بسته موفقیت

شرایط فسخ قراردادیکی از راه های انحلال و خاتمه دادن قرارداد، فسخ قرارداد خواهد بود. زمانی بحث فسخ قرارداد مطرح می شود که عقد لازم باشد. عقد لازم عقدی است که طرفین بعد از انعقاد آن حق برهم زدن آن را نخواهند داشت مگر زمانی که طرفین بخواهند با توافق یکدیگر قرارداد را برهم بزنند یا شرایط فسخ قرارداد وجود داشته باشد. عقد بیع (خرید و فروش)، عقد صلح یا عقد اجاره جزء عقود لازم هستند.عقد لازم در مقابل عقد جایز مانند عقد وکالت قرار دارد. عقد جایز عقدی است که هر یک از طرفین هر زمانی که بخواهند می توانند آن را برهم بزنند.
بنابراین از شرایط فسخ قرارداد این است که عقد لازم باشد و در عقد جایز بحث فسخ قرارداد مطرح نخواهد شد.یکی دیگر از شرایط فسخ معامله یا قرارداد این است که زمانی یک قرارداد یا معامله قابل فسخ است که یا طرف قرارداد به موجب قانون حق فسخ قرارداد را داشته باشد یا حق فسخ در قرارداد تصریح شده باشد که در ادامه به توضیح آن می پردازیم.موجبات فسخ قرارداد یا به موجب تصریح در قرارداد است و یا به موجب حکم قانون که هریک به اختصار بیان می شود: فسخ قرارداد به موجب تصریح حق فسخ در قرارداد:
طرفین قرارداد این امکان را دارند که درضمن قرارداد و یا خارج از آن برای خود یا شخص ثالث، حق فسخ قرارداد در نظر بگیرند. برای مثال در معامله یک واحد آپارتمان شرط شود که هر یک از طرفین معامله مدت یک ماه از عقد قرارداد اگر تمایل داشته باشند معامله را فسخ نمایند، که به استناد ماده ۳۹۹ قانون مدنی به این عمل خیار شرط گفته می‌شود.در این خصوص می بایست مدت زمان فسخ در قرارداد تعیین شود در غیر این‌صورت باید توجه داشت که اگر زمان مشخص نشود هم شرط و هم بیع باطل خواهد بود.
البته طرفین قرارداد می توانند در قرارداد تنظیمی به تصریح حق فسخ در زمانی که هر یک از طرفین به تعهدات خود عمل ننمودند، بپردازند برای مثال اگر ظرف یکماه از تاریخ سررسید مبلغ معامله به فروشنده پرداخت نشود و یا ظرف یکماه از تاریخ تحویل ملک که در قرارداد قید شده ملک به خریدار تحویل داده نشود حق فسخ قرارداد برای شخص ذی نفع وجود داشته باشد.

به دست آوردن اعتماد دیگران برای بیشتر ما از اهمیت ویژه ای برخوردار است، چرا که اثرات قابل توجهی در زندگی و روابط اجتماعی ما می تواند داشته باشد. در نظر گرفتن این توصیه های کوچک که از لحاظ علمی ثابت شده اند به شما کمک خواهد کرد که در روابط روزمره تان اعتماد همکاران، دوستان و حتی غریبه ها را به راحتی به دست بیاورید. عذرخواهی کردن برای چیزی که به شما هیچ ارتباطی نداشته و از کنترلتان کاملا خارج است ممکن است غیرمنطقی به نظر برسد، ولی می تواند باعث شود قابل اعتماد تر به نظر برسید. محققان معتقدند ابراز تأسف و ناراحتی برای شنونده نشان دهنده همدردی و نگرانی شما است که درنتیجه باعث افزایش اعتماد او به شما می شود. کمی قرمز شدن می تواند اثرات مثبتی روی روابط شما داشته باشد. آنهایی که واکنش همراه با خجالت او را دیده بودند اعتماد بیشتری نسبت به او داشتند. طبق نظر محققین داشتن شرم و حیا نشان دهنده اهمیت دادن فرد به اطرافیان است و باعث می شود آنها بخواهند با او تعامل بیشتری داشته باشند. همه ما این را به خوبی می دانیم که داشتن بوی خوب برای دیگران خوشایند است، ولی وقتی این عطر ملایم باشد و گیاهانی همچون اسطوخودوس جزء عناصر پایه آن باشند اثرگذاری آن بیشتر نیز خواهد شد. اگر شما با دوستان دیگر فردی دوست باشید، او تمایل بیشتری نسبت به اعتماد به شما نشان خواهد داد. دلیل این مسئله این است که دو نفر وقتی که دوست مشترکی دارند احساس نزدیکی بیشتری نسبت به هم دارند.

روستای کندوان

کندوان یکی از زیباترین روستاهای ایران است. تاریخچه غار­های کندوان به هفت هزار سال پیش می‌رسد. اما حدود ۷۰۰ سال پیش، زمانی که مغول‌ها به ایران حمله کردند، مردمان منطقه آذربایجان شرقی برای حفظ جان خود به سمت غار‌هایی فرار کردند که اکنون همانند کندوهای عسل در ۱۸ کیلومتری شهر اسکو خودنمایی می‌کنند.
کندوان تنها روستای صخره‌ای جهان است که هم‌اکنون اهالی آن پذیرای گردشگران هستند. هنگامی که به این روستا نزدیک شدید، نفسی عمیق بکشید و از هوای بی‌نظیر آن لذت ببرید.
توجه ویژه گردشگران داخلی و خارجی به کندوان باعث شده اقامتگاه‌ها و هتل‌های زیادی در حوالی روستا ساخته شود؛پس نیازی به نگرانی برای محل اقامت وجود ندارد. سوغاتی‌های این روستا همانند صنایع دستی، خشکبار و عسل می تواند تا مدت­ها خاطره خوش سفر را در یادتان باقی نگه دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


معاون عمرانی استاندار گفت: اجرای هیچ یک از قطعات راه آهن استان نباید معطل بماند

بیشتر

امین جم – جلسه گرامیداشت هفته کار و گارکر و تجلیل از کارگران نمونه زنجیره

بیشتر

بهروزی فر – شمارش معکوس لحظه های برزخی دو کاندیدای انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت