بسته موفقیت

از زندگی ات لذت ببر

متاهل ها می خواهند طلاق بگیرند، مجردها دوست دارند ازدواج کنند!
کودکان می خواهند زود بزرگ شوند، بزرگترها دوست دارند به دوران کودکی برگردند!
شاغلان از شغلشان می نالند، بیکارها دنبال شغلند! فقرا حسرت ثروتمندان را می خورند، ثروتمندان از دغدغه م ینالند! افراد مشهور از چشم مردم قایم می شوند، مردم عادی می خواهند مشهور شوند! سیاه پوستان دوست دارند سفید پوست شوند، سفید پوستان خود را برنزه می کنند! هیچ کس نمی داند تنها فرمول خوشحالی این است: “قدر داشته هایت را بدان و از آنها نهایت لذت را ببر

بهشت، زیر پای همه‌ی مادران !

گاهی باید آن تصور کلیشه‌ای از مادران را کنار زد و جور دیگری دید، یادداشت زهرا حسینی، نکات خواندنی درباره برخی مادران تمامیت‌خواه دارد. اختلال خودشیفتگی خفیف اغلب ناشناخته می‌ماند و فرزندان این مادران مأیوس و درمانده می‌شوند. مادر، معمولا موجودی تصور می‌شود که بدون قید و شرط و با مهر فراوان، فرزندش را دوست دارد و تمام توانش را برای سعادت فرزند صرف می‌کند. در صورتی که مادر مبتلا به اختلالات روانی باشد، شرایط این گونه نیست. فرزندی که مادر (یا پدر خودشیفته) دارد همیشه در عذاب و رنجش است، اما کسی او را به درستی نمی‌فهمد. وجود نشانه‌های زیر در مادر (یا پدر)، احتمالا علامت ابتلای او به خودشیفتگی اختلالی یا صفتی است. برای این که آسیب کمتری متحمل شوید باید راه برخورد با آن را بدانید.
مادر خودشیفته، فقط وقتی با فرزندش رفتار خوبی دارد که فرزند مطابق میل او رفتار کند. محبت مادر خودشیفته به رفتار فرزندش بستگی دارد.. رابطه مادر خودشیفته با فرزندش مبهم است؛ یعنی به جای آن که مانند افراد بالغ رفتار کند و مراقب فرزندش باشد، گاهی رفتار‌های کودکانه دارد و دخترش برای او نقش مادر را ایفا می‌کند. این مادران برای ادامه زندگی به فرزندان خود وابسته اند. مادر خودشیفته از فرزندش سوءاستفاده عاطفی می‌کند. مادران خودشیفته با انتقاد، نفرین و جلب ترحم فرزندانشان را وادار به اطاعت می‌کنند. . مادر خودشیفته فقط تعریف و تمجید را می‌پذیرد و پاسخ هر انتقادی را کوبنده می‌دهد. ممکن است برای یک انتقاد ساده کینه به دل بگیرد.
چطور برای درس خوندن برنامه‌ریزی کنیم؟

برای موفقیت در مدرسه و دانشگاه باید بتوانیم به طور منظم درس بخوانیم. با این وجود گاهی وقت برای درس خواندن کم می‌آوریم. یکی از روش‌های خوب درس خواندن، درس خواندن با برنامه‌ریزی است. البته برنامه‌ریزی درسی سخت‌تر از چیزی است که فکرش را می‌کنید. یادداشت کنید که در هر نوبت مطالعه چه درس‌هایی می‌خوانید. این باعث می‌شود از برنامه عقب نیفتید و حتی جلوتر از برنامه‌ریزی پیش بروید. یک دفتر برنامه‌ریزی روزانه بخرید. می‌توانید از یک دفتر ساده هم استفاده کنید. می‌توانید برنامه‌ی خود را در تلفن همراهتان نیز یادداشت کنید.. ابتدا برای یک هفته برنامه‌ریزی کنید بعد ببینید برنامه ریزیتان چطور پیش رفته است. در ضمن بهتر است درس‌هایی را که در آن‌ها ضعیف هستید یا می‌خواهید در آن‌ها بهترین باشید در اولویت قرار دهید.
لازم است بدانید چطور درس می‌خوانید یا مطالب را یاد می‌گیرید. چون به شما کمک می‌کند بدانید چطور می‌توانید از وقتی که به طور معمول استفاده نمی‌کنید، بهره ببرید. چند سوال ساده از خود بپرسید:
آیا یادگیری شما بیشتر از طریق شنیداری است؟ در این صورت بهتر است به فایل‌های صوتی تدریس اساتید خود رجوع کنید یا وقتی مشغول رانندگی هستید به فایل‌های صوتی آموزشی گوش دهید.
ممکن است برنامه‌ی درسی فوق‌العاده‌ای برای خود ریخته باشید، اما تا زمانی که بهش عمل نکنید کوچک‌ترین ارزشی ندارد.پس باید اراده‌ی خود را برای درس خواندن ارزیابی کنید. بعد از این کار برنامه‌ی خود را طبق عملکردی که از خود سراغ دارید، بنویسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


غلامی – رئیس پلیس آگاهی خراسان جنوبی از شناسایی و دستگیری ۳۲ سارق با اجرای

بیشتر

بصیرت – مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی از ابلاغ مصوبه وزیر نیرو در

بیشتر

اویس – مسئول سازمان بسیج رسانه خراسان‌جنوبی گفت: آیین اختتامیه رویداد جام رسانه‌ای امید کشور

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت