بسته موفقیت

آبشاری که غیب می‌شود

آبشار بسیار عجیبی در مرز بین آمریکا و کانادا وجود دارد که برای مدت زیادی به عنوان یک مقصد مرموز شناخته می‌شد. آبشار شیطان یک آبشار دوقلو است که در ادامه رودخانه برول در پارک سی آر مگنی وجود دارد.قسمت شرقی این آبشار مانند هر جای دیگری به دریاچه‌ای در پایین آن می‌ریزد، اما نکته عجیب این میباشد که قسمت سمت چپ این آبشار در حفره‌ای ریخته و ناپدید می‌شود.افراد زیادی از این ماجرای عجیب شوکه شده اند تا جایی که محققان زیادی به این منطقه آمده و روی آن تحقیق کرده اند.
مردم وسایلی را به درون آب انداختند تا مسیر آن را ببینند، اما پس از آن هرچه جستجو کردند نتوانستند آن جسم را پیدا نمایند. در حالیکه تا به حال هیچ کس این جرات را نداشته که به درون آب بپرد.بر اساس افسانه‌های محلی گفته شده است که زمانی یک خودرو که نوجوانانی آن را هدایت می‌کردند کنترل خود را از دست داده و به درون آن افتاده است که توسط سوراخ بلعیده شده و پس از آن هرگز دیده نشده است، البته این‌ها افسانه‌های محلی بیش نیست، بیایید این قضیه رو از بعد علمی ببینیم. وزارت منابع طبیعی مینه سوتا گفته است که آب این آبشار از راه‌های زیر زمینی عبور کرده و مجددا به بالای رودخانه بر می‌گردد. متخصصان و محققان با اندازه گیری بخشی از حجم آب فهمیده اند که آبی که قبل از جدا شدن جریان دارد با حجم آبی که از نقطه شروع آبشار با پایین سقوط می‌کنند یکسان می‌باشد. نتیجه این قضیه این است که آب آبشار شیطان در جایی به رودخانه برمی گردد.
یکی از محققان به نام گرین می‌گوید: (چیزی که ما حدس میزنیم اتفاق می‌افتد این بوده که آب به درون حفره می‌رود و مجددا به ابتدای آبشار (دقیقا جایی که آب فرو میریزد) برمی گردد.
برای اطمینان از این مورد، گرین و کالوین الکساندر، همکارانی در دانشگاه مینه سوتا، نقشه‌ای طراحی کرده اند که بتوانند به طور قطع نتیجه بگیرند که آب به کجا می‌رود. در جریان آب کم، آن‌ها یک رنگ فلورسنت، زیست تخریب پذیر را به حفره می‌اندازند و بررسی می‌کنند که این رنگ از کجا ظاهر می‌شود.

چطور یک دانش آموز موفق باشیم؟

دانش آموزان موفق در طی هفته ساعت های معلومی را برای مطالعه خود در نظر می گیرند و دانش آموزانی که برای مطالعه و در خواندن خود برنامه ندارند هیچ وقت عملکردشان در اندازه دانش آموزانی که
برنامه ریزی دارند؛ نیست. حتی چنانچه همه هفته را درگیر درس و کلاس های خود هستید؛ درصورتیکه یک برنامه منظم در طی هفته برای مرور درس های گذشته داشته باشید خواهد دید که چه پیشرفت فوق العاده ای در دروس خود خواهید داشت.تندخوانی بهترین کلاسی بود که طی کردم. فایول یکی از دانش آموزان فارغ التحصیل ممتاز است. وی می گوید: این کلاس فقط به او یاد نداد که می تواند در ظرف زمان کمتر، کلمات بیشتری بخواند بلکه به وی یاد داد به کتاب درس نگاه کند و هنگامی که آغاز می کند به خواندن با تمام حواس به کتاب نگاه کند، به عکسها، نمودارها و جزییات بیشتری را یاد بگیرد. به این روش، مطالعه فعال می گویند که با پرسش از درس تکمیل و سبب می شود نکته نامعلومی در ذهن شخص نماند. این نکات نامعلوم می تواند تبدیل به سوال های بی جواب در جلسه امتحان شود.با سخت ترین موضوع درسی آغاز کنید؛ چون سخت ترین مسئله احتیاج به بیشترین سعی ذهنی و انرژی دارد. بعد از تمام کردن دشوارترین کار، تکمیل دیگر کارها خیلی آسان تر خواهد بود. باور کنید یا نه، آغاز با سخت ترین مسئله عملکرد تحصیلی شما را تا مقدار زیادی بالا می برد.خواندن متن کتاب اهمیت دارد ولی مهم تر از آن یادداشت برداری از نکته هایی است که معلم روی آنها تاکید دارد.

قلعه فورک

این قلعه بعد از قلعه الموت مهم‌ترین مقر حضور اسماعیلیان به حساب می‌آمده و در این محل فداییان مطلق را تحت تعلیم و آموزش‌های مخصوص قرار می‌دادند. این قلعه تاریخی از بناهای دوره افشاریه می‌باشد که در زمان نادرشاه به وسیله میرزا رفیع خان حاکم محل احداث گردید.فضاهای داخلی قلعه از شرق به غرب شامل ۳ قسمت می‌باشد که قسمت اول: محل زندگی خدمه انبار آذوقه و محل نگهداری احشام است.قسمت دوم محل زندگی نظامیان و نگهبانان و محل نگهداری تدارکات نظامی و سومین قسمت که مهمترین بخش قلعه است محل زندگی حاکم و اطرافیانش بوده است.قلعه مجموعاً دارای ۱۸ برج بوده که اکنون تعدادی از آنها باقی مانده است. مصالح به کار رفته در ساخت قلعه بیشتر سنگ، آجرو خشت می‌باشد.این قلعه بر بالای صخره‌ای سنگی از سنگ، خشت و ملات گل ساخته شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


بهروزی فر- عصر شنبه ۳۰ اردیبهشت ماه خبری تلخ، مردم ایران و جهان را در

بیشتر

خبر شهادت آیت الله رئیسی همه ما را شوکه کرد.رئیس جمهوری که الحق مردمی بود

بیشتر

در پی حادثه برای بالگرد حامل رئیس جمهور، آیت الله رئیسی به شهادت رسید.بالگرد حامل

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت