بسته موفقیت

دکتر محمد ابراهیم آیتی

آیت ا… دکتر محمد ابراهیم آیتی از وعاظ و خطبای بزرگ و نامی خراسان و ایران در سال ۱۲۹۴ هجری شمسی در روستای گازار از توابع شهرستان بیرجند در خانواده ای روحانی متولد شد. وی از هفت سالگی برای فراگیری از قرآن مجید و خواندن کتابهای فارسی مذهبی و اخلاقی و از قبیل این ها وارد جلسات استادان آن زمان در شهر خود گردید. در سیزده سالگی به شهر بیرجند رفت و ادامه تحصیل خود را در کنار اساتید بیرجند گذراند. در حوزه علمیه بیرجند از محضر بزرگانی هم چون حاج شیخ محمدباقر آیتی، حاج شیخ محمد حسین آیتی، شهید مطهری، مرحوم شیخ غلامرضا فاضل، حاج شیخ محمدعلی ربانی ی کسب فیض کرد. سپس در سال ۱۳۱۲ جهت ادامه تحصیل به حوزه علمیه باقریه مشهد عزیمت ‌کرد و در آن جا از محضر بزرگانی چون مرحوم میرزا حسین فقیه سبزواری، میرزا مهدی اصفهانی، شیخ هاشم قزوینی، شیخ مجتبی قزوینی، ادیب نیشابوری و حاج شیخ حسن پایین خیابانی بهره جست. مرحوم آیتی پس از آن از سال ۱۳۲۰ تا ۱۳۲۹ در بیرجند به موعظه و تدریس اشتغال داشت و سپس به تهران مهاجرت کرد و از سال ۱۳۳۴ در دانشکده علوم معقول و منقول آن زمان به تدریس پرداخت. در سال ۱۳۴۰ از رشته معقول و منقول دانشگاه تهران به اخذ درجه دکتری نایل گردید و سپس در تهران اقامت کرد و علاوه بر تدریس، به موعظه و خطابه و به درس تفسیر در حوزه علما و اهل معرفت و تقوی اشتغال داشت. وی به کمک استعداد شگرف و حافظه قوی که داشت به فاصله چند ماه زبان انگلیسی را آموخت و بر آن مسلط شد و در زمان کوتاهی مورد توجه علمای اعلام قرار گرفت به طوری که آیه ا… مرتضی مطهری مکرر در سخنرانی ها و نوشته های خود از سجایای اخلاقی و تحقیقات علمی او یاد کرده است. استاد آیتی کنار تدریس و تحقیق در امر تبلیغ نیز اثرگذار بوده‌اند و در جلسات سخنرانی انجمن مهندسان و جلسات ماهانه دینی دانشجویان و اساتید دانشگاه شرکت فعال داشتند. مرحوم آیتی، مرحوم شهید بهشتی و مرحوم طالقانی از شخصیت‌هایی‌اند در جریان سازی تبلیغ دینی از دانشگاه‌ها نقش بنیادین ایفاءکردند.

در محل کار؛ درباره این موضوعات صحبت نکنید
قطعا آنچه که همه در محل کار از آن بیزارند و ترجیح می دهند آخرین چیزی باشد که می شنوند این است که کسی از اینکه تا چه اندازه از کارش بیزار است شکایت کند. با این کار برچسب های مختلفی به خود می چسبانید؛ از اینکه فرد منفی نگری هستید گرفته تا اینکه اصلا روحیه کار تیمی ندارید. گله و شکایت و بدتر از همه ابراز نارضایتی مدام از کاری که در حال انجامش هستید باعث تضعیف روحیه گروه می شود. کارفرمایان همیشه حواس شان هست، آنها دوست ندارند فردی در گروه کاری آنها باشد که روحیه بقیه را هم خراب کند. پس سعی می کنند فرد ناراضی را با مشتاقانی که در گوشه و کنار هستند جایگزین کنند.در هر محل کاری همیشه افرادی هستند که بی کفایتند و خوشبختانه همه می دانند کدامیک از پرسنل اینگونه اند. اگر قدرت این را ندارید که به همکارتان کمک کنید که در کارش عملکرد بهتری داشته باشد یا اگر در جایگاهی نیستید که بتوانید او را اخراج کنید، پس دیگر هیچ ارتباطی به شما ندارد که بی استعدادی یا عدم مهارت کسی را جار بزنید.پدر و مادرها شاید دوست داشته باشند بشنوند که درآمد ماهیانه فرزندشان چقدر است اما بیان این موضوع در محل کار تنها موجب بدبینی دیگران می شود. توزیع حقوق همیشه عادلانه نیست. اینکه بخواهید میزان حقوق خود را بازگو کنید، در واقع معیار مستقیمی به همکاران تان می دهید که خودشان را با شما مقایسه کنند.اعتقادات سیاسی و مذهبی مردم آنقدر با هویت اشخاص آمیخته است که امکان ندارد در محل کار بدون درگیری درباره آن بحث کرد.

مجموعه تاریخی کوشک

این مجموعه که از بناهای مسجد، آب انبار و حمام در مجاورت هم تشکیل شده است در مجاورت دروازه قاین و در محدوده شهر تاریخی تون قرار گرفته است. این مجموعه که از بناهای مسجد، آب انبار و حمام در مجاورت هم تشکیل شده است در مجاورت دروازه قاین و در محدوده شهر تاریخی تون قرار گرفته است.موقعیت این بناها در کنار هم، تعریف خاصی از فضای معماری شهری در این محدوده می باشد.این مجموعه در حال حاضر در گوشه ای از شهر تاریخی تون و در مجاورت جاده کمربندی این شهر واقع گردیده است.
مسجد کوشک در مجاورت دو بنای شاخص آب انبار کوشک و حمام کوشک واقع گردیده است. حمام کوشک در مجاورت مسجد کوشک واقع گردیده است. سابقه تاریخی این حمام به طور دقیق مشخص نیست فضاهای این حمام شامل ورودی، راهروی پیچ در پیچ، بینه، سربینه، میان در، گرمخانه، خزینه، گلخن و هیزم دان می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


سربازی – رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان فردوس در آئین تجلیل از خیرین مدرسه

بیشتر

دادرس مقدم – «همه ما برای بارش باران دعا می‌کنیم اما غافل از آنکه خدا به

بیشتر

یادم می آمد که مسئولان ما خوششان آمده بود که هر موضوعی پیش می آمد

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت