بسته موفقیت

دکتر احمد کامیابی مسک

من در سال ۱۳۲۲ در خوسف، بیست کیلومتری بیرجند متولد شده ‌ام. کودکی خود را در ده درخش در ۶۰ کیلومتری بیرجند سپری کردم. تحصیلات ابتدایی را در دبستان داریوش درخش و دبستان حکیم نزاری بیرجند به اتمام رساندم. سپس در دبیرستان های پرویز و شوکتی بیرجند به تحصیل پرداختم و وارد دانش سرای مقدماتی بیرجند شدم. سال دوم را در دانش سرای مشهد گذراندم. در ۱۷ سالگی به عنوان آموزگار در ایستگاه راه ‌آهن بکران بین شاهرود و سبزوار به خدمت آموزش و پرورش در آمدم. به علت کمبود سن، با خدمت ۷ سال در شهرستان از خدمت سربازی، برخلاف میل خودم، محروم شدم.از ۱۸ سالگی در دبیرستان های شاهرود در سیکل دوم تدریس می کردم. همه شاگردانم از من بزرگ تر بودند. در کنار تدریس، نمایشنامه می نوشتم و برای دانش آموزان دبیرستان اجرا می کردم. برنامه های پیش آهنگی و کوه نوردی برای بچه ها ترتیب و در همان زمان به تحصیلاتم ادامه می دادم. ظرف مدت دو سال دو دیپلم طبیعی و ریاضی گرفتم. در سال ۱۳۴۶ وارد دانشگاه ادبیات مشهد شدم و این هم برخلاف میل من بود چون می خواستم ریاضی دان و فیزیک دان بشوم اما چون از دوران کودکی در ده به بازی و کارگردانی شبیه و تعزیه می پرداختم به تئاتر هم علاقه مند بودم و در مشهد در کنار دانشکده در کلاسی که از طرف وزارت فرهنگ و هنر تشکیل شده بود شرکت کردم. در آن جا استادی داشتیم به نام آقای محمدعلی لطفی که هنوز هم در مشهد هستند و با بسیاری از بازیگران آن دوره در مشهد آشنا شدم و در دانشکده من روی تئاتر کار می‌کردم و اولین رساله لیسانس خود را روی تئاتر سارتر گذراندم. بعد در رشته فوق لیسانس ادبیات فرانسه دانشگاه تهران پذیرفته شدم و در اینجا هم روی نمایشنامه‌های سارتر و کامو و داستانهای آنتوان دو سنت اگزوپری کار کردم. نمایشنامه در جست‌وجوی دوست را بر اساس شازده کوچولو در سال دوم دانشگاه برای اجرا تنظیم و ترجمه کردم که بعدها در پاریس در دانشگاه سوربون و در سالن شماره یک سازمان فرهنگی یونسکو روی صحنه آوردم. در سالهای تحصیل در دانشگاه مون پلیه با دپارتمانهای زبان و ادبیات اسپانیایی و فرانسه همکاری می‌کردم.

چگونه انتقاد کنیم؟

وقتی از فردی درخواست تغییر در رفتارش می کنید، سعی کنید با جملات نرم و ملایم شروع کنید. یک انتقاد را با استفاده از پیغام های نرم آغازین، دوباره برای خود بازگو کنید. برای نمونه بگویید: «وقتی بعضی وقت ها ناهار با هم هستیم، من خیلی خوشحال می شوم، من برای چنین مواقعی واقعا دلم تنگ شده است» وقتی از کسی می خواهید که تغییر کند، اغلب این احساسات ناخوشایندتان است که شما را ترغیب می کند درباره این موضوع صحبت کنید. شما می خواهید احساسات بهتری را تجربه کنید. انتقاد می تواند به راحتی بر احساسات سخت مثل عصبانیت و انزجار متمرکز شود.اگر این گونه احساس می کنید که «ریسک انتقاد کردن از دیگری را به جان خریده اید» و یا «فرد مقابل هرکاری می خواهد انجام دهد، در هر حال تغییر بسیار خوب است»؛ لازم است بدانید داشتن این نوع احساسات می تواند برای شما معنی خاصی داشته باشد. این معنی که دوستان یا افرادی که عاشقشان هستید ممکن است متوجه این نشوند که چرا شما در آنچه آنها انجام می دهند، این قدر سخت می گیرید. بسیاری از کارشناسان توصیه می کنند افراد به هنگام عصبانیت به پیاده روی تند بپردازند که این مسئله می تواند در کاهش استرس و اضطراب در افراد موثر باشد. فعالیت ورزشی، به ویژه پیاده روی شیوه فوق العاده موثری برای برطرف کردن فشار روحی است. پیاده روی، بهترین و ارزان ترین راه برای کنترل فشار روحی است. پیاده روی، صرف نظر از سرعت گام ها، به طور طبیعی میزان استرس را کم می کند.

سد شاه عباسی

سد شاه عباسی از مکان های گردشگری شهر طبس است و سازه ای تامل برانگیز از دانش و روشن بینی گذشتگانمان به شمار می رود. این طاق بلند مرتبه در نزدیکی چشمه آب گرم مرتضی علی و روستای تاریخی خرو ساخته شده است و قدمت آن به زمان شاه عباس صفوی می رسد. مسیر رسیدن به سد شاه عباسی بسیار زیبا و شاید کمی خوف برانگیز باشد. سرانجام پس از عبور از میان دره ای باریک و صخره های خزه گرفته به این بنای تاریخی ارزشمند می رسید. سد شاه عباسی دیواره ای است طاق مانند و ساخته شده به وسیله آجر های قرمز رنگ. این جداره بلند مرتبه در بدنه خود طاقی را با ابعاد کوچکتر جای داده است تا به هنگام سیلاب های ۱۰ ساله، آب توانایی خروج از آن را داشته باشد. عرض تاج سد به ۱ متر می رسد و دهانه ای ۲۵ متری را در بالا ترین نقطه سد پوشش می دهد. ارتفاع کلی این آب بند نیز به ۶۰ متر می رسد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی با گلایه از درامد کم اماکن ورزشی برای ورزش

بیشتر

آدینه- نشست خبری، استارتاپ ویکند تخصصی زرناب با حضور دبیران این رویداد ملی در روز

بیشتر

بهروزی فر – قطع به یقین شما هم با این صحنه مواجه شده اید؛ بستنی لیوانی،

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت