بسته موفقیت

به نتایج پزشکی در گوگل اعتماد کنیم؟

جستجوی علائم بیماری در اینترنت یکی از راهکار‌های نادرستی است که بسیاری از افراد به آن متوسل می‌شوند.برای بسیاری از ما اتفاق افتاده است که اقدام به جستجوی علائم یک بیماری در موتور جستجوگر گوگل کرده‌ایم. با پیشرفت علم و افزایش ضریب نفوذ اینترنت، افراد بسیار زیادی پیش از مراجعه به پزشک تلاش می‌کنند بیماری خود را از طریق جستجو در گوگل تشخیص دهند.
با این حال، متاسفانه این گونه جستجو‌های اینترنتی در بسیاری از موارد باعث سردرگمی بیشتر و ایجاد استرس در فرد می‌شود. گرچه جستجوی اینترنتی یکی از اقداماتی است که می‌تواند درباره موضوعات بی‌شماری به شما کمک کند، اما این اقدام درباره بیماری‌ها و مسائل پزشکی صادق نیست.زمانی که شما علائم یک بیماری را در گوگل جستجو می‌کنید، گوگل تنها به دنبال یافتن نزدیک‌ترین واژگان به مواردی است که شما مطرح کرده اید. در واقع، گوگل توانایی صحت سنجی و اعتبار بخشی به مطالب را ندارد. گوگل ممکن است یک پایگاه اینترنتی تخصصی پزشکی را به شما معرفی کند که برایتان بسیار سودمند است. اما در عین حال، این موتور جستجو می‌تواند صفحاتی مانند ویکی پدیا را به شما معرفی کند که قابلیت ویرایش از سوی هر فردی را دارد. همچنین وبلاگ‌های بی شماری در اینترنت وجود دارد که از سوی افراد غیر متخصص اداره می‌شوند.براساس تحقیقات صورت گرفته، ویکی پدیا ششمین پایگاه اینترنتی محبوب جهان برای اطلاعات پزشکی است. این یک حقیقت بسیار رعب آور است، زیرا این وبسایت به هیچ عنوان قابل استناد نیست، زیرا هر فردی می‌تواند از هر جایی در جهان مطالب آن را ویرایش کند. گرچه ویکی پدیا در حال اصلاح قوانین ویرایشی خود است، اما در حال حاضر نمی‌توانید به طور قطع به داده‌های آن اطمینان کنید.بسیاری از علائم بیماری‌ها با یکدیگر شباهت دارند. در بسیاری از موارد گوگل در جستجوی علائم بیماری، به فرد عمل جراحی یا شرایط حاد مانند ابتلا به سرطان را معرفی می‌کند. این موارد باعث ضربات روحی به فرد و مشکلات روانی می‌شود.

چگونه و چرا خود را ببخشیم؟

هنگامی که خود را متهم می یابیم و عذاب وجدان زیادی داریم، حس می کنیم آرزوها و رویاها و هم اهدافی داشته ایم که برایمان دست نیافتنی شده اند، بهانه هایی داریم و ارزو می کنیم که خود را ببخشیم. گاهی وضعیت
پیچیده ای بوجود خواهد آمد که در این شرایط خود را تنها می یابیم. برای شروع از این سوال ها می توانید بهره برید تا قدری این کلاف پیچیده را باز کنید: آیا من حس گناه می کنم، چون مسئولیت پذیر هستم و خود را مسوول اشتباهات خود می دانم؟ شما لزوما نمی خواهید با شخصی که به وی اسیب زده اید، آشتی کنید بلکه تنها میخواهید از شر حس گناه و شرمندگیتان خلاص شوید و از درون حس ارامش کنید. درک کنید که احساسات آزاردهنده، افکار گناه آلود و استرس ناخوشایندی که با فکرکردن به خطایتان به سراغ شما می آید، درواقع همان چیزی است که سبب می شود حس بدی پیدا کنید، نه کاری که ۲ دقیقه یا ۱۰ سال پیش انجام داده اید. مشکل اصلی، عکس العمل امروز شما نسبت به گناهی است که قبلا مرتکب شده اید. این عادتی است که باید ترک کنید. مرور و به یادآوردن خطایی که مرتکب شده اید، به شما یا فردی که به وی اسیب زده اید، هیچ کمکی نمی کند. تنها سبب می شود که حس بدی پیدا کنید. بنابراین هر زمانیکه متوجه شدید در حال مرور گناه تان هستید، دکمه ی توقف ذهن تان را فشار دهید و روی مسئله مثبت تری تمرکز کنید. نمی توانید خودتان را بخاطر کاری که در حق کس دیگری انجام داده اید، ببخشید؟ گاهی وقت ها برای جبران اشتباه تان تنها کافی است که صادقانه از آن فرد معذرت خواهی کنید.

ارگ طبس یا کهن دژ

ارگ طبس ( کهن دژ) از بناهای تاریخی این شهر است که قدمت آن به بیش از ١٠٠٠ سال پیش باز می گردد. در خصوص تاریخچه دژ بطور پراکنده در آثار تاریخی مختلف نشان از مرمت این کهن دژ دیده می شود اما اطلاعات درستی از بنای ارگ در دست نیست. گفته می شود ارگ بوسیله میرحسن خان در قرن ۸ قمری توسعه داده شده
و دارای ۶ برج بوده که یکی از آنها به یاد زندانی شدن نادر میرزا به امر وی، به برج نادر میرزا مشهور بوده است. ارگ طبس حتی چند صباحی میزبان ناصرخسرو بوده است بطوریکه او در سفرنامه اش اشاراتی به این ارگ تاریخی کرده است. در خصوص این ارگ حکایت های شنیدنی زیادی وجود دارد از جمله اینکه این ارگ راه های زیرزمینی بزرگی به خارج از قلعه شهر داشته که سوار با اسب از آن عبور می کرده است و یا نادرشاه افشار، هفت دیگ طلا که حاصل لشگرکشی به هندوستان بوده است را در این ارگ پنهان کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


در پی حادثه برای بالگرد حامل رئیس جمهور، آیت الله رئیسی به شهادت رسید.بالگرد حامل

بیشتر

نسرین کاری – روز گذشته مراسم اختتامیه دومین جشنواره منطقه ای مطبوعات شرق کشور به

بیشتر

میرکلانی – مدیرکل حفاظت محیط زیست استان از مشاهده یک قلاده یوزپلنگ آسیایی برای اولین

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت