بسته موفقیت

دکتر احمد کامیابی مسک (استاد برجسته تئاتر و ادبیات)

دکتر احمد کامیابی در پنجم اردیبهشت ۱۳۲۲ در بیرجند متولد شد. او تحصیلاتش را در دبستان داریوش درخش و حکیم نزاری بیرجند و دبیرستان­های پرویز و شوکتی و بالاخره دانشسراهای مقدماتی بیرجند و مشهد به پایان رساند و به عنوان آموزگار در ایستگاه راه آهن بکران در وسط کویر مشغول به کار شد. سپس در دبستان­ها و دبیرستان­های شاهرود و مشهد به تدریس پرداخت. او از دوازده سالگی در درخش و مسک به شبیه و تعزیه گردانی می­پرداخت و خود نیز نقش­های کوچکی را به عهده می­گرفت. به نظر می­رسد که نمایش و تئاتر در سرنوشت او رقم خورده بود. اولین نمایش نامه­اش در سال ۱۳۴۱هـ..ش در شاهرود به روی صحنه آمد و در همان زمان نمایشگاهی از نقاشی­هایش را نیز ترتیب داد.کامیابی پس از بازگشت به ایران مدتی در آموزش و پرورش به کار اشتغال داشت و پس از آن به دانشکده­ی هنرهای دراماتیک منتقل شد. دکتر کامیابی تحصیلات دانشگاهیش را در دانشگاه­های مشهد و تهران به پایان رساند. وی پس از اخذ مدرک فوق لیسانس زبان فرانسه در سال ۱۳۵۱هـ .ش عازم فرانسه شد. فوق لیسانس دیگری در ادبیات نمایش و سپس در سال ۱۳۵۶هـ .ش دکترای سیکل سوم را از دانشگاه مونپولیه دریافت کرد. کامیابی پس از بازگشت به ایران مدتی در آموزش و پرورش به کار اشتغال داشت و پس از آن به دانشکده­ی هنرهای دراماتیک منتقل شد.احمد کامیابی به دو زبان فرانسه و فارسی آثاری در زمینه­ی نمایش و نیز ادبیات به چاپ رسانده است که به برخی از آن­ها اشاره خواهیم کرد. شاه می­میرد، اثر یونسکو، ترجمه­ی احمد کامیابی مسک؛ سیاه زنگی­ها، ژان ژنه، ترجمه­ی احمد کامیابی مسک؛- معمار و پادشاه آشور، من آفتاب را می­سرایم (پل الوار)، ترجمه­ی احمد کامیابی مسک؛- آخرین دیدار با ساموئل بکت، یونسکو و تئاتر او، در این کتاب مقدمه­ای از یونسکو به همراه یک مصاحبه با وی چاپ شده است. فهرست مطالب این کتاب عبارتند از: مقدمه؛- اوژن یونسکو: شازده کوچولو؛- تئاتر یونسکو از دیدگاه منتقدین؛- تئاتر یونسکو از دیدگاه خودش؛- تئاتر یونسکو یا تئاتر همگان.

خانه هم می تواند بهشت مادران باشد
مادر خانه بودن در اغلب موارد بسیار سخت است مگر این که شما راه و روش خوبی برای پر کردن زمان تان داشته باشید. اگر شما می خواهید روز پربارتری داشته باشید، باید کمی زودتر از خواب بیدار شوید. به، مطمئنا شما زمان بیشتری برای خودتان خواهید داشت. از این زمان برای دوش گرفتن، استراحت کردن و آماده شدن برای یک روز سخت استفاده کنید. علاوه بر این، برای همه ما این اتفاق رخ داده است که بلافاصله زمانی که می خواهیم کارهای روزانه را شروع کنیم، خواب مان می گیرد. مادران خانه دار، وظایف بسیاری را برعهده دارند و برخلاف نظر معمول، آن ها همیشه مشغول هستند. وقتی شما برای مدیریت تمام وظایف خود تلاش می کنید، تقریبا هیچ زمانی برای رسیدگی به سر و وضع تان ندارید. صبح ها به صورت تان برسید و مطمئنا این کار احساس بهتری در شما ایجاد خواهد کرد و اعتماد به نفس شما را افزایش خواهدداد. فعالیت بدنی بسیار مهم است، چرا که یک مادر خانه دار شما بیشتر زمان تان را در حالت ایستاده یا راه رفتن می گذرانید. کلاس رفتن وقت زیادی از شما می گیرد زیرا زمان زیادی در راه تلف خواهید کرد که از آن برای انجام کارهایی مثل ورزش کردن می توانید استفاده کنید. زمانی که از خواب بیدار می شوید، کمی ورزش های کششی انجام دهید و بدن خود را برای یک روز شلوغ و پرکار آمده کنید. . شما می توانید تجارب خود را با سایر مادران به اشتراک بگذارید و برای این کار می توانید برای خود وبلاگی درست کنید. شما می توانید در رابطه با موضوعات مهم مطلب بنویسید.

سنگ نگاره کال جنگال

یکی از قدیمی‌ترین جاذبه‌های گردشگری ثبت شده در استان خراسان جنوبی سنگ نگاره کال جنگال در ۵ کیلومتری جنوب شهر خوسف و متعلق به دوره اشکانی است. سنگ نگاره کال جنگال شهرستان خوسف در بیرجند با قدمت چند هزار ساله خود شما را به عمق تاریخ می‌برد به طوری که شما در این مجموعه جدال شاهزاده هخامنشی با شیر را در سنگ نگاره های کال جنگال نظاره کنید.نقش‌های که بر روی سنگ نگاره‌ کال جنگال حک شده، صحنه مبارزه و جدال یک مرد پارتی بدون صلاح با شیر را نشان می‌دهد به همین دلیل نام این محل را کال جنگال نهاده‌اند، زیرا در گویش بیرجندی کال به معنی چال و گودی است ‌‌‌‌‌‌‌‌.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


یعقوبی – رئیس پلیس راهور استان خراسان جنوبی از اجرای طرح کنترل و برخورد با

بیشتر

غلامی – رئیس پلیس آگاهی خراسان جنوبی از شناسایی و دستگیری ۳۲ سارق با اجرای

بیشتر

بصیرت – مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی از ابلاغ مصوبه وزیر نیرو در

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت