بسته موفقیت

آشنایی با اصول نوه داری

پدربزرگ و مادربزرگ‌ها برای نوه هایشان هدایای زیادی بدون هیچ دلیلی می گیرند. این هدیه‌ها شرایطی را برای این فرزندان به وجود می آورد که چنانچه والدین بخواهند برای فرزند برنامه‌ تنبیهی یا تشویقی بگذارند اثری نخواهد داشت و بچه از چیزی که می گیرد خوشحال نخواهد شد چون او بدون هیچ سعی و تلاشی هدایای زیادی از شما می‌گیرد و انگیزه‌ای برای بهتر بودن و دریافت آنچه احتیاج دارد، پیدا نمی‌کند.سفارش می کنیم پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها چنانچه چیزی برای نوه خود می خرند، حتما یک مناسبت یا دلیل منطقی، داشته باشد. ضمنا هدیه‌ای که می‌دهید مناسب آن مناسبت باشد؛ مثلا، برای چیزهای کوچک نباید هدایای گران‌قیمت به فرزند بدهید.
این کار سبب می‌شود او در مناسبت‌های مهم‌تر توقع بیشتری داشته باشد و هیچ وقت راضی نشود. چنانچه احساس می‌کنید هدیه‌ای که میخواهید تهیه کنید می‌تواند با شیوه تربیتی و زندگی او مشکل به وجود آورد، حتما پیش از خرید یا پیش از اینکه قولی به نوه‌تان بدهید با پدر و مادر او مشورت کنید؛ مثلا خریدن یک گوشی همراه برای نوه‌تان یا تهیه یک سی‌دی‌پلیر یا کامپیوتر امکان دارد برنامه غذایی، خواب و درس خواندن او را تحت‌ تاثیر قرار ‌دهد. یک نکته دیگر درباره پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌های زمان امروز آن است که چون بیشتر پدر و مادر ها هر دو شاغل‌اند، فرزندان وقت زیادی را با پدر و مادربزرگ‌شان می‌گذرانند این کارکرد یکسان شما و والدین فرزند سبب می‌شود تربیت او در مسیر بهتری قرار گیرد. عکس العمل رفتاری شما در روبرو شدن با یک رفتار مخصوص باید درست مثل والدین او باشد در غیر این صورت کودک دچار مشکلات جدی می‌شود. در این مورد بهتر است بچه خانواده از والدین خود در مورد قوانین مشخص شده خواهش کند پدر و مادرش به طور مثال در روبرویی با فریاد کشیدن یا فحش دادن فرزند او را نادیده بگیرند و مثلا نگویید: «وای چه کار بدی.» اگر چنانچه پسر خانواده به والدین خود این موارد را بگوید بهتر از این است که عروس خانواده آنها را بگوید.یک پدربزرگ و مادربزرگ ها باید بدانند همان‌ گونه که برای فرزندان خود نقش الگو بوده اند، نوه‌ها هم از آنها الگوبرداری می‌کنند.

۱۳ آبان ماه، دانش آموزان و مبارزه ملی با استکبار
سیزده آبان که در مبارزه و قیام دانش آموزان متعهد و بیدار ضد رژیم شاه و حامیان آن به ویژه استکبار جهانی ریشه دارد، نشانه آن است که این قشر آگاه و متعهد، در راه رسیدن به اهداف والا و عظیم انقلاب اسلامی، چه در زمان طاغوت و چه پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، از هیچ کوششی فروگذار نکرده است. بی گمان، دانش آموزان آگاه و رشید ما در مبارزه با استکبار، همواره نقشی فعّال و فراموش ناشدنی ایفا کرده اند. این عزیزان بودند که در ۱۳ آبان ۱۳۵۷ از آیینه احساس و شعور مردم انقلابی و مسلمان ایران غبار برگرفتند و هویت مسلمانی، خوداتکایی و مبارزه با استکبار را به همگان آموختند. این نوجوانان دانش دوست بودند که با شعارهای کوبنده و مشت های گره خورده، پایه های حکومت مزدور پهلوی را سست کردند و لرزه بر اندام زمام داران کاخ های کفر انداختند. یوم ا… سیزده آبان، یادآور حماسه ها، ایثارها و فداکاری های دانش آموزان عزیزمان است. این روز باشکوه بدین سبب روز «دانش آموز» نامیده شد، تا خاطره فرزندان دلیر انقلاب برای همیشه جاودان بماند و درسی فراموش ناشدنی برای تمام دانش آموزان در سراسر گیتی باشد که با ابرقدرت های چپاولگر به مبارزه بی امان بپردازند و عزّت را بر زندگی ذلت بار ترجیح دهند. روز سیزدهم آبان به همه مستضعفان جهان آموخت که ضد مستکبران قیام کنند و حقوق از دست رفته خویش را از چنگال استکبار و استعمار بیرون کشند. پیام روز سیزدهم آبان به مسلمانان این است که تنها در برابر پروردگار جهانیان و مکتب توحید به نماز بایستند و در برابر ظلم سکوت نکنند.

باغ شوکت ‌آباد

باغ شوکت آباد در ۵ کیلومتری شرق بیرجند، در روستای شوکت‌آباد و در مسیر جاده بیرجند-زاهدان واقع شده‌است. این باغ در بستری کوهستانی قرار گرفته که مربوط به دوره قاجار و از املاک امیر اسماعیل خان شوکت‎الملک بوده و به عنوان سکونتگاهی ییلاقی استفاده می‎شده است. این باغ دارای ورودی‎ها، عمارت اندرونی، فضاهای خدماتی، اصطبل، یخچال و برجهای نگهبانی می‎باشد.عمارت اصلی باغ در ضلع جنوبی و با محور شرقی ـ غربی بنا شده است. این عمارت دارای ۳ بخش است: حوضخانه بخش مرکزی، اتاق های ضلع شرقی و غربی حوضخانه، بخش اندرونی باغ که جنوبی‎ترین قسمت باغ است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


رئیس مجمع نمایندگان خراسان جنوبی با بیان اینکه شورای ملی زعفران باید در محوریت کار

بیشتر

جم – معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: طرح جامع تالاب کجی نمکزار

بیشتر

دادرس مقدم – اول تا هفتم ذی القعده هر سال را به عنوان هفته حج می

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت