بسته موفقیت

حس کنجکاوی خود را تحریک کنید

هیچوقت قدرت کنجکاوی را دست کم نگیرید. کنجکاوی همان میل به دانستن و یاد گرفتن است که ذهن تان را روشن و پویا نگه می دارد. وقتی می پذیرید که چیزی را نمی دانید برای دانستن آن تمایل و اشتیاق پیدا می کنید و تمام تلاش تان را برای به دست آوردن آن به کار می برید.آدم های کنجکاو سوال می پرسند، به دنبال پاسخ می گردند و مسیرهای تازه ای را برای مشکلات قدیمی امتحان می کنند. آن ها با رفتارهای شان به راحتی قابل تشخیص هستند. آن ها یک مشکل را با دید تازه و ذهن باز بررسی می کنند و به یک راه حل خلاقانه و نوآورانه می رسند.آدم های کنجکاو همیشه به دنبال اطلاعات جدید هستند. همیشه آن ها را در کتابخانه ها و کتابفروشی ها پیدا می کنید.

۴ عامل اصلی رضایتمندی در زندگی

کشف اینکه چه عواملی سبب افزایش رضایت افراد می‌شود و به زندگی آنها معنا می‌بخشد کار ساده‌ای نیست. با این حال تحقیقات نشان می‌دهد سلامتی، شغل، همسر و شبکه دوستان چهار عامل اصلی رضایتمندی افراد در زندگی است. در نظرسنجی از شرکت کنند‌گان خواسته شد به ۳۰ عامل مهم و همینطور میزان رضایتمندی کلی از زندگیشان از صفر تا ۱۰ نمره دهند. در این نظرسنجی میزان رضایت کلی از زندگی ۶.۷ از ۱۰ اعلام شد.سلامتی: بسیاری از شرکت کنندگان اعلام کردند که سلامت خود و اطرافیانشان یکی از عوامل موثر در میزان رضایتمندی آنها از زندگی است. همچنین برخی افزودند از اینکه مراقبت‌های پزشکی خوبی دریافت می‌کنند و سلامت آنها تحت کنترل است، خوشحال هستند. داشتن همسر مناسب دومین عامل موثر در میزان رضایتمندی این افراد بود.یک نفر از هر پنج آمریکایی زندگی عاشقانه را عامل مهمی در شکل‌گیری احساسات و در نتیجه رضایت از زندگی عنوان کرده است.شغل مناسب یکی از مهمترین مسائل در زندگی آمریکایی‌هاست. یک سوم از کسانی که در این نظرسنجی شرکت داشتند شغل را مهمترین عامل رضایتمندی از زندگی عنوان کردند و گفتند داشتن شغل مناسب و درآمد کافی به زندگی آنها معنا می‌بخشد. آنها همچنین می‌گویند از اینکه در اجتماع مفید هستند و همچنین درآمدی دارند که با آن زندگی خود و خانواده‌شان را تامین کنند خشنودند.

نکاتی مهم در مواقع برخورد با خطر و مزاحمت

به حس ششم خود اعتماد کنید: یکی از مهم ترین عواملی که از حمله های ناگهانی جلوگیری می کند این است که مراقب محیط اطراف تان باشید. با دیگران تماس چشمی داشته باشید و به اتفاقاتی که اطرافتان می افتد دقت کنید. اگر حس بدی دارید حتما مشکلی هست. وقتی فردی به شما نگاه می کند یا از دنبالتان می آید احساس نا امنی می کنید. به این احساس اعتماد کنید و همه حواستان به اطراف باشد. یک زن تنها بیشتر در معرض خطر است به همین دلیل باید مراقب فضای اطراف خود باشد. ورزش های هوازی انجام دهید: هر چه بیشتر ورزش کنید و عضلات قوی تری داشته باشید بهتر می توانید از یک موقعیت خطرناک فرار کنید. برای فرار کردن باید بتوانید سریع بدوید.در موقعیت های ضروری مادی گرا نباشید: هنگامی که یک دزد به سمت تان می آید بدون شک برای دزدیدن گوشی، ساعت یا کیف پولتان است. زیاد در مقابلش مقاومت نکنید از کیف پولتان بگذرید و با دویدن از موقعیت فرار کنید. ارزش زندگی تان از پول بیشتر است. برای این که پول هایتان در امان باشد از کارت اعتباری استفاده کنید و تا جای ممکن پول نقد با خودتان حمل نکنید.عقب نشینی کنید: مطمئنا خیلی از شما دوست دارید مهارت هایی برای دفاع از خود بلد باشید اما گاهی اوقات دفاع چاره درستی نیست و تنها کاری که باید بکنید فرار است. خود دفاعی به معنی آسیب رساندن به کسی نیست بلکه به معنی امن نگه داشتن خودمان است. پس از خودتان دفاع کنید و تا جایی که می توانید بدوید.با فریاد زدن کمک بخواهید: در برخی شرایط فرصت زنگ زدن به پلیس نیست بنابراین به محض این که احساس خطر کردید فریاد بزنید و کمک بخواهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


بهروزی فر – “اینُو نُونُون نَعنَیِی نَنِی اینُونِه”، سخت است خواندنش اما آنها که این چند

بیشتر

امین جم – فردا ۲۱ اردیبهشت ماه دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه

بیشتر

آدینه – نماینده مردم شهرستان های قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی گفت: قصور

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت