بسته موفقیت

قلعه حیوانات” نوشته جورج اورول

رمان معروف “قلعه‌ حیوانات” نوشته “اریک آرتور بلیر” ملقب به جورج اورول در سال ۱۹۴۳ نوشته شده و رمان پاد آرمان‌گرایانه‌ای است که با گذشت بیش از نیم قرن از تاریخ نگارش این اثر، غالب تصاویر و جملاتش برای خوانندگان آن زنده و قابل لمس است. رمان قلعه حیوانات با نثری ساده، طنزآمیز و سرگرم‌کننده، بسیار جذاب می‌باشد. زیباترین جمله کتاب این است: “همه چیز همان است که همیشه بوده و بعد ها نیز به همین منوال خواهد بود، زندگی نه بدتر می‌شود و نه بهتر و گرسنگی مشقت قوانین لایتغیر زندگی است” که بدین معناست که انقلاب کارگری بر پایه نظام کمونیسم پایدار نخواهد بود.قلعه‌ حیوانات روایتی سمبلیک است. کتاب در مورد حیواناتی است که در اقدامی آرمان‌گرایانه و تحت تاثیر تفکراتِ خوک نظریه‌پردازی به نام “مِیجر پیر”، صاحب دو پای مزرعه یعنی “آقای جونز” را فراری می‌دهند و حکومت حیوانات را در جهت نیل به برابری و رهایی از تحکم ظالمانه انسان‌ها پایه‌گذاری می‌کنند. مدت زمان زیادی طول نمی‌کشد که “ناپلئون” یکی از دو خوک پرنفوذ مزرعه و دارای سگ‌های درنده‌ تربیت شده است بر اساس یک توطئه، دیگر خوک پر نفوذ مزرعه (سنوبال) را فراری داده و خود جایگاه رهبریت این انقلاب نوپا را تصاحب می‌کند ادامه داستان را بخوانید…
جورج اورول نویسنده کتاب در سال ۱۹۰۳ در یکی از شهرهای هندوستان به دنیا آمد و زمانی که یک سال داشت همراه با مادر و دو خواهر خود به انگلستان رفت و در آن‌جا توسط مادرش بزرگ شد. به دلیل وضعیت مالی نامناسب خانواده و برخلاف میل مادرش، جورج در مدرسه مذهبی تحصیل کرد. در دوران جوانی تصمیم گرفت که به هندوستان برگرده و در پلیس سلطنتی فعالیت کند. تجربه زندگی در جامعه طبقاتی هند، زمینه‌ساز تفکرات و نگاه اورول به جامعه شد و در کتاب‌های او تجلی کرد. همچنین جنگ جهانی دوم هم در شکل گرفتن دیدگا‌ه‌های او بدون تاثیر نبود و در تحت تاثیر همان دوران بود که اورول اثر قلعه حیوانات را خلق کرد. بدون شک از اورول می‌توان به عنوان یکی از برجسته‌ترین روشن‌فکران آن دوره یاد کرد.

چطور همیشه خوشحال باشیم؟
اینکه بعضی وقت‌ها نسبت به اوقات دیگر احساس شادی بیشتری کنید، عادی است، اما به این معنا نیست که نمی‌توانید الگوی ثابتی از رضایتمندی، خشنودی و قدردانی در زندگیتان داشته باشید. در گام اول باید یاد بگیرید که چطور می‌توانیم همیشه شاد باشیم و خودتان به‌تنهایی، خوشحال و خشنود و در زندگی روزمره‌تان مثبت باشید. همه‌ی ما می‌دانیم که تفکر مثبت می‌تواند تا ۱۰ درصد عوامل استرس زا، نگرانی ها، شرایط اقتصادی و روابط را بهبود بخشد، ۹۰ درصد باقی مانده به این بستگی دارد که شما چگونه جهان اطراف خود را پردازش می‌کنید. تفکر مثبت سطح انرژی، خلاقیت و بهره وری را تا ۳۰ درصد افزایش می‌دهد، محققین همچنین تفکر مثبت را عامل طول عمر، درمان بیماریها، سلامت جسمانی و تحمل شرایط دشوار می‌دانند. شما هیچ‌وقت نمی‌دانید آدم‌های دوروبرتان در حال گذراندن چه شرایطی‌اند. حتی اگر آن‌ها با شما بی‌ادب بودند، سعی کنید با مهربانی با آن‌ها رفتار کنید. عصبانی شدن در نهایت به خود شما آسیب می‌زند. بعد از چند بار مهار خشم‌تان، مغز شما به‌طور خودکار روند انجام این کار را یاد می‌گیرد و به شما در شرایط عصبانیت کمک می‌کند. البته انجام این کار اصلاً آسان نیست، اما کم‌کم آن را یاد می‌گیرید و در زندگی رضایت بیشتری به دست می‌آورید.هر کسی زندگی متفاوتی دارد مقایسه خودتان با بقیه، بی‌فایده است. موفقیت‌ها، استعداد‌ها و فرصت‌های خود را به خودتان یادآوری کنید. شادی‌هایتان را بر اساس دستاوردهایتان پایه‌گذاری کنید و افکار منفی را دور کنید.

حمام جهانیار

حمام جانیار، حمامی تاریخی مربوط به دوره صفوی است که در محدوده شهر تاریخی تون، در جنوب غربی فردوس، بین میدان موسی بن جعفر و میدان گلشن واقع شده‌است.این اثر در تاریخ ۵ تیر ۱۳۸۴ با شماره ثبت ۱۱۹۹۴ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده‌است.حمام جهانیار با توجه به عکس‌های هوایی و پلان مربوطه دو مسیر مجزا برای استفاده کنندگان زن و مرد در ساعت همزمانی داشته است. استفاده از یک خزینه و ارتباط این دو خزینه با دو گرمخانه حمام کوچک و حمام بزرگ نیز قابل توجه است.معبری که از سمت شریان اصلی شهر و محله به درب و سردری می‌رسد به عنوان ورودی حمام بزرگ مطرح و درب دیگر که از شریان فرعی در محله انشعاب می‌گیرد ورودی حمام کوچک است. پوشش طاق سربینه که در زلزله فروریخته با توجه به شواهد برجای مانده و تیپ پلانی آن باید از نوع طاق کلمبوی عرقچین باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


بهروزی فر – “اینُو نُونُون نَعنَیِی نَنِی اینُونِه”، سخت است خواندنش اما آنها که این چند

بیشتر

امین جم – فردا ۲۱ اردیبهشت ماه دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه

بیشتر

آدینه – نماینده مردم شهرستان های قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی گفت: قصور

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت