بسته موفقیت

دکتر محمد اسماعیل رضوانی، پدر تاریخ معاصر ایران

محمد اسماعیل رضوانی، در ۱۰ اردبیهشت ۱۳۰۰ در قریه خراشاد بدنیا آمد. پس از آنکه تحصیلات خود را به پایان رساند به استخدام وزارت فرهنگ در آمد و به کار تدریس در مدارس بیرجند پرداخت رضوانی بعد از آنکه به تهران آمد به تحصیلات خود ادامه داد و توانست دوره لیسانس، فوق لیسانس و دکترا را طی کند . وی مدتها در دانشگاه ملی و دانشگاه تهران به تدریس مشغول بود و پس از آنکه در سال ۱۳۵۸ بازنشسته شد ، تا پایان عمر به تحقیق و پژوهش در زمینه تاریخ ایران پرداخت . محمد اسماعیل رضوانی سرانجام در ۵ فروردین ۱۳۷۵ در تهران فوت نمود. . اجداد و نیاکان پدری وی ،عبارت بودند از شیخ جعفر ،آخوند ملا محمد علی ،آخوند ملا اسماعیل و سرکار آقا از علمای منطقه خراسان در عهد صفویه نسل اندر نسل در امور دینی و علمی منطقه قهستان از سرآمدان روزگار بودند . هشت ساله بود که خواندن قرآن را تمام کرد و به بیرجند رفت.در سن هشت سا لگی پدر خانواده ، رضوانی را نزد یکی از اقوام در بیرجند فرستاد تا در مدرسه طلاب شوکتیه که مدیریت آن با روحانی بسیار نامدار آن منطقه یعنی مرحوم آقا شیخ محمد رضا سرچاهی بود. مشغول به تحصیل شود. مرحوم سرچاهی ، محمد اسماعیل را به یکی از شاگردان برجسته اش سپرد و او نخستین کتابی که به او آموخت ابونصر فراهی بود. مدتی از این موضوع گذشت تا اینکه در پی تا سیس به سبک جدید ،تحت عنوان ( تدین ) با مدیریت مرحوم فاضلی مسیر زندگی استاد به کلی تغییر کر. دبه هر صورت استاد علاوه بر فراگیری علوم مقدماتی حوزه و یادگیری کتبی همچون نصاب ،امثله و شرح امثله علوم متداول و جدید را نیز فراگرفت. وی در سال ۱۳۲۲ با اخذ مدرک دیپلم از دبیرستان فارغ التحصیل شد . استاد رضوانی بعد از مدتی اقامت در بیرجند به تهران منتقل گردید و ضمن تدریس در دبیرستان فرخی توانست در سال ۱۳۲۲ در رشته تاریخ و جغرافی دانشسرای عالی و سپس امور تربیتی وارد شود در ۱۳۴۲ موفق به دریافت در جه دکترا رشته تاریخ از دانشگاه تهران گردید.

راههای مقابله با ترس
کتاب قدرت اعتماد به نفس اثر برایان تریسی، یک اثر فوق العاده در رابطه با روشها و راههای زندگی مقتدرانه است. در این کتاب سوالی از خواننده پرسیده می شود و ان این است که “اگر موفقیت شما تضمینی بود چه کاری انجام می دادید؟” آیا باز هم سعی شما ادامه داشت؟ آیا باز هم شب ها دیر می خوابیدید و صبح ها زود بیدار می شدید؟ تنها افردی که دید مثبتی به آینده دارند میتوانند برای آینده کوشش کنند و افردی که چیزی برای کشف کردن و به دست آوردن در آینده دارند. روی این افکار خویش کار کنید. داستان کسانی را که به خواسته هایشان رسیده اند دنبال کنید. شما متوجه خواهید گردید که این اشخاص هم با همان ترس ها و شک ها آغاز نموده اند. هنگامی که نمونه های زیادی در ذهن داشته باشید، دیگر از انجام کاری برای غلبه بر ترس هایتان خجالت نخواهید کشید.با خواندن کتاب هایی که شما را با انگیزه نگه می دارد، به خودتان الهام دهید. ایمان خویش را تقویت کنیم. ایمان یک عامل قدرتمند در مبارزه با ترس است. شخص با ایمان هیچگاه دچار ترس نشده و هراسی را به دل راه نمی دهد.د.تلاش کنید بدترین نتیجه را بعنوان سرانجام کارتان در نظر بگیرید. به عنوان مثال فکر کنید هر لحظه امکان دارد تحت‌تأثیر اضطراب بالا سکته کنید. بعد از آن خواهید دید که چیزی برای از دست دادن نخواهید داشت و به آسانی می توانید کارهایتان را انجام بدهیدکاری که تصمیم انجامش را دارید ممکن است خیلی دشوار یا خیلی ترسناک به نظر آید و باید زمانی را برای آرامش در اختیار داشته باشید.

قلعه محمد آباد

این بنای عظیم با وسعتی در حدود ۷۰۰۰ متر مربع در قسمت شمال بافت قدیم شهر واقع شده که امروزه بدلیل پیشرفت شهر در قسمت شمال ، این بنا هم اکنون در مرکز شهر قرار گرفته است . این بنا در زمان پادشاهی شاه عباس دوم صفوی به دستور میرزا رفیع الدین محمد خلیفه سلطان فرزند میر علاء الدین حسین یکی از وزرای شاه صفوی حدود سال های ۱۰۲۵ تا ۱۰۵۵ هجری قمری ساخته شد این بنا که در حال حاضر نیز پابرجاست دارای ۸ برج دیده بانی با ارتفاع تقریبی ۱۲ متر و برج و باروی بلندی به اتفاع ۱۰ متر می باشد. داخل قلعه شامل یک استبطل مرکزی ، ۵ خانه بزرگ که نمای داخلی هر یک از خانه ها شامل اتاقهای پنج دری، سه دری و یک اتاق ارسی بزرگ، حوض سنگی و سنگاب و باغچه های بزرگ می باشد. علاوه بر اسطبل و خانه های بزرگ در قسمت جنوبی قلعه محوطه ای بنام جلوخان وجود دارد که دارای یک ساختمان دوطبقه، که طبقه همکف شامل چهار اتاق سه دری در طرفین و راه پله ای که به قسمت بالایی متصل می شود، در طبقه دوم دو اتاق سه دری در طرفین و یک ایوان شاه نشین در وسط که دارای نقاشیها و گچبریهای می باشد دیده می شود. یکی از خانه های داخل قلعه معروف به خانه سرهنگ می باشد که شرح آن داده شد. قلعه شامل دو درب ورودی اصلی در شمال و جنوب است که درب جنوبی بدلیل باز شدن بطرف بافت قدیمی بیشتر مورد استفاده قرار می گرفته است. حدفاصل درب شمالی و جنوبی راهرویی است که در گذسته مسقف بوده و راهروهایی عمود بر این راهرو دسترسی به خانه های داخل قلعه را میسر می ساخته است . در ابتدای ورود به قلعه از درب جنوبی اتاقهایی دیده می شود که محل سکونت کارگران و نگهبانان قلعه می باشد. در بالای پشت بام راهرویی جهت رفت و آمد نگهبانان دورتا دور قلعه ساخته شده که جهت حفاظت از بنا مورد استفاده قرار می گفته است ، همچنین سوراخهایی تعبیه شده که بمحض نزدیک شدن مهاجمان به قلعه مورد هدف قرار می گرفته است .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


یعقوبی – رئیس پلیس راهور استان خراسان جنوبی از اجرای طرح کنترل و برخورد با

بیشتر

غلامی – رئیس پلیس آگاهی خراسان جنوبی از شناسایی و دستگیری ۳۲ سارق با اجرای

بیشتر

بصیرت – مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی از ابلاغ مصوبه وزیر نیرو در

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت