بسته موفقیت

امیدوار بودن

معمولاً مدیران با این فعل لب به سخن می‌گشایند: «امیدوارم به فروش موردنظر دست یابیم» یا «امیدوارم بتوانی این وظیفه را به درستی انجام دهی». باید توجه کنید امیدوار بودن، به جای نشان دادن حس قدرت و اعتماد به نفس، حالت دعاگونه دارد و نشان می‌دهد فرد گوینده کنترل و مدیریت ناچیزی روی شرایط موجود دارد.
به جای این که بگویید امیدوارم به فروش مطلوب برسیم، بگویید: «ما در پی دست یابی به فروش موردنظر هستیم» یا «من می‌دانم که می‌توانی به این وظیفه به درستی عمل کنی». این جملات قدرت و توانمندی بالای شما را نشان می‌دهد و حاکی از آن است شما به توانایی تیمتان و دریافت نتیجه‌ی مطلوب آگاه هستید.‌

کار های مفید برای سلامت‌تان

کارگر آنلاین: شاید تصور می‌کنید که می‌دانید چه چیزی برایتان مفید است و چه چیزی نیست. اما چیزهایی وجود دارند که برای سلامتی‌تان خوب هستند و شما از وجودشان بی‌اطلاع هستید. همه ما می‌دانیم که انجام برخی کارها ممکن است برای سلامتی‌مان مفید باشد.
عکاسی کردن: احتمالاً تعجب کردید که چطور عکاسی کردن به افزایش سلامت بدن کمک می‌کند!! تحقیقات نشان می‌دهند که یادآوری خاطرات خوب و داشتن دید مثبت از گذشته می‌تواند به افزایش سطح شادی و سلامت شما کمک کند. اما به گفته کارشناسان، یاداوری خاطرات خوب سخت‌تر از آن چیزی است که می‌توانید تصور کنید.
کنترل استرس: در حالی که همه‌ی ما از خطرات استرس‌‌های بلند مدت اطلاع داریم، استرس در کوتاه مدت می‌تواند سیستم ایمنی بدن شما را تقویت کند. در موارد استرس حاد، بدن خود را برای خطر یا تهدید آماده نموده و از طریق انتشار هورمون‌هایی از جمله کورتیزول که باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شوند خود را برای مبارزه آماده می‌کند.
گریه کردن: همه ما می‌دانیم که خنده بر هر درد بی‌درمان دواست اما خبر شگفت‌انگیز این است که در برخی موارد، گریه‌کردن نیز می‌تواند برای سلامتی شما مفید باشد. محققان دانشگاه فلوریدا دریافتند که ۸۸ درصد از مردم پس از گریه احساس بهتری دارند، لذا این محققان بیان داشته‌اند که گریه کردن به آزاد شدن برخی مواد شیمیایی در طول استرس کمک خواهد کرد.

سازگاری با کووید ۱۹

تاثیر سیستم ایمنی رفتاری در افراد مختلف، متفاوت است و روی همه به یک اندازه اثر نمی‌گذارد. “سیستم ایمنی رفتاری در برخی افراد دارای حساسیتی ویژه است و باعث می‌شود آن‌ها نسبت به آنچه از نظرشان خطر بالقوه بیماری به حساب می‌آید، واکنش بسیار شدید‌تری نشان دهند.
طبق تحقیقات این افراد در مقایسه با یک انسان معمولی احتمالا احترام بیشتری برای هنجار‌های اجتماعی قائلند، نسبت به غریبه‌ها بی‌اعتمادترند و افزایش تهدید بیماری می‌تواند مواضع‌شان را سخت‌تر کند.
هنوز داده‌های قابل اثباتی که نشان دهد ویروس کرونا چگونه ذهنیت افراد را تغییر می‌دهد، در دسترس نیست، اما با توجه به نظریه سیستم ایمنی رفتاری این اتفاقی بسیار محتمل است.
یوئل از دانشگاه تورنتو معتقد است احتمالا شاهد تغییری ملایم در دیدگاه کلی مردم خواهیم بود نه چرخشی عظیم و ناگهانی در رفتار‌های اجتماعی آن‌ها.
در شرایط کنونی هر دیدگاهی که داریم و به هر شکلی که رفتار دیگران را قضاوت می‌کنیم باید از خودمان بپرسیم این طرز فکر ما واقعا نتیجه استدلالی منطقی است یا تحت تاثیر واکنشی دیرینه که هزاران سال پیش از کشف نظریه میکروبی بیماری‌ها تکامل یافته، شکل گرفته است.
در گذشته، احتمال این که افراد خارج از یک گروه اجتماعی هنجار‌های مشخص آن جامعه برای محافظت در برابر بیماری را رعایت کنند، کمتر بود و به همین دلیل این ترس وجود داشت که آن‌ها به اشتباه (یا از روی عمد) بیماری را گسترش دهند. اما امروزه، چنین چیزی می‌تواند به پیش‌داوری و بیگانه‌هراسی بینجامد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


سیل کم سابقه اردیبهشت ماه در خراسان جنوبی طبق برآورد اولیه حدود ۲۰ هزار میلیارد

بیشتر

آدینه – صبح دیروز مراسم گرامیداشت هفته معلم دانشگاه فرهنگیان با حضور مسئولان استانی و

بیشتر

اکبری – یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی نیز آخرین ماه فعالیتش را سپری می کند واز

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت