بسته موفقیت

جلوه‌های حقوق شهروندی

یکی دیگر از اقسام حقوق شهروندی را حقوق فرهنگی تشکیل می‌دهد؛ در این خصوص، حق برخورداری از سواد و تحصیلات‌ به عنوان زیربنای حقوق شهروندی در میان حقوق فرهنگی شهروندان به شمار می‌آید.برخی از مهمترین مصداق‌های حقوق شهروندی عبارتند از:الف) مصادیق حقوق اصلی فرهنگی شهروندی: این دسته از حقوق مشتمل بر حق بر مالکیت معنوی، آزادی مذهب، مشارکت فرهنگی و ارتقای علمی است. ب) مصادیق حقوق تبعی فرهنگی شهروندی: این دسته از حقوق مشتمل بر آزادی بیان و حقّ دسترسی آزادانه به اطلاعات است.در زمره اقسام مهم حقوق شهروندی، حقوق بهداشتی و سلامتی است؛ هدف حقوق مذکور تضمین سلامت آحاد شهروندان و محیط زیست پیرامون است؛ بدین‌ترتیب، شهروندان حق برخورداری از امکانات لازم به منظور حفظ سلامتی و بهداشت خود را دارند. علاوه بر آن، بهداشت محیط زیست پیرامون باید به‌گونه‌ای باشد که منجر به آلودگی و آسیب به سلامت شهروندان نشود.
بی‌گمان یکی از مهمترین ظرفیت‌های قانونی که شهرداری‌ها را مؤظف به مداخله در زمینه اجرای حقوق شهروندی می‌نماید، ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها ۱۳۳۴ (با لحاظ اصلاحات بعدی) می‌باشد؛ این ماده قانونی که در مقام احصای تکلیف شهرداری‌ها می‌باشد اجرای حقوق شهروندی را نیز مشمول توجّه قرار داده است. به بیانی روشن‌تر، مطابق با ماده قانونی یادشده، تکالیف شهرداری‌ها و اجرای حقوق شهروندی دو مفهوم درهم‌تنیده هستند که نمی‌توان آن‌ها را از یکدیگر جدا دانست. البته این موضوع به خاطر نقش ماهیتی شهرداری‌ها در حوزه مدیریت امور شهری و ارائه خدمات همگانی به شهروندان جامعه می‌باشد.با این اوصاف، در طی این فراز به بحث و بررسی در مورد ظرفیت‌های تقنینی شهرداری‌ها در زمینه رعایت انواع حقوق شهروندی مبادرت می‌شود؛ در این خصوص، تلاش می‌شود تا تمامی تکالیفی که قانونگذار برای شهرداری‌ها در راستای رعایت حقوق شهروندی تعیین نموده است احصاء و بررسی شوند. محمد رمضانی – قسمت سوم

کلید طلایی برای رسیدن به موفقیت

از دلایلی که باعث می‌شود مردم نتوانند اهداف خود را دنبال کنند، این است که ما تمایلی برای امتحان کردن یک روش جدید برای پیاده کردن هدف خود نداریم و به طور معمول از رفتار دیگران کپی برداری می‌کنیم و با توجه به تجربه آن‌ها سعی می‌کنیم مسیرمان را ادامه دهیم. شاید هدفی که شما در ذهن دارید به آسانی قابل دستیابی باشد اما استفاده از روش‌های نادرست برای رسیدن به این چنین هدفی باعث می‌شود تا از مسیر اصلی‌تان گمراه شوید و در نهایت به هدف خود نرسید.
سعی کنید به صورت روزانه درباره کاری که انجام می‌دهید، فکر کنید و زمان خاصی از طول شبانه روز را برای بررسی اهداف خود قرار دهید تا بتوانید قدرت اراده خود را افزایش دهید. این کار باعث می‌شود تا بتوانید بهتر در مورد کاری که انجام می‌دهید، تمرکز داشته باشید. شما می‌توانید این گونه بررسی‌ها را در هنگام شب، قبل از اینکه به تختخواب بروید و یا صبح پس از آنکه از خواب بیدار شدید، انجام دهید.
سعی کنید عملکرد خود را برای پیش‌برد هدف‌تان بسنجید، تا با استفاده از جوابی که به دست می‌آورید بتوانید زمان باقی مانده تا رسیدن به هدف‎تان را حدس بزنید. به طور مثال اگر کم کاری کرده‌اید، زمان بیشتری برای پیش برد اهداف‌تان در نظر بگیرید و یا اگر از برنامه خود جلو افتاده‌اید، شاید بتوانید یک هدف جدید را در برنامه روزانه خود لحاظ کنید. با این کار از هدر رفت وقت خود در طول شبانه روز جلوگیری می‌کنید
و همین امر نشانه آن است که شما برای رسیدن به هدف‌تان کاملا جدی هستید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


سیل کم سابقه اردیبهشت ماه در خراسان جنوبی طبق برآورد اولیه حدود ۲۰ هزار میلیارد

بیشتر

آدینه – صبح دیروز مراسم گرامیداشت هفته معلم دانشگاه فرهنگیان با حضور مسئولان استانی و

بیشتر

اکبری – یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی نیز آخرین ماه فعالیتش را سپری می کند واز

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت