بسته موفقیت

ترفند رفتاریِ مفید برای رشد شخصی

شما از کسی چیزی می‌پرسید اما او در جواب‌هایی که به شما می‌دهد خیلی بی‌شیله پیله و صمیمی نیست، کافیست تماس چشمی خود را با او حفظ کنید و ساکت بمانید. در بیشتر موارد، با این روش ساده می‌توانید طرف مقابل‌تان را وادار کنید اطلاعات بیشتری از خود بروز بدهد و خجالت، پرده پوشی و یا هر چیز دیگری را که می‌تواند مانع حرف زدنش باشد کنار بگذارد. پاسخ کوتاهی که می‌توان به این پرسش داد این است با دست‌ها و پاهای‌تان، حالتی باز و قدرتمند به بدن‌تان بدهید؛ چیزی که در علم زبان بدن، به آن موضع قدرت یا ژست قدرت می‌گویند. بعد از چند دقیقه، تستوسترون در بدن‌تان جاری خواهد شد و شما در درون‌تان احساس اعتمادبنفس و جسارت خواهید کرد. به ساعت‌تان نگاه کنید، خمیازه بکشید، سرفه کنید و یا کارهایی شبیه این. احتمال اینکه کسی که در حال تماشای شماست، به طور طبیعی و ناخودآگاه همان کاری که شما انجام می دهید را تقلید کند زیاد است. همانطور که همه‌ی ما می دانیم تقلید، بهترین شکل چاپلوسی است!
اگر مطمئن هستید در یک جمع، مهمانی، جلسه‌ی کاری شخص خاصی هست که ضد شما حرف خواهد زد و با کلامش قصد آزارتان را دارد، حتما کنارش بنشینید. با این کار او در مورد کاری که می‌خواهد انجام دهد، ممکن است دچار تردید شود و بخواهد تجدید نظر کند! هروقت در یک گروه، همه‌ی اعضا به چیزی می‌خندند، با دقت ببینید هنگام خندیدن، اعضای گروه، اول به چه کسی نگاه می‌کنند. کسی که نگاه همه به اوست، همان کسی است که نسبت به او بیشترین حس وابستگی و اتکا را دارند. این تکنیکی است که می‌توانید از آن برای سنجش جایگاه خودتان هم در یک گروه استفاده کنید.از آنها بخواهید لطفی در حق شما بکنند! واقعا؟ بله، واقعا. رازی که در این شیوه‌ی عجیب وجود دارد این است که اگر شما ازکسی بخواهید کاری برای‌تان انجام دهد، معنی‌اش این است که شما به او اطمینان داشته و قبولش دارید و برای او ارزش و احترام زیادی قائلید. طبیعتا فرد مقابل نیز درخواست شما را می‌پذیرد زیرا شما باعث شده‌اید از اینکه مورد اطمینان و احترام واقع شده، احساس خوبی نسبت به خودش داشته باشد.

سلامتی شما دقیقا به‌همان مقداری است که مواد غذایی سالم بخورید و به خودتان برسید. همین‌طور سلامت ذهنی و روانی شما به‌همان اندازه‌ای است که ذهن خود را به‌جای «شیرینی‌های ذهنی» با «پروتئین‌های‌ ذهنی» تغذیه کنید.کتاب‌ها، مجلات و مقالات آموزنده، الهام‌بخش و انگیزه‌دهنده بخوانید. ذهن را با اطلاعات و ایده‌هایی که موجب تعالی و شادمانی می‌شوند و شما را نسبت به خود و آرزوهایتان مطمئن می‌سازند، تغذیه کنید.هنگام رانندگی به مطالب شنیداری سازنده و مثبت گوش دهید. پیوسته به ذهن‌ پیام‌های مثبت وارد کنید که باعث می‌شوند بهتر بیاندیشید و بهتر عمل کنید و در رشته ‌کاری خود تواناتر و کارآمدتر باشید.فیلم‌ها و برنامه‌های تلویزیونی آموزشی و مثبت تماشا کنید و در دوره‌های آنلاین شرکت کنید و مطالبی بخوانید که به دانش‌تان بیافزاید و به‌شما حس بهتری نسبت به خود و زندگی بدهد. تقریبا در جامعه ما همه با منابع محدود و گاهی هم بدون سرمایه‌، دست‌به‌کار می‌شوند. تقریبا تمام درآمد افراد، ابتدا با فروش خدمات شخصی‌ حاصل می‌شود. تمام افرادی که امروزه در اوج هستند، زمانی در پایین‌ترین جایگاه‌ بوده‌اند و بارها و بارها شکست خورده‌اند و به جایگاه‌های پایین‌تر نزول کرده‌اند.معجزه آموزش و پیشرفت شخصی‌ دراز‌مدت این است که شما را از فرش به عرش، از فقر به ثروت و از شکست به موفقیت و استقلال مالی می‌رساند. همان‌طور که جیم ران می‌گوید: «تحصیلات رسمی کمک می‌کند امرار معاش کنید، ولی آموزش‌های شخصی شما را ثروتمند می‌کند.»

غار جوجه

این غار در ۲۵ کیلومتری شرق قائن و ۵ کیلومتری روستای خونیک علیا قرار دارد. غار جوجه یکی از شگفت‌انگیزترین غارهای طبیعی قائن است که از لحاظ باستان‌شناسی اهمیت دارد. این غار بر خلاف اسم آن از بزرگ‌ترین غارهای شناسایی شده در خراسان جنوبی است که انتهای آن بر اثر زلزله یا فرسایش سنگ‌ها به مرور بسته شده است. دهانه این غار در ارتفاع تقریبی ۸۰ متر از کف دره رو به شرق قرار دارد. ابعاد دهانه غار ۲×۴ متر است و ارتفاع داخل غار به ۴۰ متر نیز می‌رسد. داخل غار متشکل از یک تالار اصلی است و تشکیلات زیبای بلوری و گل کلمی بر سطح دیواره‌ها و کف مشاهده می‌شود. همچنین در قسمت‌هایی از غار تشکیلات زیبای استالاکتیت و استالاگمیتی دیده می‌شود.داخل غار می‌توان آثار پراکنده سفال را مشاهده کرد. در ابتدای غار حوضی ساخته شده از مصالح سنگ و ساروج وجود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


جم – معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: طرح جامع تالاب کجی نمکزار

بیشتر

دادرس مقدم – اول تا هفتم ذی القعده هر سال را به عنوان هفته حج می

بیشتر

سلام و خسته نباشید. در خصوص سرمقاله خوب خانم بهروزی فر با موضوع این داستان

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت