بسته موفقیت

پرهیز از انجام معاملات با دست‌نوشته یاقولنامه عادی

اولین نکات حقوقی مهم که باید بدانید در رابطه با دست نوشته‌ها هستند. اسناد و دست‌نوشته‌های عادی قابل‌انکار و تردید هستند؛ لذا برای انجام معاملات و تنظیم سند، در مرحله اثبات اصالت، بسیارخطاپذیرند. با توجه به اینکه موارد بسیاری از اینگونه نوشته‌ها، جعل می‌شود، اثبات اصالت نوشته عادی توسط کارشناسان بسیار مشکل است. لازم است افراد از دست نوشته اجتناب کنند و جایی که دسترسی به دفاتر اسناد رسمی نباشد، در تنظیم سند عادی حتما دونفر شاهد بگیرند.
نکات حقوقی بسیار مهم که باید بدانید
وقتی دست‌نوشته یا سند عادی به دادگاه ارائه شود، دادگاه آن را به کارشناس ارجاع می‌دهد تا اصالت آن بررسی شود اگر احراز اصالت دست نوشته صورت نگیرد، سند جعلی محسوب می‌شود و در صورت شکایت فرد ذینفع، پرونده جزایی دیگری با عنوان «جعل» و «استفاده از سند مجعول» قابل طرح خواهد بود که مجازات هرکدام از آن‌ها حداقل شش ماه حبس است. با این ملاحظات نه تنها حقوق مالی موجود به واسطه دست نوشته تامین نمی‌شود بلکه جنبه کیفری دیگری نیز متوجه فرد ارائه کننده می‌شود. تنظیم رسمی سند می‌تواند از این مشکلات جلوگیری کند. یکی از موارد شایع، بذل و بخشش مهریه با دست نوشته عادی بین زن و شوهر است که معمولا نتایج فوق را درپی دارد. افراد زمانی که می‌خواهند ملک یا زمینی را معامله کنند، لازم است در مورد ملک و مستغلات از اداره ثبت اسناد استعلام کرده و پس از آن اقدام به امضا قولنامه و تبادل وجه معامله کنند. در موارد بسیاری اتفاق می‌افتد که ملک به علل قانونی در توقیف و یا رهن بوده و گاهی نیز فرد فروشنده اجازه معامله ندارد؛ لذا استعلام و تخصیص کد رهگیری مانع مراجعات قضایی خواهدشد.
چهارمین نکته از نکات حقوقی مهم راجع به مهریه است. مهریه بالای ۱۱۰ سکه با معرفی و توقیف اموال، نظیر ملک، دارایی، حساب بانکی، حقوق دریافتی ماهانه و .. قابل وصول است. همچنین مهریه پس از فوت زن، توسط ورثه و پس از فوت شوهر، توسط زن از اموال باقی مانده شوهر قابل وصول است.

راهکارهایی برای داشتن ذهن قوی

اشخاص موفق چنان کار می کنند که گویا موفقیت و شهرت شان کاملاً برای آنها مشهود است و از آن مطمئن هستند، حتی پیش از آنکه به آن برسند! این یک مثال عالی از نحوه استفاده اشخاص موفق از قدرت نیت و باور برای ساختن سیستم های اعتقادی، پیرامون اهدافی که می خواهند به آن برسند است.
این اشخاص سپس باتوجه به همین باورهایشان اهداف خود را به واقعیت بدل می کنند. شما هم می توانید با تمرین و استفاده از این تکنیک ذهنی، در راستای ساخت ذهنی قدرتمند گام بردارید. مشکل این است که شما ذهن تان را با چیزهایی که مهم نیستند پر نموده اید که این کار شما منجر به استرس اضافی و ترس و اشتباه خواهد گردید و در آینده سبب پیدایش بعضی مشکلات می شود؛ کلمات و کاربرد آن ها مهم هستند برای این که موفق باشید و حافظه خوبی داشته باشید باید از چیزهایی پیش پاافتاده بگذرید تا بتوانید موفق شوید. توجه خود را روی مطالب مهم و چیزهایی که سبب پیشرفت شما می شوند را صرف کنید. انسانی که ذهنی قوی دارد، ازآنجاکه می داند هرکسی قابلیت هایی مخصوص بخود دارد، به قضاوت افراد دیگر نمی نشیند و دیگران را تحقیر نمی کند تا احساس بهتری نسبت به خود بدست بیاورد. قیاس کردن خودتان با سایرین شما را محدود می کند، چراکه مقایسه با خود حسادت و رنجش بهمراه می آورد، شما را از انرژی خالی می کند و از مسیر درست زندگی دور می سازد. شخصی که ذهنش قوی است، وقت و انرژی اش را با نگاه کردن دیگران هدر نمی کند.

غار «چهل چاه» در روستای چنشت

غار «چهل چاه» در روستای چنشت و در میان کوه‌های باقران بیرجند، یکی از همین غار‌های تاریخی و ارزشمند است که از بابت مردم شناسی و باستان شناسی اهمیت دارد. البته، در این روستا، غار دیگری با نام «چنشت» هم وجود دارد که در سال ۱۳۲۷ خورشیدی به وسیله آمریکایی‌ها مطالعه و بررسی شد و باستان شناسی ایرانی به نام «حبیب ا… صمدی»، چیز‌های عجیبی درباره آن نوشت. غاری که متأسفانه به دلیل بی توجهی و آمدوشد بسیار مردم، اثری از عظمتش برجا نمانده است. در هرصورت هر غارهای روستای چنشت، می‌توانند به عنوان اثری ملی، بزرگ‌ترین جاذبه‌های گردشگری شهرستان بیرجند باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: تامین زمین برای ۶۰ هزار و ۹۷۸ واحد

بیشتر

یعقوبی – رئیس پلیس راهور استان خراسان جنوبی از اجرای طرح کنترل و برخورد با

بیشتر

غلامی – رئیس پلیس آگاهی خراسان جنوبی از شناسایی و دستگیری ۳۲ سارق با اجرای

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت