بسته موفقیت

حقوق بهداشتی و سلامتی شهروندان

یکی از مهمترین تکالیف شهرداری‌ها در حوزه اجرای حقوق شهروندی به رعایت حقوق بهداشتی و سلامتی شهروندان ارتباط پیدا می‌کند؛ در این خصوص، قانونگذار در بندهای متعددی از ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها ۱۳۳۴ به این رسالت مهم اهتمام نشان داده است؛ بدین‌ترتیب، در بندهای ۳، ۴، ۶، ۱۳، ۱۵، ۲۰، ۲۱، ۲۳ ماده ۵۵ قانون پیش‌گفته به رعایت حقوق بهداشتی و سلامتی شهروندان توسط شهرداری‌ها تصریح و تمرکز صورت گرفته است؛ در این خصوص، اجرای تکالیفی مثل احداث مراکز بهداشتی و سلامتی از قبیل بیمارستان‌ها، درمان‌گاه‌ها، تیمارستان‌ها، غسالخانه‌ها، مستراح‌ها و حمام‌های عمومی به عهده شهرداری‌ها گذاشته شده است.در این میان، قانونگذار شهرداری‌ها را برخوردار از رسالت نظارتی در حوزه بهداشت و سلامت شهروندان نیز نموده است؛ در این زمینه، نظارت بر رعایت بهداشت شهروندان و وضعیت بهداشتی موجود در کارخانه‌ها، گرمابه‌ها، غسالخانه‌ها و گورستان‌ها در کانون توجّه قرار گرفته است. بنابراین شهرداری‌ها در قبال هرگونه عدم رعایت بهداشت شهروندان و همچنین عدم رعایت نظامات بهداشتی در اماکنی مثل کارخانه‌ها، گرمابه‌ها، غسالخانه‌ها و گورستان‌ها از مسئولیت برخوردار می‌باشند.یکی دیگر از رسالت‌های مهم شهرداری‌ها در عرصه حفظ بهداشت و سلامتی شهروندان به مدیریت پسماندها ارتباط پیدا می‌کند؛ در این خصوص، طبق ماده ۷ قانون مدیریت پسماندها ۱۳۸۳، مدیریت پسماندها در شهرها به عهده شهرداری‌ها می‌باشد. بدیهی است که عدم مدیریت صحیح پسماندها می‌تواند منجر به تولید آلودگی و ورود آسیب به بهداشت و سلامت شهروندان گردد؛ به طور مثال، عدم دقت کافی در جمع‌آوری به موقع پسماندها به خصوص پسماندهای خانگی برخوردار از شیرابه می‌تواند آسیب‌های جدی را متوجّه سلامت شهروندان کند. علاوه بر آن، شهرداری‌ها مؤظف هستند تا در قبال هرگونه نشر آلودگی پسماندها ناشی از انتقال و خرید و فروش آن‌ها توسط افرادی که به زباله‌گردی مشغول می‌باشند تدابیر لازم را به عمل آورند. محمد رمضانی – بخش سوم

با نگرانی‌هایتان کنار بیایید
افکار نگران‌کننده باعث حواس‌پرتی افراد شده و انرژی آن‌ها را تحلیل می‌برد. همچنین، شمارا از زمان حال بیرون کشیده و به آینده پرتاب می‌کند. این در حالی است که تمامی توان و قدرت هر فردی در زمان حال او جاری است. ازاین‌رو، اگر دائم روی اتفاق‌های آینده تمرکز نماید، درواقع زمان و انرژی خود را هدر می‌دهد. برای پرهیز از چنین مشکلی، هر زمان که نگرانی از آینده به سراغتان آمد از خود بپرسید آیا لازم است الان به آن فکر کنم؟ یا بپرسید که آیا این اتفاق اکنون برای من روی خواهد داد؟ وقتی پاسختان به چنین پرسش‌هایی منفی است، پس بی‌خیال شده و روی زمان حال خود تمرکز کنید.. در طول روز و دایما تمرین کنید که افکاری که به اکنون شما مربوط نیستند را از ذهنتان بیرون بریزید. نگرانی‌های آینده را به همان آینده موکول کنید. با این تمرینات شب‌ها نیز خواب راحت‌تری خواهید داشت.هرروز سه مرتبه سه نفس عمیق بکشید. نفس عمیق آگاهانه به تمرکز نیاز دارد و ازاین‌رو بهترین روش برای تربیت ذهن برای باقی ماندن در زمان حال محسوب می‌شود. در صورت نیاز، موبایل خود را کوک کنید تا در ساعت‌های ۱۲ ظهر، ۳ و ۷ بعدازظهر این موضوع را به شما یادآوری نماید. این را به یاد داشته باشید که ذهن شما بهترین دوستتان است با این روش‌ها کنترل حواس خود را به دست بگیرید و باعث خلاقیت، انرژی و موفقیت بیشتر ذهن خود بشوید. عدم تمرکز، نوعی عادت محسوب می‌شود. فارغ از اینکه چه نوع شخصیتی دارید و آیا ذاتا انسان مستعدی هستید یا خیر، باید بدانید که با تکرار پیاپی و صحیح می‌توانید ذهن خود را دوباره از نو تربیت نمایید.

قلعه چهکندوک

قلعه چهکندوک یکی از آثار ملی ثبت شده ایران در بیرجند است که قدمت آن مربوط به قاجاریه می باشد. نشانی این اثر ملی ثبت شده بیرجند شهرستان سربیشه، روستای چهکندوک می باشد. قلعه روستای چهکندوک، بنایی است مربوط به دوره قاجار که بر کناره یک مسیل و بر فراز تپه ای مشرف به روستای چهکندوک ساخته شده است و بصورت چهار ضلعی و دارای چهار برج مدور در چهار گوشه می باشد. این قلعه، دارای دو ورودی در دو ضلع شمالی و جنوبی و درست در مقابل یکدیگر است. عمده مصالح استفاده شده در ساخت بنا، سنگ در پایه حصار و برج ها، خشت و گچ می باشد. این اثر، در تاریخ ۱۰ مهر ۱۳۸۰، با شماره ثبت ۳۹۷۹، به عنوان یکی از آثار ملی ایران، به ثبت رسیده است. با سفر به ایران و استان خراسان جنوبی، از جاذبه گردشگری، طبیعی، میراث فرهنگی، صنایع دستی این استان زیبا و بکر بازدید نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


بهروزی فر- عصر شنبه ۳۰ اردیبهشت ماه خبری تلخ، مردم ایران و جهان را در

بیشتر

خبر شهادت آیت الله رئیسی همه ما را شوکه کرد.رئیس جمهوری که الحق مردمی بود

بیشتر

در پی حادثه برای بالگرد حامل رئیس جمهور، آیت الله رئیسی به شهادت رسید.بالگرد حامل

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت