بسته موفقیت

بارها باید شکست بخوریم

برای رسیدن به هر موفقیتی نیاز داریم بارها شکست بخوریم. راه رسیدن به موفیت از جاده‌ای به نام شکست می‌گذرد. هر شکستی بعنوان یک کاتالیزور عمل می‌کند یعنی باعث آسان‌تر شدن راه موفقیت شما می‌شود. پس از تعداد زیادی شکست، کسب یک موفقیت بسیار شیرین‌تر و غیرقابل وصف‌تر است. همین یک دلیل، علت خوبی باشد که بهترین انتقام، حرکت کردن رو به جلو برای رسیدن به موفقیت است.اگر به فکر انتقام گرفتن و کینه ورزی باشیم، تبدیل می‌شویم به بدترین دشمن خودمان. چون به جای اینکه و انرژی خود را صرف تلاش و رسیدن به خواسته‌هایمان بکنیم آن را برای گرفتن انتقام هدر می‌دهیم.

کودک دیرآموز را ملامت نکنید

نکته مهم این است که کودکان دیرآموز اغلب مجبور هستند در مدارس عادی آموزش ببینند؛ به همین دلیل است که علاوه‌بر خانواده، مسئولان مدارس و به ویژه معلمان هم باید توانایی و مهارت ویژه‌ای در تشخیص، برخورد و آموزش این کودکان داشته باشند، تا با شناسایی درست و به موقع آنها عواقب احتمالی غفلت از این کودکان کاهش یابد. باید توجه داشت که این گروه از کودکان در مدرسه به سختی درس می‌خوانند و حضور در مدرسه و ارتباط با کارکنان مدرسه را یک تجربه آزار دهنده تلقی می‌کنند. در ‌نتیجه در آموزش آنها باید نکاتی را در نظر گرفت تا بتوانند در مدارس عادی به تحصیل‌شان ادامه دهند. یکی از نکات این است که معلم در برخورد با این دانش‌آموزان باید با صبوری رفتار کند و آزادشان بگذارد و به دلیل عملکردهای ضعیف‌شان فرصت کسب تجربه و یادگیری را از آنها نگیرد. به آنها فرصت بدهد کارهایشان را خودشان انجام دهند، حتی اگر زمان بیشتری نسبت به همکلاسی‌ها برای انجام امورشان داشته باشند. نکته بسیار مهم این است که آنها را به علت ناتوانایی‌هایشان ملامت نکنند، زیرا برخی از معلمان بدون توجه به محدودیت توانایی‌های ذهنی این گروه از دانش‌آموزان، آنها را سرزنش و با دیگران مقایسه می‌کنند. چنین برخوردهای موجب شکست و دلزدگی بیشتر آنها نسبت به تحصیل و یادگیری می‌شود و آسیب‌های جدی به روح و روان کودک می‌زند که این ممکن است، آنها را در آینده با مشکلات جدی در پذیرش نقش‌های مختلف در زندگی‌شان روبه‌رو کند.

چگونه طرز تفکر کارآفرینی داشته باشید؟

کارآفرینان علاوه بر این که کسب وکار خویش را دارند و برای سایرین شغلی ایجاد نموده اند ، نحوه فکر خاصی هم دارند. آنها با نحوه فکری متمایز از مردم معمولی با مسایل مختلف روبرو می شوند و از آن درس می گیرند.
از دست دادن بعضی فرصت ها: کارآفرینان در بعضی موارد امکان دارد به علل گوناگون فرصت های خوبی را از دست بدهند؛ ولی از این که فرصتی را از دست بدهند نمی ترسند، برای این که در واقع خودشان فرصت ها را بوجود می آورند. اشخاص عادی مدام به دنبال این هستند که از تمامی و فرصت های بوجود آمده استفاده کنند و درصورتی که فرصتی را از دست بدهند حس شکست می کنند . انجام دادن کارها: کارآفرینان ارزش زمان خویش را میدانند و پیوسته با سپردن کارها به سایرین، زمان خویش را خالی می کنند و خودشان تنها بر کارهایی که سایرین نمی توانند انجام دهند تمرکز می کنند؛ ولی اشخاص عادی سعی می کنند تا تمامی روش ها را خود انجام دهند. کارآفرینان از خطر کردن نمی ترسند و میدانند که با این کار ترقی میکنند . آنها با شهامت رویاهای خویش را دنبال میکنند و از شکست نمی ترسند؛ ولی اشخاص عادی از خطر کردن و شکست خوردن می ترسند و ترجیح می‌دهند کاری با دستمزد، فواید و بیمه ثابت داشته باشند.
به موانع و مشکلات به چشم یک فرصت نگاه کنید: در مسیر کار آفرینی موضوعات بسیاری وجود دارد که شما را به چالش میکشد و باید برای حل آن ها وقت و انرژی بسیاری صرف کنید. مانع ها، چالش ها و مشکلات اجزای جدایی ناپذیریست که کار آفرینان در فرآیند راه اندازی یک کسب و کار بارها با آن ها روبرو خواهند گردید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


جم – معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: طرح جامع تالاب کجی نمکزار

بیشتر

دادرس مقدم – اول تا هفتم ذی القعده هر سال را به عنوان هفته حج می

بیشتر

سلام و خسته نباشید. در خصوص سرمقاله خوب خانم بهروزی فر با موضوع این داستان

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت