبت یک عکس در رابطه با آن سوال بپرستند.برای مثال اگر کاربر بخواهد بداند که چگونه باید بخشی از موتور سیکلت خود را تعمیر کند می‌تواند با عکس برداری از آن به نتیجه برسد. همچنین نسخه آیفون این نرم‌افزار نیز به کاربران اجازه خواهد داد که محصولات موجود در یک تصویر را جستجو کنند.به صورت کلی این اقدامات گوگل را می‌توان در راستا تلاش‌های این کمپانی دانست. به این ترتیب اگر بتوانید محصولی را بدون دانستن نام و تنها با عکس برداری از آن در اینترنت جستجو کنید، احتمال این که آن را از طریق Google Shopping بخرید زیاد‌تر می‌شود.در عین حال افزوده شدن قابلیت هایی از این دست لنز را به عنوان یک ابزار جستجوی عمومی و نه فقط مختص شرایط خاص تقویت خواهد کرد. گوگل لنز یک فناوری تشخیص تصویر طراحی شده توسط گوگل است؛ که به منظور ارائه ی اطلاعات مربوط به اشیا با استفاده از تجزیه و تحلیل اطلاعات مبتنی بر شبکه عصبی طراحی شد. این اپ برای اولین بار درگوگل ۲۰۱۷ به عنوان یک اپلیکیشن مستقل معرفی شد. هنگام هدایت دوربین تلفن به سمت یک شی، گوگل لنز سعی می‌کند با خواندن بارکد، ، برچسب‌ها و متن، آن شی را شناسایی کرده و نتایج جستجو
و اطلاعات مربوط را نشان دهد.

امام حسن عسکری(ع) ؛ اسوه صبر و پارسایی

اغلب تاریخ نویسان معتقدند امام عسکری علیه السلام در سال ۲۳۲ ق در شهر مدینه چشم به جهان گشود و هنوز چندسالی از عمر مبارکش نمی گذشت که به همراه پدر بزرگوارش امام هادی علیه السلام از مدینه به سامرا تبعید شد و در مرکز عسکر (لشکرگاه) تحت نظارت مأموران خلیفه ساکن شد. آن حضرت و پدر بزرگوارشان به مناسبت این که در محل استقرار لشکریان حکومت ناگزیر به سکونت شده بودند، عسکریین لقب یافته اند.امام یازدهم در سال ۲۵۴ ق، به دنبال شهادت امام هادی علیه السلام و در حالی که بیش از ۲۲ سال از عمر مبارک آن حضرت سپری نشده بود، منصب امامت را عهده دار شدند و حدود شش سال یعنی تا ۲۶ سالگی به ارشاد و هدایت مردم مشغول بودند. آن حضرت سرانجام در هشتم ربیع الاوّل سال ۲۶۰ ق به دسیسه معتمد عباسی و در شهر سامرّا به شهادت رسیدند و جنازه مطهرشان در کنار مرقد منوّر پدر بزرگوارشان امام هادی علیه السلام به خاک سپرده شد این امام (ع) الگوی محبت و آرامش است؛ زیرا محبت، با او معنا می گرفت و در نگاهش موج می زد و از دستان پرمهرش جاری می شد و گونه های یخ زده را شوق زندگی می داد. وقتی یاران امام علیه السلام از سختی ها به جان می آمدند و زمانی که شیعیان تمام درها را به روی خود بسته می یافتند، کلمات گوهربار امام یازدهم، آرامش را به جان هایشان ارزانی می کرد. پرده های اندوه و ناامیدی با کلمات اطمینان بخش و پرجاذبه آن حضرت به کنار می رفت و نوری از امید و شادی بر قلب های خسته شیعیان تابیدن آغاز می کرد.

بازار بیرجند

این بازار یک بازار سنتی قدیمی که کوچه های تنگ و باریکی داره و هنوز هم می شود قسمت هایی از ساختار سنتی را در قسمت هایی از آن دید. «بازار بیرجند» کاروانسراهای قدیمی داشته که سابقه این کاروانسراها به ۳۰۰ سال پیش می رسد. این کاروانسراها غالبا دفاتر کار تجار و انبار کالا و مرکز خرید و فروش کالا بوده است در ایام قدیم این بازار محل خرید و فروش فرآورده های محلی مثل زعفران، گلیم، گیوه، گندم، جو، عدس، لوبیا، نخودو غیره بوده است. بهترین زمان بازدید از بازار بیرجند، فصل بهار و به‌خصوص عید نوروز است. در این فصل، شهر بیرجند از آب ‌و هوای مناسب و شور و نشاط خاصی برخوردار است. فصل تابستان، هوای نسبتا گرمی دارد اما در فصل پاییز دوباره به یکی از پربازدیدترین شهرهای ایران تبدیل می‌شود. چون بیرجند در نزدیکی شهر طبس و کویر است و بهترین فصول کویرگردی هم پاییز و زمستان هستند.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


معاون امور معادن و فرآوری مواد وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: ظرفیت‌های معدنی نباید

بیشتر

آدینه – پنجشنبه هفته ی گذشته افتتاحیه اولین گفتاورد ملی نخبگان پهنه خراسان و سمنان

بیشتر

سربازی – شهرستان فردوس با قدمت چند هزار ساله و جاذبه های طبیعی و ساخته

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت