بسته موفقیت

اپل واچ سری ۷ با حاشیه‌های
اندک نمایشگر رونمایی شد

پل واچ سری ۷ جدیدترین نسل از ساعت‌های هوشمند اپل است که اکنون به نمایشگر ۲۰ درصد بزرگ‌تر مجهز شده است و در بطن آن، تراشه S7 مبتنی بر لیتوگرافی ۵ نانومتری وظیفه پردازش‌ها را بر عهده دارد. پس از گمانه‌زنی‌های بسیار، اپل دقایقی پیش نسل جدید ساعت‌های هوشمندش را با نام اپل واچ سری ۷ رونمایی کرد. برخلاف انتظار، گجت مذکور بر همان مولفه‌های طراحی پیشین کوپرتینویی‌ها استوار است؛ بدین معنی که فریم و نمایشگر مانند گذشته به شکل گرد و محدب درآمده است. افزون‌براین، هفتمین نسل ساعت هوشمند اپل در دو سایز ۴۱ و ۴۵ میلی‌متری عرضه می‌شود که کاملا با بندهای گذشته نیز سازگار است. اپل مدعی است که اپل واچ سری ۷ به سخت‌ترین شیشه محافظ جهان مجهز شده است که مقاومت دربرار ضربه و خط‌وخش را به‌طور قابل توجهی افزایش می‌دهد.
اپل واچ سری ۷ قیمتی مشابه نسل گذاشته دارد؛ ازاین‌رو، نسخه ۴۱ میلی‌متری اپل واچ سری ۷ مبتنی بر وای‌فای ۳۹۹ دلار و نسخه سلولار آن ۴۹۹ دلار قیمت دارد. از سوی دیگر، مدل بزر‌گ‌تر ۴۵ میلی‌متری به ‌ترتیب ۴۲۹ و ۵۲۹ دلار قیمت خواهد داشت؛ البته باید به این نکته توجه داشت گه قیمت‌ها بسته به نوع بند و بدنه می‌تواند متفاوت باشد. برای مثال، احتمالاً مدل تیتانیومی از ۸۰۰ دلار شروع می‌شود و مدل تمام استیل ۷۵۰ دلار قیمت خواهد داشت. در این میان، برخی مدل‌های مجهز به بندهای چرمی نیز وجود دارد که قیمت محصول را تا بیش از ۱۴۰۰ دلار افزایش می‌دهد! نمایشگر رتینای جدید در اپل واچ سری ۷، با توجه به کاهش حاشیه، تقریباً ۲۰ درصد محتوای بیشتری را در مقایسه با نسل گذشته و ۵۰ درصد بیشتر در مقایسه با اپل واچ سری ۳ پوشش می‌دهد. اپل می‌گوید نمایشگر جدید کاملا دوباره مهندسی و طراحی شده است و متعاقباً ابعاد آن به ۱×۷ میلی‌متر افزایش یافته است. انحنای نمایشگر جدید به معنای این است که کاربر می‌تواند محتوای بیشتری را روی نمایشگر مشاهد کند. نسخه فولاد ضد زنگ نیز در رنگ‌های نقره‌ای، گرافیتی و طلایی در دسترس خواهد بود.

وقتی که خاطر ما از یک نفر رنجیده است، دائم و پشت سر هم از وی و خودمان که در موقعیت رنجش جوابش را نداده ایم، حرص می خوریم. حرص خوردن افراطی هم که نتیجه اش معلوم است؛ انواع و اقسام شکل های اضطراب، وسواس و افسردگی را به وجود می آورد.تمام فکر و ذهنتان را درگیر می کند: وقتی که آدم از یک نفر کینه به دل می گیرد به ویژه اگر آن یک نفر نسبت نزدیکی با فرد داشته باشد، ذهن وی بخش بیشتر انرژی خودش را صرف فکر کردن به ظلمی می کند که بر او شده است. آن وقت است که کم کم تمام فکر و ذکر و هیجان و در نتیجه رفتار فرد را تحت تاثیر قرار می دهد. دشمن آرامش است: تا وقتی که ما از فردی رنجیده خاطر باشیم، تا این رنجش را برطرف نکنیم نه جدا شدن از آن نفر و نه انتقام از او آراممان نمی کند یعنی به هر حال «رنجیدن» به عنوان یک موضوع تمام نشده در ذهن ما، باقی می ماند و آرامش زندگی مان را بر باد می دهد. گذشت را نباید به معنای فراموش کردن اتفاقات پیش آمده بدانید. واقعیت این است که اتفاقات زندگی، اتفاق افتاده اند و نمی توان آن ها را فراموش کرد. تأثیری که گذشت کردن دارد این است که بار هیجانی ماجرا را می گیرد و باعث می شود که شما دیگر از بابت یادآوری آن اتفاق حالتان بد نشود نه این که آن ماجرا را به کلی از ذهنتان پاک کند. اگر واقعا از ته دل یک نفر را بخشیده باشید، دیگر نباید اکراه داشته باشید که بروید با او دست بدهید و روبوسی کنید. اگر هم به شما بر می خورد که چرا او پا پیش نگذاشته است، غیرمستقیم به یکی از فامیل معتمد نشان دهید که تمایل دارید با آن فرد آشتی کنید.

آب گرم شفابخش در دیگ رستم

چشمه دیگ ‌رستم در خراسان جنوبی، چشمه‌ای از جنس سلامت است که به دلیل وجود املاح و حرارت بالای آب آن برای رفع دردهای رماتیسمی استفاده می‌شود. در فاصله ۲۴۰ کیلومتری از طبس بعد از روستای نایبند و به فاصله ۱۰ کیلومتر به سمت راور، چشمه‌ای کوچک که در آن آبی سبز رنگ که حاوی گوگرد است جریان دارد. چشمه‌ای که به دلیل صدای جوشیدن آب در حفره‌های لابه‌لای سنگ‌های اتشفشانی و از زیر صخره‌های سنگی، انسان را به یاد دیگ جوش می‌اندازد که نام‌های اسطوره‌ای همچون سلیمان و جمشید و رستم را به خود گرفته است و اکنون بین مردم به چشمه دیگ ‌رستم معروف است. به دلیل وجود املاح و حرارت بالای آب این چشمه از آن برای رفع دردهای رماتیسمی استفاده می‌کنند. دمای آب این چشمه در محل جوشیدن بالاست، اما پس از طی ۲۰۰ متر گرمای خود را از دست می‌دهد و به استخری هدایت می‌شود که می‌توان در آن شنا کرد. این چشمه که آب آن از نوع گوگردی است یکی از چشمه‌های معدنی مشهور در شمال استان کرمان و جنوب خراسان است که به دیگ رستم شهرت دارد. نامگذاری این چشمه به دلیل صدای قل قل آبی است که در حفره‌های لابلای سنگ‌های آتشفشانی و از زیر صخره‌های سنگی به گوش می‌رسد و انسان را به یاد دیگ جوش آب می‌اندازد و نام‌های اسطوره‌ای همچون سلیمان، جمشید، رستم و … به خود می‌گرفت این چشمه نیز در نزد مردم محلی به نام دیگ رستم نامیده شده است. حرارت آب این چشمه در محل جوشش آن بسیار بالاست، اما پس از طی حدود ۲۰۰ متر که گرمای خود را از دست می دهد به داخل استخری هدایت می شود که می توان در آن شنا کرد. از این چشمه به دلیل حرارت و املاح موجود در آن برای رفع دردهای رماتیسمی و آب درمانی استفاده می شود. در نزدیکی این چشمه و در داخل کویر سطحی وسیع پوشیده از سنگ‌های آتشفشانی از نوع بازالت است که در سفرنامه‌های جهانگردان نیز به آن اشاره شده است.در این منطقه آتشفشانی دیده نمی‌شود ‌.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


سیل کم سابقه اردیبهشت ماه در خراسان جنوبی طبق برآورد اولیه حدود ۲۰ هزار میلیارد

بیشتر

آدینه – صبح دیروز مراسم گرامیداشت هفته معلم دانشگاه فرهنگیان با حضور مسئولان استانی و

بیشتر

اکبری – یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی نیز آخرین ماه فعالیتش را سپری می کند واز

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت