بسته موفقیت

استفاده از سامانه هوشمند رصد فراگیری کرونا در انتخابات

رئیس مرکز نوآوری و توسعه هوش مصنوعی پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: سامانه هوشمند رصد وضعیت فراگیری ویروس کرونا در شهر تهران، برای انتخابات پیش رو مورد استفاده قرار می گیرد. علی اصغر با اشاره به جزئیات «سامانه مبتنی بر هوش مصنوعی پیش بینی زمانی و مکانی میزان شیوع کرونا» اظهار کرد: این سامانه با استفاده از الگوریتم‌های هوش مصنوعی و داده‌های افراد مبتلا به کرونا، میزان شیوع ویروس را در مناطقی که افراد مبتلا حضور داشته‌اند، طی دو هفته پیش بینی می‌کند.
وی گفت: برای کارکرد این سامانه، داده‌های افراد مبتلا به کرونا از سمت وزارت بهداشت در اختیار ما قرار می‌گیرد و با تکنیک‌های مدنظر، این داده‌ها ژئوکد شده و مشخص می‌شود افراد مبتلا به کرونا در کدام مناطق سکونت دارند. به این ترتیب با داده‌های سلامت این افراد، میزان فراگیری کرونا برای مدت دو هفته آینده به صورت محله به محله و از این نظر که ویروس در کدام مناطق شدت یافته یا کاهش پیدا کرده، قابل پیش بینی است. وی خاطرنشان کرد: این تکنیک هوش مصنوعی بر مبنای جابجایی افراد مبتلا به ویروس کرونا، مشخص می‌کند که احتمال شیوع بیماری در کدام مناطق بیشتر است. هوش مصنوعی الگوی جابجایی افراد را استخراج کرده و ما آن را روی سامانه اعمال کرده و در اختیار وزارت بهداشت قرار می‌دهیم. با این وجود مشخص می‌شود که تا دو هفته آینده، کدام مناطق مستعد شیوع ویروس کرونا هستند و در کدام اماکن فراگیری ویروس بیشتر خواهد شد.وی با تاکید بر اینکه با این الگوریتم تا حد زیادی قابل پیش بینی است که میزان آلودگی در چه محلاتی در حال افزایش است، گفت: هم اکنون این سامانه در تهران به کار گرفته شده و داده‌های البرز هم نیز در اختیار ما قرار می‌گیرد. چرا که درصد قابل توجهی از ساکنان البرز طی روز در تهران در رفت و آمد هستند.انصاری افزود: در صورتی که سایر شهرها نیز درخواست استفاده از کاربردهای این سامانه را داشته باشند، آن را در اختیارشان قرار می‌دهیم.


درمانگاه حسادت

حسادت، احساس و واکنش منفی است به معنای آرزوی از دست داد نعمت های دیگران است ولی غبطه به معنای احساس و واکنش مثبت است. یکی از مهمترین راهکارهای درمان حسادت این است که افراد به خودشناسی برسند. به این معنا که باید به شناخت ویژگی های مثبت و منفی شخصیتی و رفتاریشان برسند و سعی کنند که ویژگی های مثبت شان را بیشتر اهمیت بدهند و سعی کنند ویژگی های منفی شان را بر طرف نمایند. وقتی افراد بتوانند نقاط قوتشان را ببینند از اعتماد به نفس بیشتری برخوردار می شوند. همین امر منجر می شود که کمتر واکنش حسادت را نشان بدهند.پیشنهاد می شود کسانی که مبتلا به این حس منفی هستند بیشتر به آثار منفی این واکنش توجه کنند. وقتی آثار زیان آور این هیجان نامطلوب بر روی زندگیمان را بشناسیم سعی می کنیم از این حالت بیشتر فاصله بگیریم. توجه به منحصر به فرد بودن انسان ها: در طول زندگی، هر فردی رفتارهای متفاوتی از دیگران را نشان می دهد. همه انسان ها منحصر به فرد هستند و اگر افراد به این مساله توجه داشته باشند، دیگر به موفقیت های دیگران حسادت نمی کنند. افراد قطعا باید به این درک برسند که مانند هیچکس نیستند و نمی توانند باشند. بهتر است افراد همیشه به نعمت های زندگیشان فکر کنند و آنها را در ذهنشان پر رنگ کنند. برای این کار بهتر است هر ماه یک بار یک لیست از این نعمت ها را تهیه کنید و آن را همراه خود داشته باشید تا هر زمان که حس حسادت در شما شکل گرفت بتوانید به داشته ها و پیشرفت های زندگی خودتان فکر کنید.

غار تجرگ شهر قاین

غار تجرگ در شمال شرقی روستای تجرگ در فاصله ۳۰ کیلومتری غرب شهرستان قاین در پای کوهی صخره ای واقع شده است. غار تجرگ مربوط به دوران پیش از تاریخ ایران باستان تا دوران‌های تاریخی پس از اسلام است. غار تجرگ دارای یک فضای اصلی و پنج فضای فرعی است. بستر آن در طی زمان توسط انسان دستخوش تغییراتی گشته است. دهانه غار دو متر از کف راه بالاتره و در جلوی دهانه فضای وسیعی وجود داره که به صورت یک صفحه ناهموار است.کف غار اصلی بر اثر ریزش سنگ های سقف بسیار ناهمواره، در روبروی غار یک چشمه آب معدنی بنام ترشاب وجود دارد که آب آن دارای املاح معدنی و گوگردی می باشد. در این غار با توجه به فراهم بودن شرایط زیستی محل استقرار انسان اولیه بوده است. غار تجرگ در تاریخ
۱۳۸۱/۰۷/۰۷ به شماره ثبت ۶۵۲۰ در مجموعه آثار تاریخی ایران ثبت شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


آدینه – پنجشنبه هفته ی گذشته افتتاحیه اولین گفتاورد ملی نخبگان پهنه خراسان و سمنان

بیشتر

سربازی – شهرستان فردوس با قدمت چند هزار ساله و جاذبه های طبیعی و ساخته

بیشتر

مهدی آبادی – ماجرای اجاره خانه سال هاست دغدغه شهروندان است و در این چند سال

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت