بسته موفقیت

دکتر علی اکبر بهرمان (پدر علم ارتوندسی ایران)

دکتر علی اکبر بهرمان در سال ۱۳۱۱ در شهر بیرجند متولد شد، تحصیلات ابتدایى و متوسطه را در بیرجند و دوره دکترى دندانپزشکى را درسال ۱۳۴۰ با اخذ رتبه اول در دانشگاه تهران گذرانید. وى پس از اخذ درجه دکترى عازم آمریکا شد و به ترتیب در سال هاى ۶۶ ، ۶۴ و ۶۷ به اخذ تخصص در دندانپزشکى اطفال و ارتودنسى از دانشگاه‏هاى معتبر آمریکا نائل گردید. وى پس از اخذ درجات مذکور به کشور بازگشت و تاکنون منشاء خدمات آموزشى، پژوهشى، اجتماعى و مدیریتى در ابعاد وسیعى بوده است. دکتر بهرمان رامى‏توان پدر ارتودنسى ایران نامید زیرا ایشان نه تنها اولین متخصص ارتودنسى مى‏باشد بلکه موجبات گشایش دوره‏ هاى تخصصى ارتودنسى را در دانشگاه شهید بهشتى و سایر دانشگاه هاى ایران فراهم کرده است. بهرمان چندین مقاله به زبان فارسى و انگلیسى در مجلات داخلى و خارجى به چاپ رسانده که موجب افتخار هر ایرانى است. از نظر مدیریتى چندین سال به سمت رئیس دانشکده دندانپزشکى، معاونت دانشکده و مدیریت گروه تخصصى ارتودنسى در دانشگاه شهید بهشتى خدمت نموده و در مدت مدیریت خود در توسعه دانشکده مجدّانه کوشیده است. ضمناً در بیش از ۱۳ کمیته، شورا، و جوامع صنفى عضویت و یا ریاست دارد.شرح حال و خدمات دندان پزشکی دکتر بهرمان در ایران: فارغ التحصیل دانشگاه تهران خرداد ماه ۱۳۴۰ با احراز رتبه اول و اخذ مدال درجه اول علمی و بورس تحصیلی برای دوره های تخصصی از وزارت فرهنگ.- چهار سال و نیم تحصیلات تخصصی و فوق تخصصی در ارتودنسی و دندان پزشکی عمومی و کودکان و اخذ درجه علمی از دانشگاه روچستر نیویورک در مرکز دندان پزشکی ایستمن. دکتر بهرمان اولین دندان پزشکی در ایران است که موفق به گذرا ندن دوره کامل ارتودنسی همرا ه با اخذ درجه MSc شده است. خدمات دانشگاهی دکتر بهرمان از شهریور ۱۳۴۶ با استاد یاری در دانشگاه ملی سابق (دانشگاه شهید بهشتی) آغاز شده است. مسؤولیت ها و خدمات دکتر بهرمان در دانشگاه مذکور را به ۳ دوره می شود تقسیم کرد که در طی ۳۵ سال خدمت انجام داده است.

افت تحصیلی دانش‌ آموزان در پساکرونا جدی است
یک مشاور تحصیلی، با اشاره به افت تحصیلی دانش‌آموزان به‌واسطه آموزش‌های غیرحضوری، گفت: غیرحضوری شدن فرآیند آموزش به دلیل شیوع کرونا، قطعا افت تحصیلی دانش آموزان را در پی خواهد داشت. جهانگیر مرادی با تاکید بر اینکه در پساکرونا تمام دانش‌آموزان دچار افت تحصیلی خواهند شد، تصریح کرد: افت تحصیلی دانش‌آموزان مقاطع مختلف تحصیلی در اثر مجازی شدن آموزش‌ها متفاوت است، با این حال به نظر می رسد دانش‌آموزان مقطع ابتدایی به ویژه کلاس‌ اولی‌ ها بیشترین افت تحصیلی را داشته باشند.این مشاور تحصیلی مدارس با بیان اینکه فرآیند آموزش دانش‌آموزان کلاس اولی به ویژه در مناطق شهری که آموزش‌ها عمدتا غیرحضوری و با استفاده از شبکه شاد و تلویزیون بوده از کیفیت لازم برخوردار نیست، گفت: چگونه می توان الفبا را که پایه یادگیری است، به صورت مجازی به یک دانش‌آموز کلاس اولی یاد داد. مرادی در ادامه با بیان اینکه هیچ چیز نمی تواند جای آموزش حضوری در مدارس را بگیرد اما در دوران کرونا غیرحضوری شدن فرآیند آموزش اجتناب ناپذیر است، گفت: با شیوع ویروس کرونا، همه حوزه‌ها به ویژه حوزه آموزش تحت تأثیر مستقیم این بحران قرار گرفت، اما با مدیریت هوشمندانه‌، آموزش تعطیل نشد و با همت معلمان و کادر مدرسه روند آموزش و یادگیری در بین دانش‌آموزان تداوم داشت.وی با بیان اینکه در آموزش مجازی تنها فراهم کردن دسترسی به محتوای علمی برای یادگیری کافی نیست، تصریح کرد: تصور اینکه تنها مدرسه، معلمان و مربیان در آموزش مجازی و یادگیری دانش آموزان نقش دارند اشتباه است و خانواده ها باید کادر مدرسه را در آموزش فرزندانشان یاری دهند.

قلعه رستم خوسف

قلعه رستم در جنوب شرقی شهر خوسف بر فراز تپه‌‏ای مشرف بر جلگه خوسف و دشت ماژان قرار گرفته است. بدلیل مطلوب نبودن مسیر دسترسی به قلعه، آسیب کمتری به فضاهای آن رسیده و همین دسترسی مشکل موجب شده که آن را اینگونه نام نهند. قدمت این بنای تاریخی به عصر ساسانی بر می گردد و در دوره اسماعیلی مورد بازسازی قرار گرفته، لازم به ذکر است که این قلعه در برخی متون به نام قلعه دختر نامگذاری شده است.این بنا به گونه ای طراحی شده که در همه ی جوانب عبور و مرورهای اطراف قلعه زیر نظر گرفته می شده و در سمت شرق قلعه که غیر قابل نفوذ بوده ارتفاعات کوه ریچ واقع شده است. قلعه دارای بخش های مختلفی بوده از جمله ی این بخش ها می توان به برج ها، پله های دسترسی، تلارها، آب انبارها و بناهای ساخته شده در پیرامون دامنه های کوه، اشاره کرد. در دو جبهه شمالی و غربی ۷برج قرار دارد و همچنین آثار وجود برجی در سمت شرق قلعه دیده می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


عملیات انفجار و خاکبرداری قطعه ۱۸ پروژه راه آهن بیرجند- قاین- یونسی که از آروزهای

بیشتر

بهروزی فر – در مجموعه سازمان، بخش های مختلف بسته به نوع کار و اهمیت جایگاه

بیشتر

سلام. آوای عزیز این روزها متاسفانه شاهد ترویج استعمال دخانیات در بین نوجوانان و دختران

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت