بسته موفقیت

تنظیم شکوائیه

در تنظیم شکواییه چند نکته و شرط لازم می باشد که عبارتند از : اهلیت داشتن،در جرایمی که تعقیب آن منوط به شکایت شخص زیان دیده از جرم است ، شخص باید اهلیت داشته باشد. اهلیت در قانون جمهوری اسلامی ایران داشتن سن لازم می باشد که در دختران سن ۹ سالگی و در پسران سن ۱۵ سالگی می باشد اما معمولا رویه عملی دادگاه سن ۱۸ سالگی می باشد. در صورتی که فرد هنوز به سن لازم نرسیده باشد باید ولی یا قیم فرد نسبت به شکایت اقدام کند. شکایت شاکی:جرایمی هست که تنها با شکایت شاکی قابل پیگیری می باشد و فاقد جنبه های عمومی هستند مانند جرایم افترا، توهین و فحاشی و در این مسائل بلافاصله پس از تقدیم شکوائیه به دادسرا تعقیب و تحقیقات شروع می شود. اعلام و اخبار ضابتین دادگستری:در جرایم عمومی و غیر قابل گذشت با اعلام و گزارش ضابطین دادگستری تعقیب جرایم را دنبال می کند . قابل ذکر است که ضابطین قوه قضائیه در حال حاضر همان ماموران نیروی انتظامی می باشند در این حال در برخی موارد نیروی مقاومت بسیج ، سپاه پاسداران جمهوری اسلامی نیز به عنوان ضابطین دادگستری محسوب می شوند. شکوائیه را می توان در کاغذ معمولی صادر کرد و نیاز به کاغذ خاصی ندارد . در تنظیم شکوائیه باید به نکات زیر توجه داشت تا بتوانیم فرا بگیریم که چگونه وکیل خود باشیم. نام ، نام خانوادگی ، نام پدر و نشانی دقیق شاکی. در موضوع شکایت با ذکر تاریخ و محل وقوع جرم ( تاریخ اعلام شکوائیه به داد سرا باید قید شود. در ضرر وزیان مالی که به مدعی وارد شده و قابل مطالبه می باشد… مشخصات و نشانی مشتکی عنه ( متهم ) یا مظنون. ادله و اسامی و مشخصات و نشانی شهود و مطلعین. شاکی بایدامضاء کند و به دادسرا یا دادگاه مربوطه ارائه کند. دادسرا یا دادگاه با برسی دستورات لازم را جهت پیگیری به ضابطین قضائی اعلام می کند.اینگونه تاحدود زیادی آموختید که وکیل خود باشید.ما به شما توصیه می کنیم اگر قصد دارید در زمینه مسائل خانوادگی اطلاعاتی کسب کنید واین موضوع که چگونه وکیل خود باشیم به جای مراجعه به چنین افرادی تنها از افراد صاحب صلاحیت تقاضای راهنمایی کنید.

روابط عمومی؛ نماد مدیریت با مردم
سالها تلاش و پیگیری دست‌اندرکاران روابط عمومی و جامعه ، روابط عمومی ایران به ثمر نشست و جامعه روابط عمومی ایران را صاحب روز ملی کرد. ۲۷ اردیبهشت ماه روزی که درسطح جهانی نیزبه عنوان روزارتباطات وجامعه اطلاعاتی نامگذاری شده است، به عنوان روز روابط عمومی و ارتباطات تعیین گردید.این روز فرصتی است تا نقش و جایگاه روابط عمومی را بعنوان هنر هشتم مرور کنیم.امروزه نقش روابط عمومی ها در کمک به تصمیم گیری های مدیریتی و استراتژیک یک سازمان نقشی قابل توجه است. نقش روابط عمومی به عنوان ابزار مدیریتی برای فعالیتهای حرفه ای، علمی و الکترونیکی،‌ از مشخصه های جدید روابط عمومی در عصر ارتباطات است. بنا بر این،‌ از نقاط برجسته و ممتاز در مدیریت استراتژیک، تأکید بر محیط برون سازمانی و حتی جهانی است و در واقع،‌ منظور از وظایف استراتژیک روابط عمومی، دخالت در روند تصمیم گیری سازمان است. اهمیت جایگاه روابط عمومی در عصر ارتباطات و در دورانی که اطلاع‌رسانی در همه عرصه‌ها پیشتاز است، دوچندان شده است به گونه ای که موفقیت سازمان‌ها، ادارات و شرکت‌ها و دوامشان در عرصه‌ها و فعالیت های تخصصی به عملکرد روابط عمومی‌های آن‌ها وابسته است.روابط عمومی مدون و برنامه ریزی شده یکی از ابزارهای قوی مدیریت افکار است، روابط عمومی به عنوان اصلی ترین حلقه ارتباط بین مدیران و کارکنان، مسئولیت خطیری در فرآیند دسترسی مدیران و افکار جمعی کارکنان دارند به همین دلیل توجه ویژه به روابط عمومی، به عنوان نهادی که می تواند به صورت نظام مند، برنامه ریزی شده و سنجیده در جهت ایجاد، حفظ و گسترش تعامل و تفاهم مدیران با کارکنان اقدام کند.

سنگ نگاره بیژائم

سنگ‌نگاره بیژائم یکی از آثار ملی ثبت شده ایران در سربیشه است که قدمت آن مربوط به پیش از تاریخ ـ اسلامی می باشد و به شماره ثبت ۶۳۶۵ در مجموعه آثار تاریخی ایران ثبت شده است. در جنوب روستای بیژائم بر بالای تپه ای مشرف بر باغ های میوه سنگ های آتشفشانی وجود دارند که محل مناسبی برای خلق یک اثر تاریخی بوده اند این اثر که بر روی سنگ های سخت کنده کاری شده و شامل چند بز کوهی است بنام سنگ نگاره بیژائم شناخته می شود. این بزها دارای شاخ های بسیار بلندی هستند که اغلب بصورت منحنی تا انتهای بدنشان کشیده می شود. در نزدیکی سنگ نگاری اصلی نوشته های عربی از جمله محمد وجود دارند که با توجه به نبودن هیچ توضیح مشخص نشده آیا قدیمی هستند یا معاصرعکس این دو کنده کاری را هم بدون توجه به اینکه مربوط به چه تاریخی می باشند. کنده کاری های متعدد دیگری هم وجود دارد که مشخص است که مربوط به سال های گذشته می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


معاون امور معادن و فرآوری مواد وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: ظرفیت‌های معدنی نباید

بیشتر

آدینه – پنجشنبه هفته ی گذشته افتتاحیه اولین گفتاورد ملی نخبگان پهنه خراسان و سمنان

بیشتر

سربازی – شهرستان فردوس با قدمت چند هزار ساله و جاذبه های طبیعی و ساخته

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت