بسته موفقیت

مشاوره وسواس

اختلال وسواس انواع مختلفی دارد از جمله وسواس فکری، وسواس شستشو، وسواس نظافت، وسواس چک کردن و وسواس احتکار به شیوه‌های مختلف در رفتار فرد بروز پیدا می‌کند .
سعی کنید از جمع فاصله نگیرید. اگر می خواهید خوب شوید با دوستانی که به شما انرژی مثبت
می دهند رابطه خود را حفظ کنید و از دوستانی که مدام با آن ها چالش دارید دور بمانید. مشاوره وسواس عملی به شما می آموزد چگونه مقابل اجبار مقاومت کنید. اگر از چیزی می ترسید با آنها روبرو شوید. زمانی که وسواس به سراغ شما می آید سعی کنید کاری که دوست دارید انجام دهید. مثلا بازی کنید. فیلم ببینید. بیرون بروید. مخصوصا برای بیمارانی که دچار وسواس عملی شده اند توصیه می شود که همان لحظه محیط را ترک کنند و جایی بروند که بتوانند فراموش کنند.مشاوره وسواس به شما می گوید که چگونه به وسواس زمان بدهید. مثلا اینکه وسواس های خود را ثبت کنید. به آن ها زمان کمی بدهید که خود را بروز دهند. سپس با اختیار خودتان جلوی آن ها را بگیرید. این باعث می شود بتوانید به راحتی وسواستان را مدیریت کنید. مشاوره وسواس تلفنی به شما کمک میکند بیماری وسواس شما ریشه یابی شود . مشاوره وسواس تلفنی شما را با راهکارهای درمان وسواس آشنا می کند . مشاوره وسواس تلفنی به شما در باره اثرات وسواس آگاهی می دهد. شما ممکن است دچار اختلال وسواس گونه ای باشید مشاور وسواس تلفنی شما را با این موضوع آشنا میکند . اگر شما دچار بیماری وسواس هستید با مشاوره وسواس تلفنی به در مان قطعی وسواس دست پیدا می کنید . راه های درمان وسواس فکری هرچند بیشتر شناختی هستند اما درمان دارویی وسواس فکری نیز وجود دارد . اختلال وسواس فکری عملی یا را میتوانید با تست وسواس فکری دریابید.برای مداوای وسواس فکری و عملی هرگز به خود درمانی نپردازید. چون شما هرچقدر بخواهید در مقابل وسواس فکری مقاومت نشان دهید بر وسواس عملی خود خواهید افزود . اولین قدم برای درمان، پذیرش بیماری است . شما باید بپذیرید دچار یک اختلال شده اید تا بتوانید آنرا درمان کنید البته نه خود درمانی.

«حکیم عمر خیام» شاعری جهانی و دانشمندی بزرگ
۲۸ اردیبهشت ماه بزرگداشت حکیم عمر خیام است. همه ساله چنین روزی به عنوان روز بزرگداشت حکیم عمر خیام گرامی داشته می شود . ابوالفتح الدین عمر بن ابراهیم نیشابوری مشهور به خیام از برجسته ترین حکما و ریاضی دانان جهان اسلام در سال ۳۲۹ ه.ق در نیشابور دیده به جهان گشود. حکیم عمر خیام وی پس از طی تحصیلات در حوزه ای مختلف در رشته ریاضیات و نجوم تبحر خاصی یافت و در این حوزه شیوه های خاصی را در حل مسایل مختلف ابداع کرد . حکیم عمر خیام به دلیل تبحر و دانش عظیمی که در این دو علم بدست آورده بود ، ملکشاه سلجوقی او را به سوی در بار فراخواند و وی را در صدر نشاند .خیام در نزد ملکشاه دست به انجام کارهای علمی بسیاری زد که از میان آنها می توان به نگارش تقویم جلالی اشاره کرد.حکیم عمر خیام بنا به در خواست ملکشاه رصدخانه ملکشاهی را ساخت و در صدد اصلاح تقویم موجود بر آمد . تقویم جلالی او که امروزه در میان ایرانیان رواج دارد از چنان اعتباری بر خوردار است که تا کنون کمتر به آن ایراد وارد شده است. حکیم عمر خیام از خود آثار گرانسنگی در حوزه های مختلف علمی به جای نهاده است که از میان آنها می توان به رساله فی شرح ما اشکال من مصادرات اقلیدس ، رساله فی ابراهین علی المسائل الجبر و المقابله ، میزان الحکم رساله الکون و التکلیف ، الجواب عم ثلاث مسائل اضیاء العقلی ، ، رساله فی کلیه الوجود ، نوروزنامه و کتاب الزیج المکشاهی اشاره کرد .حکیم عمر خیام را امروزه بیشتر به دلیل اشعارش می شناسند . این دانشمند بر جسته جهان اسلام در سال ۵۱۷ ه.ق چشم از جهان فرو بست .

قلعه قلاع سرایان

این قلعه با بخش­‌های معماری گوناگونی از جمله بار و برج‌ها و فضاهای داخلی در ۵.۴ کیلومتری شرق سرایان واقع است. این قلعه جزوقلعه­‌های کوهستانی است که از اواخر نیمه‌ی دوم قرن پنجم تا اوایل نیمه‌ی اول قرن هفتم یعنی دردوره­‌های سلجوقی و خوارزمشاهی توسط فدائیان اسماعیلی استفاده شده است. موقعیت قرارگیری سبک معماری و مصالح استفاده شده و شباهت آن با سایرقلاع منسوب به اسماعیلیان و نیز نوع سفال‌­های پراکنده درمحل دلالت بر این امر دارد.قلاع اسماعیلی پراکنده در منطقه را می‌توان مجموعه­‌ای دانست که نشان‌دهنده‌ی تأثیر بسیار زیاد حضور این گروه در تاریخ منطقه و حتی تاریخ ایران است. این قلعه نیز می‌تواند اطلاعات ارزشمندی را از تحول تاریخی و فرهنگی منطقه را در یک دوره زمانی حدوداً ۱۷۰ ساله مشخص کند. این اثر تاریخی در فاصله ۵.۴ کیلومتری شرق سرایان قرار گرفته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


بهروزی فر- عصر شنبه ۳۰ اردیبهشت ماه خبری تلخ، مردم ایران و جهان را در

بیشتر

خبر شهادت آیت الله رئیسی همه ما را شوکه کرد.رئیس جمهوری که الحق مردمی بود

بیشتر

در پی حادثه برای بالگرد حامل رئیس جمهور، آیت الله رئیسی به شهادت رسید.بالگرد حامل

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت