بسته موفقیت

اپل آنقدرها هم امن نیست!

کارشناسان فناوری در انگلیس هشدار داده‌اند با توجه به ارائه مرورگر رمزگذاری شده اپل، مجرمان سایبری می‌توانند فعالیت‌های خود را در اینترنت مخفی کنند. این هشدار در حالی اعلام شده که اپل ماه گذشته ویژگی «Private Ralay» را در جدیدترین آپدیت سیستم عامل iOS برای کاربران آیفون، آی پد و رایانه‌های رومیزی و لپ تاپ‌هایش فراهم کرده است.این ویژگی ترافیک کاربر را در مرورگر زافاری رمزگذاری می‌کند و حتی خود اپل نیز نمی‌تواند داده‌های مرورگر کاربران را ببیند.به طور معمول وقتی افراد در وب جست‌وجو می‌کنند، مرورگرهای مورد استفاده شان آنها را به طور مستقیم به وب سایت مورد نظرشان هدایت می‌کند و سوابقی از فعالیت‌های کاربر نزد تهیه کننده اینترنت پهنای باند یا اپراتور موبایل باقی می‌ماند. اما سرویس جدید اپل از فناوری مشابه وب تاریک استفاده می‌کند تا ترافیک افراد بین سرورها را طوری مخفی کند که هیچ ماهیتی نتواند آن را ببیند. وب تاریک بخش پنهان اینترنت است که مجرمان در آن فعالیت می‌کنند. اپل برای نخستین بار در ماه ژوئن این ویژگی را اعلام کرد و گفت: قابلیت Private Relay برای حفاظت از حریم خصوصی فرد طراحی شده و تضمین می‌کند هنگام جست‌وجو در مرورگر زافاری، هیچ ماهیتی، حتی اپل، نمی‌تواند وب سایت‌هایی که بازدید می‌کنید را ببیند. اما به تازگی یکی از مدیران صنعت اینترنت انگلیس به تلگراف گفت: این تغییرات ممکن است توانایی تهیه کنندگان اینترنت برای ارائه شواهد در تحقیقات پلیس را محدود و در برخی موانع کاملاً مسدود کند. این امر به خصوص در حوزه ردیابی محتوای کودک آزاری یا تروریستی، بسیار نگران کننده است. البته اپل این قابلیت را برای تمام کاربران ارائه نکرده و فقط برخی از آنها که هزینه‌ای برای استفاده از فضای ذخیره بیشتر در آی کلود می‌پردازند، قادر به استفاده از آن هستند. به گفته منابع صنعتی قابلیت حریم خصوصی جدید اپل بدان معنا است که شرکت‌های ارائه دهنده سرویس پهنای باند و موبایل برای کمک به تحقیقات پلیس جهت ردیابی مجرمان خطرناک مانند تروریست‌ها و کودک آزاران با چالش روبه‌رو می‌شوند

منظور از گوش دادن این نیست که هنگامی بچه هایتان با شما صحبت می کنند، تنها سر تکان دهید و لبخند بزنید. یک پدر خوب، زمانی که فرزندش در حال تعریف داستانی بی سر و ته و شاخ و بال دادن به خیال پردازی هایش درباره کارتونی عجیب است با به وجود آوردن گفتگویی همراه با خلاقیت و با هدف در مورد مسئله مورد نظر فرزندش به رشد خلاقیت او کمک می کند. این پدر در وقتهای دشوار که فرزندش به شانه ای برای گریه کردن احتیاج دارد، در کنارش هست و آماده است تا با پندهای کاربردی پدرانه اش به رشد او کمک کند. با فرزندتان مهربان باشید به خصوص وقتی که او بزرگتر می‌شود، بچه ها به محبت نیاز دارند، آنها عشق زبانی را در هیچ صورت نمی‌فهمند برای بچه های که محبتی از پدرش نمی‌بیند گفتن بابا دوست دارد کاملاً بی معنی است. حضور شما در کنار فرزندتان خیلی اهمیت، ولی زمانی که در کنار او هستید، توانایی شما در برقراری ارتباط هم بسیار مهم است. برای اینکه کودکتان از بودن در کنار شما لذت ببرد، نیاز نیست حتما کار پر هیجانی انجام دهید. تنها کافیست بر شیوه برقراری رابطه با او تمرکز کرده و نگرانی ها و مشکلاتش را درک کنید.حتما هر روز با فرزندتان ارتباط برقرار کنید تا در از مشکلات، برنامه هفتگی و افکار او آگاه شوید. برای گذراندن وقت مثبت می‌توانید بازی‌های مشترکی با بچه ها انجام دهید که هردو شما دوست داشته باشید. برای این کار می‌توانید فهرستی از بازی‌های مورد علاقه کودکانتان را تهیه کنید و یا از منابع گوناگون بازی‌های جدید یاد بگیرید. دقت کنید که کودکان نگرانی هایشان را با شما هنگام بازی و ارتباط مثبت شکل می‌دهند.

قنات جهانی بلده

رگ حیات در قنات جهانی بلده که از ۱۵ رشته قنات و چهار دهنه چشمه تشکیل شده در شهرستان فردوس بعد از گذشت هزار سال هنوز جاری است.
قنوات بلده در شهر تاریخی فردوس (تون)، نشانی از نبوغ و خلاقیت بشری است که از اعصار گذشته تاکنون توسط انسان خلق و در طول زمان حفظ و نگهداریش شده، اثری درخور توجه و با اهمیت محسوب می‌شود. براساس احتمالات قنات بلده در عصر ساسانی و در دل کوه‌های شرقی منطقه فردوس حفر شده است. این سازه آبی با دانش سنتی مدیریت می‌شود و آب استحصالی از آن سبب آبادانی منطقه فردوس، مزارع و باغ‌ها شده است.تاریخ احداث آن به طور دقیق مشخص نیست در مستندات تاریخی آمده است که احداث قنات بلده مربوط به قبل از اسلام و دوره ساسانی است اما تاریخ نگاری‌های صورت گرفته از سفال‌های اطراف قنات حکایت از آن دارد که این قنات ۵۰۰ سال پس از قنات قصبه گناباد احداث شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


سیل کم سابقه اردیبهشت ماه در خراسان جنوبی طبق برآورد اولیه حدود ۲۰ هزار میلیارد

بیشتر

آدینه – صبح دیروز مراسم گرامیداشت هفته معلم دانشگاه فرهنگیان با حضور مسئولان استانی و

بیشتر

اکبری – یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی نیز آخرین ماه فعالیتش را سپری می کند واز

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت