بسته موفقیت

توانایی اجتماعی تان را زیاد کنید

اگر می خواهید درباره زندگی تان در دوران سالمندی احساس خوبی داشته باشید باید توانایی های اجتماعی خود را ارتقا بدهید. افراد سالمندی که در این تحقیق شرکت کرده اند از صدها شغل و موقعیت های کاری مختلف انتخاب شده اند. آنها آدم های زیادی را دیده اند که در کار خود موفق شده اند و در طرف دیگر افرادی را دیده اند که در همین زمینه شکست خورده و سقوط کرده اند فرقی نمی کند شما چقدر با استعداد باشید ، مهم نیست شما چقدر درخشان باشید ، مهم این است که شما تا چه اندازه از مهارت های درونی برخوردار باشید. این مهارت درونی همان روابط اجتماعی و عمومی شما با دیگران تعریف می شود.

راهکارهایی برای بهبود اوضاع مالی

اگر مانند بسیاری از آدم‌ها دیگر باشید، احتمالا بدون توجه چندانی به نرخ سود یا اشتباهات احتمالی، مبلغ را برای هر صورت‌حساب پرداخت می‌کنید. با بررسی صورت‌حساب‌های‌تان می‌توانید مطمئن شوید بروز اشتباه در محاسبه‌ی صورت‌حساب‌های‌تان باعث افزایش هزینه‌های‌تان نشده است. به علاوه، حسابرسی صورت‌حساب‌ها شما را قادر می‌سازد یاد بگیرید با اضافه کردن ۱۰ دلار به پرداخت‌های اعتباری‌تان در طولانی‌مدت چه مقدار پول می‌توانید پس‌انداز کنید. همه‌ی ما می‌توانیم تصمیم بگیریم چگونه پول های‌مان را خرج کنیم، و بیشتر ما حداقل یکی دو بار دچار اشتباهات خطیر شده‌ایم. برای مثال، شاید بخواهید هیکلِ ورزشکاری داشته باشید و تصمیم می‌گیرید ماهی یک بار به باشگاه بروید و مرتبا تصمیم می‌گیرید جلسات‌تان را بیش‌تر کنید، ولی با پرداخت ماهیانه‌ی این هزینه، اصلا تصمیم مالی خوبی نگرفته‌اید. اگر خرید و استفاده از یک چیز برای‌تان ضروری نیست، بهترین تصمیم این است که از شر هزینه‌های غیرضروری خلاص شوید. بسیاری آدم‌ها به اشتباه فکر می‌کنند نرخ سود و شرایط بازپرداخت‌ برای‌شان مثل وحیِ مُنزَل است. در حالی‌که در حقیقت همیشه می‌توانید طلبکاران‌تان را فرا بخوانید و تصمیم به مذاکره‌ی مجدد بگیرید. هرچند در برخی موارد، این ترفند سودی برای‌تان در پی ندارد. به طور کلی، طلبکاران معمولا ترجیح می‌دهند با آدم‌هایی کار کنند که همیشه قسط‌ّهای‌شان را به موقع می‌پردازند ‌‌‌ اما قطعا مذاکره بی سود نخواهد بود.

ویژگی پدر و مادرهای موفق

اغلب وسوسه می‌شوید که تمام کارهای خانه را خودتان انجام دهید، شما سرعت بیشتری دارید و بهتر از پس کارهای بر می‌آیید و مجبور نیستید به هیچکس دیگری یاد بدهید چطور این کارها را انجام بدهد، اما درست مانند مَثل معروفی که می‌گوید اگر می‌خواهی شکم کسی را یک روز سیر کنی به او ماهی بده ولی اگر می‌خواهی یک عمر شکم او را سیر کنی ماهیگیری یادش بده، زمانی که شما الان برای فرزندان‌تان صرف می‌کنید تا نحوه‌ی انجام کارها را یاد بگیرند، پاداش و نتیجه‌ای بلند مدت خواهد داشت.
کتاب خواندن برای بچه‌ها کاری است که حتی والدین شاغل هم می‌توانند انجام دهند. کتاب خواندن برای فرزندتان، تاثیرات ماندگار هم برای شما و هم برای کودک‌تان دارد. با این کار می‌توانید کیفیت زمان با هم بودن‌تان را بالا ببرید چون فرزندتان می‌داند که در این هنگام، تمام تمرکز و حواس پدر یا مادرش فقط معطوف به اوست. کتاب خواندن برای فرزندتان به نفع مهارت‌های خواندنی او در مدرسه نیز خواهد بود.یاد گرفتن اینکه چطور از ورزش کردن می‌توان لذت برد، درست مانند لذت بردن از خوردن سبزیجات، به راحتی ممکن نیست. اما اگر شما به بچه‌ها کمک کنید از همان کودکی از ورزش کردن لذت ببرند، این عادت را با خود به دوران نوجوانی و جوانی و بزرگسالی هم خواهد برد. آنها را در کلاس‌های ورزشی ثبت نام کنید و اجازه بدهید عضو کلوپ‌های ورزشی بشوند. هر شب قبل از شام چند دقیقه وقت بگذارید و با هم یک فعالیت ورزشی در حیاط یا پارک نزدیک خانه انجام دهید. اهداف هم مانند مسئولیت‌ها متناسب با رشد و بالا رفتن سن بچه‌ها، پیچیده‌تر و بزرگ‌تر می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


سیل کم سابقه اردیبهشت ماه در خراسان جنوبی طبق برآورد اولیه حدود ۲۰ هزار میلیارد

بیشتر

آدینه – صبح دیروز مراسم گرامیداشت هفته معلم دانشگاه فرهنگیان با حضور مسئولان استانی و

بیشتر

اکبری – یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی نیز آخرین ماه فعالیتش را سپری می کند واز

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت